Cat poti conduce masina cu lumina de la AdBlue aprinsa?

Cat poti conduce masina cu lumina de la AdBlue aprinsa?

Tot mai multe autoturisme sunt echipate in acest moment cu sisteme AdBlue deoarece acestea imbunatatesc consumul de combustibil, cresc performantele motorului si reduc semnificativ nivelul de noxe. Cu toate acestea, daca nu ati condus niciodata un astfel de autoturism, s-ar putea sa nu intelegeti sau sa nu cunoasteti exact principiul de functionare si sa faceti greseli care pot afecta buna functionare a autoturismului. Una dintre cele mai comune greseli pe care le fac soferii care conduc pentru prima data un autoturism cu sistem AdBlue este ca uita sa alimenteze sau ignora martorul de bord care semnalizeaza ca trebuie facut plinul cu lichid.

Atunci cand vine vorba de luminile de bord, orice sofer va reactiona diferit in cazul in care este vorba de un martor care indica o problema grava la motor sau care ne zice ca trebuie sa adaugam un lichid, deoarece le va da o importanta total diferita. Cu toate acestea, lichidul AdBlue are o importanta vitala in ceea ce priveste corecta functionare a motorului, iar majoritatea masinilor care au incorporat acest sistem nu ne vor mai permite sa pornim motorul atunci cand nivelul de AdBlue este sub minim.

In functie de tipul de autoturism pe care il conducem si de stilul de condus pe care il avem, va trebui sa incarcam rezervorul de AdBlue diferit. In mod normal, in cazul in care circulam intr-un mod obisnuit, cu un litru de AdBlue ar trebui sa putem parcurge aproximativ 1000 de km. Un rezervor de AdBlue poate fi oriunde intre 7-15 litri in functie de tipul de automobil pe care il conducem, asa incat totul depinde de modul in care conducem. Fiecare computer de bord este setat diferit, dar de cele mai multe ori vom primi o avertizare atunci cand mai avem intre 2-3 litri de AdBlue si una cand mai avem 1 litru de AdBlue. In cazul in care suntem la cea de a doua avertizare, ar trebui sa alimentam imediat, pentru a nu ne trezi in situatia in care nu mai putem folosi autoturismul. De asemenea, este bine de stiut ca producatorii auto recomanda sa alimentam cand rezervorul este sub 2 litri si sa facem intotdeauna plinul cu AdBlue.

Trebuie sa stim ca prezenta lichidului AdBlue nu este necesara in mod functional pentru ca motorul sa poata porni, dar computerul de bord este in asa fel setat incat sa nu permita utilizarea motorului fara AdBlue, deoarece acesta are un rol vital in scaderea emisiilor si noxelor unui autoturism, iar un motor care ar functiona fara lichid nu ar mai reusi sa se incadreze in parametrii prevazuti de legislatie in ceea ce priveste un motor de clasa EURO6. Sunt foarte putine vehicule care permit utilizarea motorului fara AdBlue, dar performanta este drastic restrictionata.

In situatia in care ramaneti fara AdBlue este interzis sa introduceti orice alt lichid in rezervor deoarece puteti distruge sistemul foarte usor, iar costurile de reparatie se vor ridica la cateva mii de euro. De asemenea, multe autovehicule vor avea nevoie de o resetare a sistemului de bord pentru a putea circula din nou dupa ce rezervorul a ajuns pe zero. Mai mult, atunci cand ajungem cu lichidul AdBlue pe zero, este foarte probabil ca filtrul de particule DPF sa se defecteze, iar inlocuirea acestuia poate costa de asemenea 1500-2000 de euro, ceea ce nu ne dorim in nici un caz. Asa incat, va recomandam sa urmariti cu atentie nivelul de lichid, sa alimentati in timp util, iar daca calatoriti in zone fara benzinarii sa aveti mereu un bidon de lichid de rezerva.

Citeste si...
Scade consumul de combustibil atunci cand masina este curata?
Scade consumul de combustibil atunci cand masina este curata?

Daca in anii precedenti cand litrul de motorina era in jur de 4,5 lei prea putina lume se uita la consumul de combustibil, lucruri...

Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?

Lichidul de racire este un element esential in angrenajul oricarui autoturism si de multe ori putem sustine ca este la fel de impo...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...