Cat timp poti merge cu o anvelopa pe pana

Cat timp poti merge cu o anvelopa pe pana

Pneurile autoturismului dumneavoastra reprezinta, plastic vorbind, adaptarea componentei tehnice la calea de rulare, respectiv la partea carosabila, acestea avand rolul de a facilita punerea in miscare a masinii atat in conditii de vara, cat si de iarna. Din acest motiv exista caucicuri dedicate sezonului cald si sezonului rece, tocmai in vederea unei stabilitati crescute a masinii la conditiile de drum si nu numai.

Ca orice alte componente din dotarea autovehiculului, si cauciucurile trebuie ingrijite corespunzator, presiunea in parametri optimi realizand aderenta necesara si incadrarea in valorile de franare stabilite de catre producatori, dumneavoastra, in calitate de conducator auto, neavand decat de castigat din toate punctele de vedere.

Articolul de fata urmareste sa va prezinte cateva aspecte legate de eventualitatea in care va confruntati cu opusul unei presiuni optime in anvelope, respectiv o pana la masina, eveniment neplacut care va poate afecta intregul program si buget daca nu actionati corespunzator.

Problema intervine in momentul in care va confruntati cu o pana chiar in cel mai nepotrivit moment, respectiv in situatia in care nu aveti unde trage pe dreapta; acest eveniment va obliga sa rulati cu masina in continuare cu pana, intrebarea fiind care este distanta pe care mai puteti continua sa conduceti in aceste conditii de drum.

Potrivit evz.ro, nu toate anvelopele va permit rularea in conditii de siguranta in situatia in care va confruntati cu o pana la masina. Astfel, daca pneurile tip Runflat sunt anume construite pentru rularea in liniste pe o anumita distanta chiar in conditii de pana, pneurile standard nu va permit acest lucru.

In ceea ce priveste anvelopele de tip Runflat, distanta de rulare permisa in cazul unui eveniment neplacut fluctueaza in functie de producator; in general, aceste anvelope permit conducatorilor auto sa mai circule aproximativ 80 km. in conditiile unei viteze de maxim 80 km./h. Este de la sine inteles ca si in cazul detinerii acestui tip de anvelope distanta parcursa si viteza de rulare se recomanda a fi inferioare valorilor specificate de producator, tocmai pentru o rulare in conditii de siguranta.

Daca, in schimb, pneurile sunt model standard, in caz de pana masina va suferi imediat ca urmare a pierderii de presiune, aceasta ajungand sa ruleze pe janta. Mentionam ca in domeniul auto exista doua feluri de pana, respectiv pana lenta sau pana rapida.

Daca ne raportam la o pana lenta, atunci pierderea de presiune se va face in timp, pana lenta putand fi cauzata in cele mai multe cazuri de existenta unei valve disfunctionale, de un cui etc. In cazul in care un autovehicul sufera o pana lenta, daca acesta beneficiaza de senzori de presiune atunci problema va fi adusa imediat la cunostinta conducatorului auto.

In acest mod, aveti la dispozitie chiar si o zi pana in momentul in care situatia devine de negestionat. Totusi, nu va recomandam sa rulati in continuare cu autoturismul decat pana la prima vulcanizare sau service, riscurile fiinde destul de mari, masurile luate din timp oferindu-va sansa de a repara anvelopa in sine.

In varianta in care va confruntati cu o pana rapida, respectiv cu o taietura de dimensiuni mai mari, abordarea va trebui sa fie cu totul alta. Potrivit evz.ro, in primul si in primul rand nu se recomanda franarea brusca, aceasta trebuind sa se faca cat mai lent posibil, in acest mod detinand in continuare control asupra directiei.

Nu uitati faptul ca odata instituita, pana creeaza o diferenta semnificativa de aderenta intre roata cu probleme si celelalte pneuri, riscul de pierdere a controlului fiind mare in conditiile bruscarii masinii.

Astfel, este recomandabil sa procedati la imobilizarea autoturismului in afara drumului, in conditii de maxima siguranta, respectiv la utilizarea rotii de rezerva, daca o aveti in dotare. In caz contrar, cereti ajutorul unei firme de tractare / asistenta rutiera.

In eventualitatea fericita in care sunteti in imediata apropiere a unei vulcanizari, puteti continua rularea pana la aceasta cu viteza foarte redusa, de maxim 10 km./h.

Oricum ar fi, nu considerati ca puteti rula cu o astfel de anvelopa pe distante mai mari de cateva sute de metri, rezultatele putand sa fie mai costisitoare decat ati crede, diverse componente putand suferi socuri mecanice majore (janta, articulatiile, sistemul de franare sau chiar lantul cinematic prin suprasolicitarea diferentialului masinii, mai ales daca pana este pe puntea motoare). In cazul in care masina beneficiaza de tractiune integrala, situatia este si mai complicata, costurile de reparatie putand fi mult mai mari.

sursa foto: https://www.tyresonthedrive.com/

Citeste si...
Simptomele unei garnituri de chiulasa arsa
Simptomele unei garnituri de chiulasa arsa

Masina ta nu a mers cum trebuie in ultima perioada, asa ca decizi sa o duci in service. Ajuns acolo, dupa o inspectie amanuntita,...

Simptomele unei volante cu masa dubla defecte
Simptomele unei volante cu masa dubla defecte

Ce este si ce rol are volanta? Istoric vorbind, volanta este un dispozitiv mecanic care are rolul de a stoca energie cinetica. Vol...

Pericolele unei suspensii defecte
Pericolele unei suspensii defecte

Nu exista vehicul fara sistem de directie si fara sistem de suspensie. Acesta din urma, este la fel de important ca cel de directi...

Simptomele unei cutii de viteze automata cu probleme
Simptomele unei cutii de viteze automata cu probleme

Nu este nimic mai rau decat acel moment cand masina ta incepe sa iti dea batai de cap, mai ales cand esti complet nepregatit pentr...