Pericolele unei suspensii defecte

Pericolele unei suspensii defecte

Nu exista vehicul fara sistem de directie si fara sistem de suspensie. Acesta din urma, este la fel de important ca cel de directie, chiar ajutand sistemul de directie sa fie mult mai eficiet.

Suspensia masinii ofera confort pasagerilor, siguranta si permita autovehiculului sa vireze optim. Este de la sine inteles ca un sistem defect de suspensie te expune unor riscuri. Sistemul este compus din amortizoare, arcuri, legaturi si articulatii dar si jante si anvelope.

Nu exista suspensii auto sau parti ale suspensiei cu garantie pe viata, asa ca trebuie sa te astepti ca aceasta sa se uzeze cu timpul si sa scoti bani din buzunar pentru reparatii.

Atunci cand ai probleme cu suspensia o sa iti dai seama cat de importanta este ea cu adevarat. Nu doar confortul tau si al pasagerilor va avea de suferit.

Masina va oscila mult mai mult pe sosea, va fi mai instabila in curbe sau atunci cand schimbi brusc directia, directia nu va mai fi precisa si poate chiar ca masina sa traga stanga-dreapta si volanul sa para “moale”.

Sistemul de directie si suspensie este unul destul de complex asa ca in functie de piesa defecta o sa iti dai seama si de gravitate.

Cele mai comune defectiuni ale sistemului de suspensie:

Amortizor defect: atunci cand masina are amortizorul defect masina se simte ca fiind mai instabila si vei avea impresia ca se balangane, nu va mai fi rigida si se va mula dupa drum, in curbe se va inclina excesiv.

Nu este recomandat sa mergi cu amortizorul defect, mai ales la viteze mari. Evita sa conduci in afara orasului, sa faci depasiri sau sa iei curbele cu viteza. Un amortizor stricat trebuie inlocuit pe cat de curand posibil;

Bara anti-ruliu defecta sau bara stabilizatoare: rolul acesteia este sa elimine pe cat posibil miscarea de ruliu, pe romaneste, sa tina in curba toate cele 4 roti pe asfalt.

Asa ca o bara stabilizatoare poate fi trecuta ceva timp cu vederea sau o sa dureze ceva pana iti dai seama ca este defecta pentru ca, banuim, ca nu fortati curbele tot timpul.

Daca simti ca masina se inclina mai mult in curba si tinde sa ridice roata spate aflata in interiorul curbei inseamna ca este stricata si trebuie sa iei in vedere schimbarea barii;

Masina are pana: este probabil cea mai comuna problema cand vine vorba de suspensia masinii. Multi poate vor nega faptul ca anvelopa face parte din sistemul de suspensie, dar imaginati-va cum ar fi ca in loc de anvelopa sa aveti o bucata rotunda de lemn.

Pneul masinii preia foarte multe vibratii care astfel nu mai ajung la amortizor si salveaza janta in caz de impact cu vreun obiect mai mare pe drum sau vreo groapa.

Nu este bine sa mergi cu masina pe pana pentru ca vei distruge sigur anvelopa dar poti afecta si integritatea jantei care va prelua direct acum orice impact;

Pneu dezumflat: verifica de ce este anvelopa dezumflata, sa nu aiba crapaturi sau janta sa fie indoita si sa piarda astfel presiunea din interiorul pneului. Problema aceasta va afecta suspensia daca vei ajunge pe pana;

Arcul masinii este stricat: in sistemul clasic de suspensie, arcul nu poate functiona fara amortizor si nici invers. Arcul preia toate vibratiile transmise de pneu si amortizorul are rolul de a incetini miscarea arcului, practic de a risipi energia acestuia pana la oprirea lui.

Un arc rupt sau stricat va strica si alte componente ale sistemului de suspensie si va face asta destul de repede. Daca caroseria se lasa prea mult poti ajunge sa spargi pneul si la viteza mare poti cauza un accident;

Bara de torsiune defecta: aceasta are un rol foarte important in a suporta masa masinii. Daca este stricata simpotmele sunt asemanatoare cu cele ale unui amortizor stricat + un arc stricat. Este periculos, incomod si intr-un final costisitor sa conduci masina asa. Schimba bara de torsiune cat mai repede;

Sistem de directie defect: NU CONDUCE MASINA. Fie ca e vorba de un cap de bara defect sau o articulatie sferica nu este sigur sa conduci o masina care nu vireaza;

Servodirectie defecta: cu totii am condus cel putin o data o masina fara servodirectie, asa ca simptomele le stim. Trebuie sa depui mai mult efort pentru a vira masina, fie ca servodirectia defecta este una electrica sau hidraulica.

Nu este periculos sa circuli fara servodirectie, este doar incomod in trafic foarte aglomerat si la parcari stranse;

Noi va recomandam sa inspectati anul sistemul de suspensie dar si cel de directie, atunci cand faceti revizia.

Sistemul are mult mai multe piese decat cele enumerate mai sus, asa ca este recomandat sa il verificati pentru a fi siguri ca nu aveti o problema. Tine minte, o suspensie defecta va afecta siguranta, comfortul tau dar si manevrabilitatea masinii.

Sursa foto: carpassionate.com, pistonheads.com, carpassionate.com

Citeste si...
Uleiul sintetic – este bun pentru masina ta?
Uleiul sintetic – este bun pentru masina ta?

Pe masura ce motoarele au devenit tot mai puternice si mai complicate, acestea au ajuns sa creasca economia uleiului folosit si sa...

Cum procedezi daca masina ta este lovita din spate?
Cum procedezi daca masina ta este lovita din spate?

Operatiunile obligatorii de intreprins in conditiile in care autovehiculul condus este tamponat din spate Potrivit explicatiilor o...

Ce tip de ulei sintetic este recomandat pentru masina ta?
Ce tip de ulei sintetic este recomandat pentru masina ta?

Cu totii stim faptul ca o masina care a rulat peste 160.000 km va avea nevoie de anumite masuri de intretinere specifice, comparat...

Chiar trebuie sa folosesti semnalizarea, chiar daca nu este nicio alta masina in preajma?
Chiar trebuie sa folosesti semnalizarea, chiar daca nu este nicio alta masina in preajma?

Cum trebuie sa procedez? Este bine sa semnalizez chiar daca nu mai este nicio masina pe langa mine? Trebuie sa tin semnalizarea po...