Ce culoare trebuie sa fie uleiul pe joja masinii?

Ce culoare trebuie sa fie uleiul pe joja masinii?

Culoarea uleiului de motor este unul dintre cele mai bune indicii la care ne putem gandi atunci cand nu mai stim cand trebuie sa inlocuim uleiul si filtrele. Acesta ne va spune multe informatii atat despre nivelul de uzura al uleiului, cat si despre starea motorului nostru. Este important sa intelegem ca, desi culorile diferite indica lucruri diferite, doar o diferenta de nuanta nu ar trebui sa fie ceva ce trebuie sa luam in seama.

In mod normal, uleiul de motor are culoare de chihlimbar, dar acest lucru poate sa difere foarte mult in functie de producator si de aditivii care au fost utilizati impreuna cu acesta. Prin urmare, nu inseamna neaparat ca uleiul care are o nuanta inchisa este uzat, ci trebuie sa il comparam cu nuanta pe care il avea initial cand am facut schimbul. Este foarte usor sa ne dam seama de diferenta de culoare daca ne gandim de cat timp am efectuat ultimul schimb de ulei, iar daca nu tinem minte, putem compara uleiul de pe joja cu cel pe care il avem de rezerva in portbagaj (ar trebui mereu sa avem un bidon). Comparatia de culoare o putem face daca suntem constanti si utilizam mereu acelasi ulei, nu daca schimbam marca la fiecare alimentare.

Asa cum am mentionat si initial, in mod normal, uleiul nou si curat are culoarea chihlimbarului, lucru pe care il putem observa foarte usor atunci cand verificam uleiul cu joja. In cazul in care verificam uleiul si acesta are o culoare laptoasa, alba, acest lucru ne indica automat o scurgere la garnitura de chiulasa, prin care lichidul de racire ajunge in baia de ulei si il contamineaza. In acelasi timp, masina va scoate fum alb si vehiculul va pierde lichid de racire rapid.

Atunci cand uleiul este spumos, de culoare crem si mult mai putin vascos decat in mod normal, acest lucru ne va indica o contaminare cu lichid de racire. In acelasi timp, masina nu ar trebui sa scoata fum pe evacuare si nici nu ar trebui sa aiba probleme cu restul lichidelor din angrenaj.

In cazul in care culoarea uleiului este intunecata, deja putem sa vorbim despre mult mai multe probleme (desigur, nu si atunci cand este inchis la culoare si este in ambalaj original). De multe ori, culoarea uleiului este cu atat mai uzata cu cat l-am folosit mai mult si am depasit limita maxima de kilometri pe care producatorul ne-o recomanda inainte de a inlocui uleiul.

Cu cat uleiul va fi mai rulat, acesta se va arde mai tare si culoarea va fi mai inchisa. Pe de alta parte, daca uleiul este si gros si intunecat, cel mai probabil acesta a fost contaminat cu diferite impuritati sau reziduri si a fost supus la supraincalzire, moment in care va recomandam o revizie tehnica de urgenta pentru a remedia problemele aparute.

Tot ceea ce trebuie sa faci pentru a fi sigur ca uleiul de motor este in conditii optime de functionare este sa il verifici constant. Inainte de fiecare drum lung, periodic la o durata de timp stabilita de dumneavoastra sau la fiecare revizie tehnica, este foarte bine sa verificati uleiul pentru a preveni aparitia problemelor suplimentare in cazul in care ceva nu este in regula cu uleiul dumneavoastra de motor. Unele tipuri de ulei vor rezista pentru 5000 km, iar altele pentru 10.000 de km, altele pentru 20.000 dekm, dar fiecare situatie este diferita asa incat mai bine prevenim, decat sa ajungem sa reparam defectiuni.

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...