Ce este segmentarea motorului si cat costa?

Ce este segmentarea motorului si cat costa?

Daca motorul masinii tale incepe sa dea semne ca s-a defectat, s-ar putea sa aiba nevoie de segmentare. Acesta este un proces in cadrul caruia motorul este dezasamblat, inspectat, curatat si reparat, daca este necesar.

In functie de situatie, segmentarea unui motor defectat poate fi o optiune mai economica decat inlocuirea completa, deoarece vei cheltui mai putin decat daca ai inlocui complet motorul. Un motor refacut nu va avea nevoie de reparatii pentru un timp destul de indelungat, ceea ce iti extinde durata de viata a masinii tale. Cat de mult, asta depinde de numarul de componente inlocuite. Un alt beneficiu este faptul ca segmentarea permite reciclarea unor parti ale motorului, ceea ce are un impact pozitiv asupra mediului.

 

Citeste si despre: totul despre arborele cu came

 

Dar, fara indoiala, cel mai mare avantaj al refacerii motorului este conectivitatea si compatibilitatea cu calculatorul de bord existent (ECU) si cu sistemul electric. Calculatorul de bord e programat sa comunice cu motorul original instalat pe masina. In multe cazuri, cand se instaleaza un motor nou, ECU are probleme de conectare si comunicare cu noul motor. In majoritatea cazurilor, schimbarea motorului necesita fie o resoftare, fie o inlocuire a calculatorului de bord.

Daca aveti posibilitatea de a alege intre reparatie si inlocuire, este recomandabil sa alegeti repararea motorului existent cu piese de schimb de standard OEM, pentru a reduce riscul potential de incompatibilitate.

 

Cand ai nevoie de segmentare?

 

Exista doua motive principale pentru care poti alege segmentarea in dauna altor optiuni. Unul ar fi daca exista semne de uzura la rulmenti. Partile miscatoare ale motorului sunt montate pe rulmenti, ceea ce le permite sa se miste liber, in timp ce sunt lubrifiate cu ulei de motor.

Rulmentii sunt proiectati sa reziste peste 1500 de kilometri, dar la un moment dat incep sa se uzeze. Uzura poate fi accelerata atunci cand vehiculul nu este bine ingrijit si circula cu nivele joase ale uleiului. Rulmentii uzati incep sa produca sunete puternice si, in cele din urma, motorul esueaza.

O alta cauza a unui motor defect pot fi inelele pistoanelor. Acestea sigileaza carcasele de expansiune care sunt create atunci cand combustibilul arde in motor. Pe masura ce se uzeaza, ei nu mai pot sigila cilindrii cum trebuie.

Atunci cand se intampla asta, uleiul din carcasa arborelui cotit se scurge pe langa garniturile uzate si este ars impreuna cu amestecul de ulei din cilindru. Acesta este motivul pentru care motoarele mai vechi prezinta o cantitate de fum foarte mare la teava de esapament.

Alt motiv pentru care poti ajunge la segmentare este consumul excesiv de ulei, fum alb din teava de esapament, bucati mici de metal in uleiul de motor sau sunete neobisnuite venite din motor.

 

Citeste si despre: totul despre arborele cotit

 

Ce presupune segmentarea motorului?

 

Atunci cand un motor este segmentat, el este scos de pe masina si dezasamblat pana la ultima piesa. Odata ce a fost curatat si inspectat, toate componentele defecte sunt inlocuite cu unele noi sau reconditionate. Toate garniturile, garniturile de chiulasa si lubrifiantii noi trebuie sa indeplineasca standardele OEM.

Cele mai des inlocuite componente sunt garniturile, rulmentii, cureaua/lantul de distributie, pompa de ulei sau arcurile de supapa. Daca este nevoie, se pot inlocui si componente mai mari, precum arborele cotit, arborele cu came sau pistoanele.

 

Daca motorul este grav afectat, blocul motor trebuie gaurit pentru a alinia alezajele arborelui cotit. De asemenea, si cilindrii ar putea fi gauriti pentru a pune in loc pistoni noi. Acesta este un proces mai dificil, dar va permite motorului sa functioneze din nou. Sunt doua situatii in care nu recomandam aceasta operatiune:

Atunci cand blocul motor are defectiuni interioare din cauza ruperii arborelui cotit sau a barei de conectare

Exteriorul blocului motor este spart. Acest fenomen apare atunci cand o piesa din interior gaureste blocul.

Cat costa segmentarea motorului?

 

Segmentarea unui motor presupune in unele cazuri manopera pentru demontarea motorului, care poate costa intre 800 si 1500 de lei si reparatia la banc – 800-1500 de lei. In ce priveste piesele de schimb, segmentii auto pot costa intre 150 si 400 de lei, in vreme ce garnitura de chiulasa: 80-250 de lei.

In general, preturile difera mult in functie de tipul motorului si de producator, unele modele presupunand costuri mai mari din cauza complexitatii tehnologiei si a numarului de componente care trebuie demontate si remontate.

Citeste si despre: cati cai putere are un kw

 

Sursa foto: driving-tests.org, highrangegarage.com, welgeauto.com

Articole similare
Ce este capacitatea cilindrica a motorului?

Ce este capacitatea cilindrica a motorului?

Capacitatea sau deplasarea motorului este volumul de miscare al pistoanelor din interiorul cilindrilor.

Cat costa sa inlocuiesti un airbag?

Cat costa sa inlocuiesti un airbag?

Dupa ce airbag-urile se umfla o singura data, acestea trebuie inlocuite. Afla care sunt costurile.

Ce este simeringul si ce face?

Ce este simeringul si ce face?

Simeringul arborelui cotit este o piesa mica si ieftina dar extrem de importanta, afla ce se intampla daca se strica.

Cat ar costa litrul de carburant daca statul nu ar pune accize?

Cat ar costa litrul de carburant daca statul nu ar pune accize?

60% din pretul carburantului reprezinta taxe si accize si restul de 40% ajunge la marile benzinarii care la randul lor trebuie sa platesca sa achizitioneze petrolul crud.

Webasto: ce este si la ce te ajuta?

Webasto: ce este si la ce te ajuta?

Sunt mai multe firme pe piata care produc aceste sisteme de incalzire auxiliara, dar cele mai cunoscute sunt Webasto, Eberspacher sau Airtronic.

Ce este rovinieta si de ce trebuie platita

Ce este rovinieta si de ce trebuie platita

Rovinieta, sau taxa de drum, este o taxa platita de soferi pentru a avea dreptul de a circula pe reteaua de drumuri nationale din afara oraselor.

Ce este filtrul de aer si cand trebuie schimbat?

Ce este filtrul de aer si cand trebuie schimbat?

Ce face filtrul de aer al masinii si cat de des trebuie schimbat. Ce filtru de aer sa cumperi?

Ce este si din ce este alcatuit sasiul unei masini?

Ce este si din ce este alcatuit sasiul unei masini?

Cati stim exact ce inseamna sasiul unei masini si mai ales care sunt partile componente, fara de care masina nu ar putea functiona?

Ce este garnitura de chiulasa si ce face?

Ce este garnitura de chiulasa si ce face?

Ce rol are garnitura de chiulasa si cat de important este acest rol? Poti sa identifici singur daca s-a ars?

Servofrana: Ce este si ce face?

Servofrana: Ce este si ce face?

Cum te ajuta servofrana si cum iti dai seama daca s-a stricat? Ce simptome are o servofrana defecta?

Ce este galeria de admisie si ce face?

Ce este galeria de admisie si ce face?

Descriem pe scurt rolul galerie de admisie si va spunem ce sa intampla atunci cand galeria este defecta.

Bujie: Ce este bujia si ce face?

Bujie: Ce este bujia si ce face?

O sa enumeram cateva simptome care apar atunci cand bujia sau bujiile sunt pe cale sa cedeze. Sfaturi pentru repararea bujiilor.

Injector: Ce este injectorul si ce face?

Injector: Ce este injectorul si ce face?

Injectoarele pot ceda cu timpul de aceea o sa enumaram cateva simptome ale unui injector care nu functioneaza corespunzator.

Ce este termostatul si ce probleme poate avea?

Ce este termostatul si ce probleme poate avea?

Termostatul este o componenta extrem de importanta pentru bunastarea motorului, iar din acest motiv este necesar sa se deschida atunci cand trebuie.

Distributia masinii: Ce este si cand trebuie schimbata?

Distributia masinii: Ce este si cand trebuie schimbata?

In articolul de astazi vom vorbi mai pe larg despre distributie asa ca cititi pana la final daca vreti sa invatati mai multe despre distributie.

Vas expansiune: Ce este si ce face?

Vas expansiune: Ce este si ce face?

Verifica si starea conductei de cauciuc care intre in capatul vasului de expansiune, cu timpul se poate fisura sau taia si pe acolo se poate scurge lichid.

Ce este filtrul de habitaclu si ce face?

Ce este filtrul de habitaclu si ce face?

Cat de des trebuie schimbat filtrul de polen, ce face si cum ne afecteaza sanatatea?

Rulment roata: Ce este rulmentul si ce face?

Rulment roata: Ce este rulmentul si ce face?

Cum verifici daca un rulment al masinii este defect? Auzi un huruit atunci cand masina ruleaza si creste odata cu viteza?

Etrier: Ce este etrierul si ce rol are?

Etrier: Ce este etrierul si ce rol are?

Ce este etrierul si ce face el? Exista mai multe modele de etriere, cu un piston sau cu mai multe, cu doar o parte mobila sau cu ambele parti mobile.

Pompa combustibil: Ce este si ce face?

Pompa combustibil: Ce este si ce face?

Exista mai multe pompe de combustibil: cu diafragma, cu piston, pompe electrice submersibile sau pompe antrenate pneumatic.

Servodirectie: Ce este servodirectia si ce face?

Servodirectie: Ce este servodirectia si ce face?

Afla de la dailydriven care sunt semnele si simptomele unei servodirectii pe cale sa se defecteze. Reparatii si sfaturi de intretinere.

Caseta directie: Ce este si ce face?

Caseta directie: Ce este si ce face?

Afla de la noi care sunt simptomele unei casete de directie pe cale sa cedeze si cum sa rezolvi problema unei casete de directie defecte.

Care este diferenta dintre PCM si ECM?

Care este diferenta dintre PCM si ECM?

Am scris mult despre PCM si ECM si probabil ati auzit si in alta parte despre cele doua componente care sunt vitale intr-un vehicul.

Amortizorul: Ce este amortizorul si care este rolul lui?

Amortizorul: Ce este amortizorul si care este rolul lui?

Care tip de amortizor este mai bun, cel pe gaz sau ulei?

Senzor parcare: Ce este si ce face?

Senzor parcare: Ce este si ce face?

Cum functioneaza senzorii de parcare si de ce sa ii alegi ca si dotare pentru masina ta.

Prezon roata: Ce este prezonul si ce rol are?

Prezon roata: Ce este prezonul si ce rol are?

Exista autoturisme cu 3-4-5 prezoane, in functie de gabarit se calculeaza numarul de prezoane care sa asigure roata.

Planetara: Ce este planetara si ce face?

Planetara: Ce este planetara si ce face?

Arborii planetari transmit miscarea de la diferential la rotile motoare. Clasificarea lor se face dupa solicitarile la care sunt supusi.

Ce este axul cu came si ce face?

Ce este axul cu came si ce face?

Cum iti dai seama ca trebuie sa schimbi distributia masinii? Si ce se poate intampla daca distributia nu este schimbata la timp.

Senzor presiune combustibil: Ce este si ce face?

Senzor presiune combustibil: Ce este si ce face?

Senzorul de presiune combustibil este o veriga slaba a sistemului de alimentare cu combustibil, el putand sa cedeze de la temperaturi inalte.

Radiator aer conditionat: Ce este si ce face?

Radiator aer conditionat: Ce este si ce face?

Cum se poate strica radiatorul AC? Sistemul de aer conditionat poate functiona fara radiator?