Ce este segmentarea motorului si cat costa?

Ce este segmentarea motorului si cat costa?

Daca motorul masinii tale incepe sa dea semne ca s-a defectat, s-ar putea sa aiba nevoie de segmentare. Acesta este un proces in cadrul caruia motorul este dezasamblat, inspectat, curatat si reparat, daca este necesar.

In functie de situatie, segmentarea unui motor defectat poate fi o optiune mai economica decat inlocuirea completa, deoarece vei cheltui mai putin decat daca ai inlocui complet motorul. Un motor refacut nu va avea nevoie de reparatii pentru un timp destul de indelungat, ceea ce iti extinde durata de viata a masinii tale. Cat de mult, asta depinde de numarul de componente inlocuite. Un alt beneficiu este faptul ca segmentarea permite reciclarea unor parti ale motorului, ceea ce are un impact pozitiv asupra mediului.

Dar, fara indoiala, cel mai mare avantaj al refacerii motorului este conectivitatea si compatibilitatea cu calculatorul de bord existent (ECU) si cu sistemul electric. Calculatorul de bord e programat sa comunice cu motorul original instalat pe masina. In multe cazuri, cand se instaleaza un motor nou, ECU are probleme de conectare si comunicare cu noul motor. In majoritatea cazurilor, schimbarea motorului necesita fie o resoftare, fie o inlocuire a calculatorului de bord.

Daca aveti posibilitatea de a alege intre reparatie si inlocuire, este recomandabil sa alegeti repararea motorului existent cu piese de schimb de standard OEM, pentru a reduce riscul potential de incompatibilitate.

Cand ai nevoie de segmentare?

Exista doua motive principale pentru care poti alege segmentarea in dauna altor optiuni. Unul ar fi daca exista semne de uzura la rulmenti. Partile miscatoare ale motorului sunt montate pe rulmenti, ceea ce le permite sa se miste liber, in timp ce sunt lubrifiate cu ulei de motor.

Rulmentii sunt proiectati sa reziste peste 1500 de kilometri, dar la un moment dat incep sa se uzeze. Uzura poate fi accelerata atunci cand vehiculul nu este bine ingrijit si circula cu nivele joase ale uleiului. Rulmentii uzati incep sa produca sunete puternice si, in cele din urma, motorul esueaza.

O alta cauza a unui motor defect pot fi inelele pistoanelor. Acestea sigileaza carcasele de expansiune care sunt create atunci cand combustibilul arde in motor. Pe masura ce se uzeaza, ei nu mai pot sigila cilindrii cum trebuie.

Atunci cand se intampla asta, uleiul din carcasa arborelui cotit se scurge pe langa garniturile uzate si este ars impreuna cu amestecul de ulei din cilindru. Acesta este motivul pentru care motoarele mai vechi prezinta o cantitate de fum foarte mare la teava de esapament.

Alt motiv pentru care poti ajunge la segmentare este consumul excesiv de ulei, fum alb din teava de esapament, bucati mici de metal in uleiul de motor sau sunete neobisnuite venite din motor.

Ce presupune segmentarea motorului?

Atunci cand un motor este segmentat, el este scos de pe masina si dezasamblat pana la ultima piesa. Odata ce a fost curatat si inspectat, toate componentele defecte sunt inlocuite cu unele noi sau reconditionate. Toate garniturile, garniturile de chiulasa si lubrifiantii noi trebuie sa indeplineasca standardele OEM.

Cele mai des inlocuite componente sunt garniturile, rulmentii, cureaua/lantul de distributie, pompa de ulei sau arcurile de supapa. Daca este nevoie, se pot inlocui si componente mai mari, precum arborele cotit, arborele cu came sau pistoanele.

Daca motorul este grav afectat, blocul motor trebuie gaurit pentru a alinia alezajele arborelui cotit. De asemenea, si cilindrii ar putea fi gauriti pentru a pune in loc pistoni noi. Acesta este un proces mai dificil, dar va permite motorului sa functioneze din nou. Sunt doua situatii in care nu recomandam aceasta operatiune:

Atunci cand blocul motor are defectiuni interioare din cauza ruperii arborelui cotit sau a barei de conectare

Exteriorul blocului motor este spart. Acest fenomen apare atunci cand o piesa din interior gaureste blocul.

Cat costa segmentarea motorului?

Segmentarea unui motor presupune in unele cazuri manopera pentru demontarea motorului, care poate costa intre 800 si 1500 de lei si reparatia la banc – 800-1500 de lei. In ce priveste piesele de schimb, segmentii auto pot costa intre 150 si 400 de lei, in vreme ce garnitura de chiulasa: 80-250 de lei.

In general, preturile difera mult in functie de tipul motorului si de producator, unele modele presupunand costuri mai mari din cauza complexitatii tehnologiei si a numarului de componente care trebuie demontate si remontate.

Sursa foto: driving-tests.org, highrangegarage.com, welgeauto.com

Citeste si...
Care este cel mai Fiabil motor din Lume?
Care este cel mai Fiabil motor din Lume?

Atunci când vine vorba de fiabilitatea unui motor, fiecare producător și model au propriile caracteristici și istorii. Determinare...

Ce este lichidul de racire pentru motor sau antigelul?
Ce este lichidul de racire pentru motor sau antigelul?

Un motor cu ardere interna functioneaza prin arderea unui amestec de combustibil si oxigen la temperaturi de peste 200 de grade. G...

Ce este un incalzitor al blocului motor?
Ce este un incalzitor al blocului motor?

Oemenii folosesc un ceai fierbinte, o cafea, o supa sau uneori chiar cate o tuica pentru a se incalzi pe vremea geroasa din timpul...

Frana de motor explicata: ce este si cum se face?
Frana de motor explicata: ce este si cum se face?

Frana de motor este o tehnica foarte buna de folosit atunci cand avem nevoie de un nivel mare de putere de franare si este gresit...