Aerisirea sistemului de franare este o lucrare de mentenanta care prelungeste viata franelor. Majoritatea mecanicilor recomanda ca aceasta lucrare sa se faca o data la 2-3 ani pentru a mentine franele in stare optima de functionare.
Ce presupune mai exact aerisirea sistemului de franare?
Cu trecerea timpului, mici cantitati de aer ajung si raman in sistemul de franare. Pedala de frana se va simtii mai moale si in cazuri extreme trebuie sa apesi pedala pana la fund pentru ca masina sa incepe sa franeze. Daca ajung cantitati mari de aer in sistemul de franare acesta poate ceda complet.
Cum ajunge aerul in lichidul de frana? Placutele de frana uzate foarte mult pot introduce aer in sistemul de franare, la fel si o schimbare incorecta a lor. O alta cauza poate sa fie un furtun intepat care sa lase aerul sa intre.
In orice caz, daca pedala de frana nu mai reactioneaza normal, ia in considerare o vizita la mecanic. Aerisirea sistemului de franare poate fi solutia.
Cum este aerisit sistemul de franare?
Aerisirea nu este un procedeu pe care il poti face in spatele blocului, este recomandat ca un specialist sa se ocupe de acesta lucrare. O sa enumeram mai jos pasii pe care ei ii urmeaza:
- in spatele etrierului exista un surub care este slabit cu o cheie speciala
- o conducta speciala de cauciuc este apoi plasata peste surubul slabit si celalalt capat al conductei va sta intr-un borcan. In borcan se pune lichid de frana pana cand capatul conductei ramane scufundat in lichid
- o a doua persoana apasa de mai multe ori pe pedala de frana
- lichidul de frana va parasi instalatia prin surubul slabit si cu el va iesi si aerul din conductele de frana
- dupa ce nu mai iese aer, pedala de frana este in continuare apasata in timp ce surubul este strans la loc
- procesul este repetat la fiecare roata in parte
Sursa foto: popularmechanics.com, hagerty.com