Ce poti sa faci atunci cand ramai fara benzina?

Ce poti sa faci atunci cand ramai fara benzina?

Cei mai multi conducatori auto, chiar si cei cu experienta bogata sunt de parere ca sa rulezi cu masina pana cand ai ajuns sa consumi intreg combustibilul din rezervor este ceva normal.

Din pacate, de cele mai multe ori acest tip de actiuni determina aparitia de probleme si a necesitatii de prezentare in cadrul unui service. Situatia in care ramai fara benzina poate sa apara la un moment dat daca nu stii cum sa faci economie de combustibil.

Aceasta situatie este insa una pe care o poti evita cu usurinta. Tot ceea ce ai de facut este sa iti alimentezi masina respectand un anumit program.

Totusi, in situatia in care ai ramas fara benzina este bine sa stii ce ai de facut

Consecintele cele mai severe apar la nivelul sistemului electronic de aprindere. Ca urmare, este posibil ca pompa de benzina electrica a autovehiculului sa se defecteze prematur.

In conditii normale, aceasta este racita de combustibilul existent in sistem. In cazul in care nivelul acestuia este scazut, exista riscul aprinderii precoce. De exemplu, daca nivelul de combustibil este mult prea scazut, este posibil ca motorul sa se opreasca atunci cand urci cu masina la deal sau efectuezi un viraj.

In plus, exista si riscul ca mizeria de pe fundul rezervorului sa fie antrenata in circulatie si sa ajunga pana la nivelul pompei de benzina.

Efecte negative asupra motorului - atunci cand filtrul este blocat si aerul patrunde in interior, scade presiunea combustibilului.

Prin urmare, motorul isi va pierde puterea si va avea tendinta sa se opreasca. Aceasta situatie este deosebit de periculoasa deoarece nu mai permite controlul adecvat al masinii si poate duce la aparitia de accidente.

Efectele negative se rasfrang si asupra duratei de viata a sistemului de transmisie automata. In cazul motoarelor diesel, functionarea cu rezervorul aproape gol reprezinta o situatie mai putin decat ideala.

Ce trebuie sa faci atunci cand ramai fara combustibil?

Ai grija sa alimentezi atunci cand nivelul de combustibil scade. Exista mai multe posibilitati pe care le ai la dispozitie pentru ca sa iti dai seama ca nivelul de combustibil este scazut. In primul rand exista sistemele de avertizare de la bord.

Atunci cand combustibilul este pe terminate, la bord se va aprinde martorul care ne va indica acest lucru. Ledul luminos cu litera E se va aprinde.

Ce se poate intampla - rularea in conditiile in care rezervorul este gol este asociata cu numeroase probleme. Atunci cand masina ramane fara combustibil, pompa de benzina este afectata.

Acest lucru se intampla ca urmare a faptului ca functionarea acestei pompe este strans legata de prezenta combustibilului in rezervor atat pentru lubrifiere cat si pentru racire.

Cunoasterea imprejurimilor - in cazul in care ai ramas totusi fara combustibil si te afli in oras, nu este neaparat un motiv de ingrijorare, daca te afli in apropierea unei zone cat de cat circulate.

Ce faci atunci cand situatia survine pe autostrada sau in afara orasului la cativa kilometri de cea mai apropiata statie de alimentare? In primul rand, ceea ce trebuie sa faci este sa nu te panichezi.

Daca ai la indemana o punga de plastic sau un balon poti sa torni un litru din orice solutie pe care le ai la dispozitie dupa care sa legi bine punga.

Atunci cand o introduci in rezervor, nivelul combustibilului existent creste automat in mod artificial. Incearca sa pornesti din nou motorul si sa ajungi la o statie de alimentare cat mai apropiata.

In cazul in care ramai fara benzina in mijlocul pustietatii si totusi se ofera cineva sa te transporte pana la cea mai apropiata zona de unde poti cere ajutor, nu te grabi sa profiti de aceasta ocazie.

Ai incredere in instinctul tau si incearca sa decizi daca e mai bine sa mergi pe jos cativa kilometri sau sa accepti oferta unui strain.

Incearca sa iti faci o prioritate din asigurarea unui nivel de combustibil de peste un sfert de rezervor. In cazul in care locuiesti intr-o zona rurala, indicat ar fi sa ai intotdeauna minim jumatate de rezervor plin.

Este bine sa verifici si sa pastrezi presiunea din cauciucuri la un nivel optim, adaptandu-l de fiecare data in functie de greutatea transportata, daca aceasta se modifica, avand in vedere faptul ca vrei sa obtii o performanta crescuta a motorului.

Ceea ce nu trebuie sa faci in niciun caz este sa pastrezi in masina o canistra cu combustibil in caz de criza, aceasta prezinta un risc de incendiu, se poate deteriora si iti poate afecta masina.

Sursa foto: newshub.co.nz, blog.pekininsurance.com

Citeste si...
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?

Lichidul de racire este un element esential in angrenajul oricarui autoturism si de multe ori putem sustine ca este la fel de impo...

Metode prin care sa conduci in siguranta atunci cand traficul este foarte aglomerat
Metode prin care sa conduci in siguranta atunci cand traficul este foarte aglomerat

Se apropie sarbatorile importante din acest an, iar drumurile sunt mai pline ca niciodata, aglomerate si tensionate din cauza nenu...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...