Ce sa faci daca ai varsat apa pe butoanele masinii?

Ce sa faci daca ai varsat apa pe butoanele masinii?

Fiecare sofer s-a confruntat cel putin o data cu situatia in care a varsat apa pe butoanele masinii si nu a stiut cum sa intervina. In acest articol va vom explica cum sa procedati daca aveti ghinionul sa treceti printr-un astfel de moment, asa incat sa va asigurati ca nu permiteti distrugerea contactelor electrice de la butoane.

Rolul intrerupatoarelor unui autoturism este de a controla diferite functii interne si externe ale autovehiculului si sunt incadrate in clasa componentelor electrice. Majoritatea acestor butoane controleaza functiile de iluminare sau alte accesorii, dar exista autoturisme la care sunt setate butoane si pentru operatiuni mai complexe, cum ar fi actionarea geamurilor si a trapei, schimbarea stilului de condus sau introducerea masinii in modulul sport.

Asa cum probabil bine stiti deja, apa este grav daunatoare pentru orice element de natura electrica, iar cele mai importante probleme care pot sa apara in aceasta situatie sunt sigurantele arse, aparitia coroziunii pe contactele electrice si apoi pe cablurile circuitelor, scurtcircuitarea componentelor, iar in cele mai rele situatii toti factorii pe care i-am amintit anterior pot sa conduca la posibile incendii.

In cazul in care va intrebati cum se poate ca apa sa ajunga pe butoanele masinii dumneavoastra, acest lucru se poate intampla chiar si atunci cand sunteti un sofer foarte grijuliu si nu permiteti consumarea lichidelor in interiorul autoturismului. Spre exemplu, un geam uitat deschis pe parcursul noptii, o trapa care nu functioneaza corespunzator si are o mica scurgere sau un cauciuc de la geam care nu mai este etans si se desprinda cand duceti masina la spalatorie sunt doar cateva situatii din cele care pot conduce la aparitia acestei probleme.

Atunci cand observam ca un buton sau intrerupator din interior autoturismului a fost udat cu apa este esential sa incercati sa interveniti cat mai repede cu putinta. Daca reusim sa indepartam apa inainte ca aceasta sa patrunda in stratul profund si sa afecteze contactele, cel mai probabil vom scapa fara daune.

Pentru rezolvarea acestei situatii este indicat sa utilizati o carpa de microfibra cu ajutorul careia sa stergeti apa in mare sau un prosop de hartie care sa nu lase scame. Trebuie sa incercam sa absorbim apa in loc sa o mutam, pentru ca exista posibilitatea ca aceasta sa se infiltreze si mai adanc.

In cazul in care observam ca intrerupatoarele au fost udate dupa o mai lunga perioada de timp, in mod ideal ar trebui sa indepartam surplusul de apa, dupa care sa asteptam cat mai mult timp posibil ca acestea sa se usuce. Evitati utilizarea intrerupatoarelor si chiar si pornirea sistemului electric al masinii, daca este posibil si asteptati ca acestea sa se usuce. In general, dupa uscarea butoanelor acestea ar trebui sa functioneze corespunzator. Daca utilizam intrerupatoare este foarte posibil sa producem un scurtcircuit electric si sa defectam iremediabil cablajele si circuitul electric.

Cea mai eficienta metoda prin care va puteti asigura ca ati indepartat orice urma de apa care a ajuns in zona contactelor electrice este sa utilizati un furtun cu aer comprimat. Cu ajutorul acestuia vom incerca sa suflam aerul cu presiune sub butoane, asa incat sa indepartam cat mai multe particule de apa si sa ajutam procesul de uscare a comutatoarelor.

In situatia in care ne confruntam cu alte substante decat apa, precum sucuri carbogazoase, detergenti sau orice alte lichide care vor deveni lipicioase, va fi necesar sa indepartam comutatoarele in cauza si sa le curatam corespunzator asa incat sa nu ramana diverse substante lipite in interiorul acestuia.

sursa foto: https://gigazine.net/

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...