Chiar daca ai schimbat de multe ori pana acum uleiul chiar tu, exista de fiecare data sansa sa pui din greseala prea mult. Prea mult ulei in motor este la fel de daunator ca atunci cand ai prea putin, motorul poate suferi daune cand vine vorba de piesele interne si intr-un final va ajunge sa se blocheze.
Ca sa remediezi aceasta problema mai intai trebuie sa te asiguri si sa verifici ca nivelul de ulei este mult sus peste limita si apoi trebuie sa scurgi excesul de ulei din baie ( carter inferior ).
Care sunt pericolele daca ai pus prea mult ulei in motor?
Desi multora nu li se pare o problema atat de mare sa aiba prea mult ulei in motor, acest fapt poate cauza defectiuni majore si poate sa te coste mii de lei in reparatii ulterioare. Cand prea mult ulei inunda arborele cotit al motorului, uleiul intra in contact cu aer, devine aerat si incepe sa se transforme in spuma.
Acest lucru se intampla din cauza vitezei mari de rotatie a arborelui cotit. Uleiul sub forma de spuma nu poate sa ofere aceeasi lubrifiere pieselor si intr-un final va ajunge ca fluxul de ulei sa se opreasca complet, lucru care va cala motorul masinii in cateva secunde.
Citeste si despre: date chiptuning
Cum sa verifici uleiul din motor?
Daca de curand ai schimbat uleiul si vezi pe evacuare fum alb gros care iese in timp ce conduci, atunci sunt sanse maxime sa fi pus prea mult ulei in motor. Pentru a verifica daca ai pus prea mult ulei in motor mergi cu masina 5-10 minute pentru a incalzi motorul. Astfel te vei asigura ca vei primi informatiile corecte pe joja sau tija care verifica nivelul de ulei.
Parcheaza masina pe o suprafata plata si las-o asa 5 minute pentru a ii permite uleiului sa se scurga tot in carter. Dupa 5 minute ridica capota, cauta tija sau joja, scoate-o din suportul ei, sterge excesul de ulei si introduce-o iar in motor.
Acum scoate-o iar si verifica nivelul, daca urma de ulei este peste limita de maxim de pe joja este clar ca ai pus mult mai mult ulei in motor decat trebuia. Fiecare tija are un nivel de minim si unul de maxim. Daca nu il gasesti din prima sterge complet joja si iti vei da seama de semne.
Cum sa scurgi excesul de ulei din motor?
Daca ai pus prea mult ulei in motor va trebui sa faci asta de sub masina. Fiecare carter sau baie are un buson pentru eliberarea de ulei, dar deja stii asta, pentru ca tocmai ai pus prea mult ulei in motor, deci inainte ai scurt tot uleiul. Trebuie sa reiei procesul, folosind un bidon curat unde sa scurgi uleiul in exces.
Scurge initial 0,5 l si reverifica nivelul la joja pe o suprafata plata. Refa operatia pana nivelul ajunge intre minim si maxim. Poti pastra uleiul pe care abia l-ai scurs in caz ca mai ai nevoie pe viitor sau chiar trebuie sa mai completezi curand.
Citeste si despre: cand trebuie sa schimbi uleiul de motor
Sursa foto: jdpower.com, anewwayforward.org
Amenzile se pot plati la Trezorerie, sediile Postei Romane, prin transfer bancar sau la sucursalele CEC Bank.
Putine lucruri sunt mai infricosatoare decat sa ti se opreasca masina in mers, mai ales cand esti in mijlocul traficului aglomerat.
In realitate, tot ce este nevoie pentru blocare este o inchidere gentila, asa sunt gandite usile. Problema este mentalitatea gresita de a tranti portierele.
Uleiul joaca un rol foarte important in functionarea corecta a autovehiculului. Prin proprietatile sale permite disiparea caldurii de la nivelul motorului.
Cand circula uleiul prin motor, poate aduna gunoaie. Dupa o perioada cele normale aduna gunoaie care scad din eficienta motorului.
Cand trebuie schimbat filtrul de ulei si care este rolul lui?
Conteaza cate benzina am in rezervor? Care este nivelul optim de combustibil in rezervor?
Ar putea fi ceva la fel de simplu ca nivelul uleiul scazut, sau ar putea fi un indiciu al problemelor grave ale motorului.
Cureaua de distributie este o piesa atat de importanta incat nu ar trebui niciodata sa fie neglijata.
In acest articol vom vorbi despre o problema destul de intalnita la masinile cu un numar mai mare de kilometri si anume despre supraincalzirea motorului.
Ai uitat frana de mana trasa si ai mers asa? Citeste ce se poate defecta si care sunt simptomele unei defectiuni ale sistemului de franare.
Cand circula uleiul prin motor, poate aduna reziduri. Dupa o perioada uleiurile normale aduna gunoaie care scad din eficienta motorului.
De ce curge ulei pe la garnituri sau simeringuri? Ce se intampla daca mergi cu un nivel scazut de ulei?
Masinile din ziua de azi au cam toate injectoare si acestea pot suferi din cauza rezidurilor care sunt trase de pe fundul rezervorului in ultimele secunde.
Sfatul nostru este sa cumparati mereu ulei de inalta calitate pentru a va proteja sistemul hidraulic ( in cazul nostru sistemul de servodirectie).
Uleiul de motor nu trebuie sa fie niciodata in filtrul de aer. In functie de modul cum a ajuns acolo, pot fi necesare reparatii majore sau minore.
Stiu ca e ciudat, dar bujiile se pot defecta datorita unui filtru de aer murdar. Atunci cand filtrul este murdar, motorul nu mai este oxigenat cat trebuie.
Un ulei multivascozitate este ideal pentru proprietarii atenti care isi doresc sa prelungeasca nu numai viata automobilului cat si performanele acestuia.
Astazi vom prezenta amestecul de ulei sintetic si uleiul sintetic complet. Chiar daca va par asemanatoare exista totusi diferente intre ele.
Vi s-a intamplat vreodata sa constatati ca uleiul de motor miroase a benzina? Veti afla mai multe detalii despre acest subiect in acest articol.
Este necesar sa va asigurati de vascozitatea corecta a uleiului folosit si cereti sfatul unui mecanic atunci cand inlocuiti si filtrul si uleiul.
O masina niciodata nu se opreste in mers din senin, ci va transmite diferite semnale de avertizare inainte.
Ce coduri apar pe tester cand senzorul de ulei este defect? Ce face senzorul de temperatura ulei si cand iti dai seama ca este defect?
De obicei, este bine ca atunci cand schimbam uleiul sa inlocuim si filtrul avand in vedere faptul ca o parte din acest ulei va ramane la nivelul motorului.
In articolul de astazi vom vorbi despre ce trebuie sa facem daca ramanem in pana in mijlocul drumului, departe de casa.
Conduci linistit si deodata observi ca becul ce tine de sistemul de ulei, din bordul masinii, se aprinde.
Unii soferi sustin faptul ca motoarele pe benzina consuma mult mai mult ulei ca cele diesel, iar alti soferi sustin exact contrariul.
In articolul de astazi vom vorbi despre un motor foarte popular, primul tip de motor cu ardere interna produs vreodata, de la cel care a plecat totul.
In acest articol vom raspunde la urmatoarele intrebari: Ce este? La ce ne ajuta? Ce costuri are aceasta operatiune? Avantaje si dezavantaje.
Timpul 1: Admisia, Timpul 2: Compresia, Timpul 3: Arderea si destinderea, Timpul 4: Evacuare.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login