Ce se intampla daca pornesti si opresti masina de multe ori?

Ce se intampla daca pornesti si opresti masina de multe ori?

Traficul este mai aglomerat pe zi ce trece, deoarece populatia planetei si numarul de masini care se afla in circulatie cresc considerabil de la o zi la alta. In cazul in care locuiti intr-un oras aglomerat, cel mai probabil va confruntati periodic cu zile de trafic intens, momente in care ajungeti sa porniti si sa opriti autoturismul de foarte multe ori intr-o zi. Pe langa faptul ca aceasta situatie este una stresanta si ca masina va sta foarte mult timp la relanti, cel mai probabil va fi nevoie sa pornesti si sa opresti de multe ori motorul pe parcursul zilei, ceea ce va creste in mod direct consumul de combustibil, gradul de uzura al pieselor si nivelul de poluare.

Chiar daca din punct de vedere popular sau al opinilor pe care le auzim de la alti soferi, opritul si pornitul des al motorului afecteaza in mod direct durata de viata a acestora, studiile realizate in aceasta privinta au demonstrat faptul ca in timp, asteptatul la ralanti va provoca un grad de uzura mult mai mare, decat atunci cand optam sa oprim motorul masinii. Mai mult, pentru situatiile in care motorul sta inchis pentru cel putin 10 secunde s-a demonstrat o scaderea a consumului de combustibil pe termen lung. De asemenea, demarorul incepe sa prezinte semne de uzura doar in situatia in care este folosit de cel putin 10 ori pe zi.

Chiar daca in momentul in care masina sta la ralanti, motorul acesteia nu consuma mult combustibil, dar pe de alta parte epuizeaza bateria si supraincalzeste componentele motorului. Din fericire, atat timp cat autoturismul este intretinut in mod corect, nu ar trebui sa va faceti grija cu privire la deteriorarea sistemului de propulsie si exista alte situatii mult mai grave care pot provoca pagube masinii dumneavoastra.

Aceasta idee invechita conform careia pornirea si oprirea deasa a masinii afecteaza motorul se trage de la modul in care functionau autoturismele acum 20-30 de ani, atunci cand motoarele acestora aveau la baza un carburator. In acele situatii, intradevar, nu era recomandat in nici un caz sa porniti motorul prea des. Cu toate acestea, autoturismele moderne functioneaza pe baza tehnologiei de injectia a combustibilului, ceea ce creste semnificativ longevitatea motorului si nu mai este influentata de numarul de porniri si opriri zilnice.

Asa cum am mentionat anterior, mersul la ralanti nu produce daune foarte mari, mai ales daca este vorba de cateva minute, dar atunci cand acest interval de timp creste, cu siguranta bateria autoturismului se va drena mult mai rapid si va avea o durata de viata semnificativ mai scurta. De asemenea, atunci cand luam in calcul o situatie de lunga durata, cum ar fi sa asteptam in coloana din cauza unui accident, consumul de combustibil poate creste semnificativ daca durata de asteptare depaseste 15 minute.

Teoretic, daca functionam sistemul de pornire-oprire corect, motiv pentru care autoturismele noi sunt echipate cu butoane start-stop, am putea economisi pana la 20% din combustibilul consumat intr-o zi, decat atunci cand stam la ralanti. Nu in ultimul rand, daca fiecare sofer ar tine motorul masinii sale mai putin timp pornit, per total s-ar inregistra imbunatatiri semnificative in ceea ce priveste protectia mediului.

Citeste si...
Motorul masinii oscileaza la ralanti?
Motorul masinii oscileaza la ralanti?

O problema obisnuita pe care proprietari de autovehicule o experimenteaza, este un ralanti oscilant, masina sta turata sau subtura...

Motorul 1GD-FTV de la Toyota
Motorul 1GD-FTV de la Toyota

Noua serie de motoare numita GD a iesit in 2015, inlocuind seria de motoare KD - cele mai raspandite motoare diesel cu 4 cilindri...

Motorul masinii nu mai porneste?
Motorul masinii nu mai porneste?

Imagineaza-ti ca este dimineata si te grabesti inspre lucru deoarece ai o intalnire importanta. Totul merge perfect pana in moment...

Motorul Volkswagen Audi 2.5 R5 TDI
Motorul Volkswagen Audi 2.5 R5 TDI

Acest motor este motorul turbo diesel de 2,5 litri cu 5 cilindri, cu sistem de injectie a pompei. Viata sa a inceput in 1989. Moto...