Ce se poate strica cand ramai fara combustibil?

Ce se poate strica cand ramai fara combustibil?

Acceptam ca lucru complet normal ca oamenii au nevoie de apa pentru a functiona corect, pentru a ramane in viata in mare parte. Fara apa incet, incet, intreg sistemul s-ar deteriora.

Acelasi lucru este, insa valabil si pentru masini. In cazul in care masina ta ramane fara combustibil nu doar ca va inceta sa mai mearga, ci va duce la probleme mult mai serioase si la alte componente ale masinii.

Din acest motiv, inainte de a ajunge efectiv sa lasi masina ta fara combustibil, ar trebui sa citesti acest articol pentru a stii exact riscurile la care te expui.

Care sunt componentele masinii care pot fi afectate de lipsa de combustibil?

In cazul in care esti sofer de o anumita perioada de timp, cu siguranta ti s-a intamplat si tie sa mai lasi masina sa ajunga pana la nivelul minim de benzina sau motorina inainte de a face o vizita la benzinarie. Cu asta nu e nici o problema.

Insa in momentul in care pornesti la drum si ramai fara benzina, trecand astfel si de acel nivel minim recomandat, pot aparea multe probleme serioase.

Chiar daca poate parea o problema nu foarte mare la prima vedere, trebuie sa stii ca lipsa de combustibil este in topul problemelor ce duc la viata mai scurta a motoarelor.

1. Rezervorul de combustibil

Inainte de a trece la orice alta problema tehnica, este important sa intelegi capacitatea exacta a rezervorului tau de combustibil.

In momentul in care vei incepe sa conduci fara prea mult combustibil la bord, primul element ce va fi afectat va fi rezervorul in sine.

Insa foarte multi soferi nu stiu faptul ca si acea mica crusta de combustibil va fi utilizata pentru a produce energie si nu va fi lasata in filtru ca metoda de protectie.

In cazul in care ai tendinta sa lasi masina des fara combustibil, aceasta crusta se va depune apoi pe rezervorul propriu-zis, in motor si pe alte parti importante ale masinii, ducand usor usor la coroziunea acestora.

Avand in vedere ca majoritatea rezervoarelor sunt create din metal, au tendinta de a atrage mai rapid rugina, ceea ce va duce clar la fenomenul de coroziune extinsa. Iar coroziunea, incet, incet, va distruge masina ta in feluri drastice la care nici nu te-ai gandi.

2. Sistemul de injectie

Conform teoriilor invatate din mecanica, sistemul de injectie are ca rol principal transportarea de combustibil din rezervor pana in camera de ardere.

Din acest motiv, intreg sistemul de injectie are un rol foarte important in cadrul functionarii corecte a masinii tale.

Insa in momentul in care conduci cu un rezervor gol, fara combustibil, acest lucru va avea un impact direct asupra sistemului de injectie si nu numai, asupra intregului sistem de filtrare, avand in vedere ca si crusta mai sus mentionata va ajunge tot in sistemul de injectie.

Mai bine spus, aceasta crusta va ramane stransa in cadrul filtrului. Astfel, in cele din urma combustibilul nu va mai avea forta necesara sa ajunga in camera de ardere si te vei trezi ca nu mai poti sa iti pornesti masina.

3. Probleme la pompa de combustibil

Chiar daca poate multi soferi nu sunt constienti de aceasta situatie, in momentul in care masina ramane fara combustibil, acest lucru are un efect direct asupra pompei de combustibil.

In mod normal, daca functioneaza corect, pompa va avea ca rol sa foloseasca combustibilul ca si lichid de racire. Acest lucru va ajuta la racirea intregului sistem.

Insa in momentul in care ramai fara combustibil, motorul se va supraincalzi si in cele din urma se va arde.

Ca si mici concluzii generale, in momentul in care observi ca incepi sa ramai fara combustibil, cea mai buna varianta ar fi sa nu mai conduci masina pana nu o poti alimenta.

Chiar daca pe moment consider ca alimentarea este un cost suplimentar pe care nu ti-l poti permite, imagineaza-ti la ce nivel vor ajunge costurile in momentul in care se vor strica alte elemente net mai costisitoare din cadrul masinii.

Astfel, trebuie sa fii mereu constient de nivelul rezervorului si de cat combustibil mai ai ramas, pentru a te asigura ca nu pornesti la un drum si risti sa ramai fara combustibil.

Sursa foto: yourmechanic.com, blog.autointhebox.com

Citeste si...
Ce este filtrul de combustibil si cand trebuie schimbat?
Ce este filtrul de combustibil si cand trebuie schimbat?

Filtrul de combustibil este o parte vitala a sistemului de alimentare cu combustibil. El filtreaza combustibilul care ajunge la el...

Sistem alimentare cu combustibil, verificare periodica
Sistem alimentare cu combustibil, verificare periodica

Motorul cu combustie interna nu poate sa functioneze fara combustibil si fara oxigen. Tinand cont ca unele masini sunt proiectate...

Senzor presiune combustibil: Ce este si ce face?
Senzor presiune combustibil: Ce este si ce face?

Majoritatea masinilor au in componenta sistemului de alimentare cu combustibil un senzor de presiune. Senzorul de presiune combust...

P0001 Controlul cantitatii de combustibil/Regulator inchidere circuit
P0001 Controlul cantitatii de combustibil/Regulator inchidere circuit

Ce inseamna codul de eroare P0001? Este o eroare care tine de motorul masinii si apare la marci precum Ford, Dodge, Vauxhall, Volk...