Ce se intampla daca turezi masina pe loc pana pe rosu?

Ce se intampla daca turezi masina pe loc pana pe rosu?

Exista o multitudine de soferi care atunci cand pornesc masina si se grabesc tureaza motorul la maxim pentru a il incalzi cat de repede. Unele persoane sustin ca este bine sa faca asta, in timp ce restul spun ca este rau pentru motor, fara ca acestia sa stie sa argumenteze de ce au aceasta parere. In cele ce urmeaza va vom explica ce se intampla atunci cand stam pe loc si turam puternic motorul masinii.

Trebuie sa stim ca orice motor care functioneaza pe baza principiului de ardere interna trebuie sa atinga un anumit nivel de turatii pentru a fi capabil sa ofere puterea maxima a acestuia. La fiecare tip de motor vom gasi specificat nivelul de rotatii la care acesta dezvolta puterea maxima in cai putere. Motorul unui automobil este in asa fel conceput incat sa atinga nivelul de turatii marcat cu rosu atunci cand incearca sa dezvolte puterea maxima de care este capabil.

Asa cum probabil ati observat pe bordul oricarei masini, turatiile de la 0-5000 sau dela 0-6000 sunt cu alb, dupa care acestea sunt cu rosu. Aceste linii rosii sunt setate putin peste pragul unde motorul reuseste sa dezvolte puterea maxima a acestuia. In mod normal, atunci cand ajungem la liniile rosii, motorul nu va putea oferi mai mult decat face deja.

Cu toate acestea, exista foarte putine situatii ca atunci cand conduce in trafic un sofer sa ajunga sa tureze motorul la un nivel de 5000-6000 de turatii si daca chiar o face acest lucru se intampla pentru foarte putin timp.

In momentul in care masina sta pe loc si acceleram la aceasta turatie, procesul va ajuta destul de mult la mentinerea pieselor mobile din angrenaj intr-o stare buna de functionare, le va curata foarte rapid si va scoate la iveala defectiuni sau probleme pe care nu le-am observat pana atunci deoarece nu am circulat cu asemenea turatii.

Aici ne referim in special la problemele care ne-ar afecta daca chiar am avea nevoie de o astfel de turatie in trafic si anume injectoare care functioneaza deficitar, bujii uzate sau un motor care nu dezvolta suficienta putere.

Deoarece in momentul in care turometru a trecut de linia rosie majoritatea motoarelor vor incepe sa sune ciudat sau altfel, cel mai probabil toti soferii vor zice ca nu este bine sa faci asta pentru a nu provoca daune motorului. Cu toate acestea, acest stil de supraturare nu ar trebui sa afecteze motorul dumneavoastra in nici un fel, deci nu ar trebui sa va faceti griji, mai mult, se poate chiar sa ajutati la buna functionare a motorului in acest fel.

Citeste si...
Motorul VW 2.5 litri TDI PD
Motorul VW 2.5 litri TDI PD

Modelul 2.5 R5 TDI PD este urmatoarea generatie de motor diesel de 2,5 litri in linie dupa modelul 2.5 R5 TDI. Motorul a salvat di...

Motorul Volkswagen Audi 2.7 V6 TDI
Motorul Volkswagen Audi 2.7 V6 TDI

Motorul V6 TDI de 2,7 litri este o versiune mai mica a motorului TDI de 3,0 litri. Acest motor a fost dezvoltat de Audi, dar a fos...

Motorul Volkswagen Audi 3.0 V6 TDI
Motorul Volkswagen Audi 3.0 V6 TDI

Motorul 3.0l V6 TDI a fost dezvoltat de Audi (membru al Grupului Volkswagen) si a fost introdus in 2004 ca nou motor in Audi D3 A8...

Motorul Volkswagen Audi 3.6 FSI VR6
Motorul Volkswagen Audi 3.6 FSI VR6

Motorul VW 3.6 FSI este un motor de 3,6 litri VR6 (familie ingusta V EA390). Acesta a fost introdus pentru prima data in Audi Q7 i...