Motorul Volkswagen Audi 3.6 FSI VR6

Motorul Volkswagen Audi 3.6 FSI VR6

Motorul VW 3.6 FSI este un motor de 3,6 litri VR6 (familie ingusta V EA390). Acesta a fost introdus pentru prima data in Audi Q7 in 2005 (motoare BHK si BHL) si mai tarziu la alte vehicule VW: Passat R36 si CC (BLV, BWS), Phaeton (CHNA si CMVA), Touareg (CGRA etc.).

Versiunea de 3.6 litri a fost construita din motorul 3.2 V6 FSI instalat in modelele Audi. Deplasarea mai mare a dus la o crestere notabila a puterii si cuplului, comparativ cu motorul de 3.2L.

Motorul 3.6 FSI are un nou cilindru in forma de VR de 10,6 grade din fonta cu grafit lamelar. De asemenea, distanta cilindrului a fost modificata de la 12,5 mm la 22 mm. Dimensiunea noului bloc de cilindri este identica cu cea a motorului de injectie cu distributie 3.2 VR6.

Pompa de ulei este integrata in blocul motorului. Acum, motorul are arborele cotit de fier, dar este purtat in continuare de sapte rulmenti principali. Exista, de asemenea, pistoane din aliaj de aluminiu cu un strat de grafit.

Motorul 3.6 VR6 are un cap cilindric cu 24 valve, alcatuit dintr-un aliaj aluminiu-siliciu “Alusil” (AlSi17Cu4Mg). Designul capului cilindric este identic cu chiulasa motorului 3.2 FSI V6. Motorul are doi arbori cu came duale cu actionare pe lant. Un arbore cu came este folosit pentru toate supapele de admisie si unul pentru toate supapele de evacuare.

Ambele sunt echipate cu sistem de sincronizare continua de reglare. Sistemul de reglare variabila a supapelor are urmatoarea ajustare maxima a arborilor cu came: 52 grade pentru sincronizarea de admisie; 42 de grade pentru evacuare. Capul cilindrului are 4 supape pe cilindru (24 supape total).

Ei au o lungime inegala. Diametrul supapelor de admisie este de 33,2 mm; diametrul supapelor de evacuare este de 30,2 mm; diametrul tijei supapei ambelor supape este de 6 mm. Valvele sunt actionate de niste rulmenti de ghidare cu role cu frecare redusa, echipate cu compensare hidraulica a cursei valvei.

Motorul are o injectie directa de combustibil FSI (Injectie cu strat de combustibil). Injectoarele de combustibil sunt montate din partile de admisie. Gaurile pentru cilindrii 1, 3 si 5 sunt situate deasupra galeriei de admisie; injectorii de combustibil pentru cilindrii 2, 4 si 6 sunt instalati sub galeria de admisie.

Pompa de combustibil de inalta presiune este amplasata pe capul cilindrului si este actionata de lantul de distributie a arborelui cu came. Presiunea combustibilului este de 1.595 psi (110 bari). 3.6 FSI are o galerie de admisie din plastic cu lungime variabila, pozitiile de putere si cuplu fiind comutate prin deschiderea si inchiderea supapei de comanda a clapetei.

Setarile de putere sunt activate la 0-1200 si 4000+ rpm; pozitia cuplului este cuprinsa intre 1.200 si 4.000 rpm. Motorul are, de asemenea, o supapa de acceleratie controlata electronic (transmisie prin cablu).

Motorul este controlat de ECU Bosch Motronic MED 9.1. Aprinderea este, de asemenea, electronica. Sistemul de evacuare este echipat cu doua convertizoare pre-catalitice si doua convertizoare catalitice principale. Cu toate aceste caracteristici, motorul 3.6 FSI respecta standardele de emisie pentru vehiculele cu emisii scazute (LEV2) si cele europene de emisie Euro 5.

Aplicabilitate: VW Passat, VW Passat CC, VW Touareg, VW Phaeton, VW Teramont/Atlas, Audi Q7, Skoda Superb, Porsche Cayenne

Probleme ale motorului 3.6 FSI VR6 si fiabilitate

Motorul Volkswagen 3.6l VR6 FSI este un motor foarte fiabil si durabil si atinge kilometraj de 400.000 km si mai mult. Este necesar combustibil si ulei de inalta calitate, cu schimbarea regulata a uleiului si intretinerea corespunzatoare.

Nu exista multe probleme comune intalnite in rapoartele consumatorilor despre acest motor. Putem doar identifica unele probleme cu bobinele de aprindere in primii ani de productie. De asemenea, motoarele cu kilometraj mare pot avea scurgeri de ulei din sigiliile uleiului arborelui cotit.

Sursa foto: koshy.ca, leasebusters.com

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...