Tot ce trebuie sa stii despre cilindrul central de frana

Tot ce trebuie sa stii despre cilindrul central de frana

Cand vine vorba de masina pe care o conduci si problemele care pot aparea la ea, uneori situatiile pot deveni destul de tehnice. Chiar daca nu recomandam sa incerci sa repari orice dificultate mecanica la masina de unul singur, este esential uneori sa ai habar despre ce se intampla sub capota.

Unul dintre aceste capitole tehnice tine si de sistemul de franare, la care este cel mai bine sa apelezi la un profesionist in caz de probleme sau defectiuni. Chiar daca in momentul in care vorbim despre procesul si sistemul de franare in totalitatea lui, acesta este compus din varii elemente care au ca rol principal reducerea vitezei masinii tale pana in momentul stationarii complete.

In ceea ce priveste modalitatile de franare existente, poti gasi pe piata sistem de franare hidraulic, pneumatic sau hidropneumatic. Sistemul de franare despre care vom discuta astazi este unul hidraulic, si in special despre o componenta de baza a acestuia, cilindrul receptor sau cilindrul central de frana. Acesta are un rol esential de a genera fluid care va ajuta la presiunea fluidului in momentul in care sistemul de franare este utilizat.

Mici detalii tehnice despre sistemul de franare in general

Chiar daca in momentul in care tu pui in functiune sistemul de franare al masinii tale apesi pe o singura pedala si observi efectele (in cazul in care acesta functioneaza corect), in realitate se intampla o serie de procese complexe in spatele acestei pedale. Tija pistonului incepe sa se deplaseze si astfel forta de apasare pe pedala se va amplifica si va fi transmisa mai departe la pistonul pompei centrale.

Aceste pistoane au rolul de a adauga presiune lichidului de frana din cadrul conductelor. Presiunea este mai departe transmisa catre franele cu disc si cele cu tamburi (in unele cazuri). Astfel, chiar daca ar aparea o defectiune la sistem, unul dintre cele doua circuite ramane in continuare functional.

Cum functioneaza sistemul de franare?

Cum functioneaza cuplul, inainte de toate? Cuplul functioneaza prin utilizarea vitezelor mai mari, impartind forta si transmitand-o mai departe. De exemplu, dintr-o jumatate de kilogram de forta se poate atinge in total, dupa intreg procesul, 1 kilogram de forta.

Trebuie sa ne gandim ca cilindrul receptor functioneaza aproximativ in acelasi fel, insa utilizand presiune fluida. Rolul principal al cilindrului este acela de a muta cantitatea totala de presiune, bazata pe diametru.

In momentul in care presiunea a crescut indeajuns incat sa schimbe numarul si dimensiunea cilindrilor receptori, trece mai departe. In mod natural, depinde de cilindru cantitatea de presiune care poate fi transmisa. In cazul cilindrilor mai micuti presiunea va fi mai scazuta. Insa acest lucru este necesar pentru a distribui presiunea la fiecare dintre roti.

Unde poti localiza mai exact cilindrul receptor de la frana?

Vestea buna e ca nu trebuie sa cauti prea mult pentru a gasi cilindrul receptor din masina ta. In momentul in care ai gasit placutele de frana, esti in zona buna. Vei observa insa ca dimensiunea si numarul pistoanelor este de obicei mai mare in fata pentru a putea suporta valul de greutate din cadrul procesului de franare.

In mod logic, etrierele din spate vor fi astfel mai micute deoarece distributia greutatii pe partea din spate este mai mica in timpul franarii. In momentul in care apesi pe pedala valva are rolul de a distribui ca un divizor cand vine vorba de greutatea balansata intre partea frontala si cea din spate. Pe urma cilindri receptori transmit mai departe presiunea spre roti.

Insa concluzia ramane ca in momentul in care apar dificultati sau observi ceva in neregula la sistemul de franare ar trebui neaparat sa apelezi la un specialist si sa nu incepi singur procesul de reparatie fara cunostinte in domeniu. Pune siguranta ta si a masinii tale pe primul plan!

Sursa foto: restore-an-old-car.com, classicindustries.com

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...