Ce trebuie facut la observarea flash-urilor celorlalti conducatori auto?

Ce trebuie facut la observarea flash-urilor celorlalti conducatori auto?

Nou proiect de modificare a Codului Rutier, avand drept scop cresterea sigurantei in trafic si sanctionarea comportamentului agresiv

Potrivit romaniatv.net si playtech.ro, multi conducatori auto se lovesc des de comportamentul necivilizat din trafic al altor soferi, vesnic certati cu prevederile legislatiei rutiere. Astfel, printre practicile des intalnite pe drumurile publice se numara si folosirea farurilor pentru a emite flash-uri, in acest mod masinile semnalizand celorlalti participanti la trafic o nemultumire, un avertisment sau chiar o permisiune, consecintele unui astfel de comportament fiind, de multe ori, negative.

Conducatorii auto romani obisnuiesc sa recurga la sicanare in trafic

Strazile din Romania sunt, din pacate, recunoscute pentru multitudinea de accidente soldate cu victime si pierderi de vieti omenesti; aceasta situatie este confirmata de numeroase statistici in domeniu, statistici care ofera aceleasi rezultate la sfarsitul fiecarui an, tara noastra conducand acest top nefast al celor mai multe accidente rutiere soldate cu morti la mia de locuitori.

In baza cercetarilor derulate de prof. univ. dr. Mihaela Rus si psihologul principal Ionel Simionca, de la Asociatia de Psihologie si Siguranta Rutiera, conducatorii auto romani au o predilectie pentru sicanarea in trafic si comportamentul agresiv manifestat la volan.

Astfel, potrivit playtech.ro, „Studiul arata ca 88% din barbatii de 18-25 de ani si 70% din barbatii de 25-40 ani sunt convinsi ca riscul de accident este minim daca au o masina buna. Mai mult, 65% din barbatii cu varste cuprinse intre 18-40 de ani recunosc ca se enerveaza atunci cand traficul e aglomerat si ca nu au nicio problema in a depasi coloana de masini.

La cercetare au participat 127 de soferi, dintre care 74,8% erau barbati si 25,2% – femei.“

In ceea ce priveste practica flash-urilor in trafic, potrivit dcnews.ro, care citeaza raspunsul Politiei Romane pentru cei de la Promotor, „In ultima vreme s-a putut observa ca romanii au anumite dificultati in a circula pe astfel de drumuri de mare viteza. Unii sunt grabiti si incearca sa treaca de cei din fata, fie cu presiuni sau semnale luminoase. Cum ar trebui sa raspundem la flash-urile soferilor agresivi?

In primul rand, pe autostrada se circula pe prima banda, cea de a doua fiind folosita pentru depasiri. Legat de flash-uri, a fost introdusa o prevedere care sanctioneaza astfel de comportamente. In caz ca facem o depasire, iar un alt sofer ne preseaza cu flash-uri, ar trebui sa ne pastram calmul. Nu ar trebui sa bruscam comenzile masinii, sa ne continuam depasirea, dupa care revenim pe prima banda. Nu trebuie sa dam atentie celui din spatele nostru, deoarece atentia noastra trebuie sa se concentreze asupra masinii din fata noastra, pentru a evita orice pericol.

Principala cauza a accidentelor este nepastrarea distantei fata de masina din fata“.

Proiect de lege pentru modificarea Codului Rutier

Potrivit romaniatv.net, conducatorii auto care conduc violent ar putea fi sanctionati prin lege de o maniera mai dura. Un nou proiect de modificare a Codului Rutier, care intra din nou in dezbatere parlamentara in aceasta toamna, propune pedepse mult mai mari pentru soferii care aleg sa transforme soselele publice in piste de curse. Astfel, „cei care intra pe contrasens pe autostrada vor ramane pietoni pentru patru luni, iar cei care dau flashuri vor trebui sa plateasca 3.000 de lei amenda.“

Recent, Politia Romana a declarat urmatoarele, pentru Promotor: „In primul rand, pe autostrada se circula pe prima banda, cea de a doua fiind folosita pentru depasiri. Legat de flash-uri, a fost introdusa o prevedere care sanctioneaza astfel de comportamente. In caz ca facem o depasire, iar un alt sofer ne preseaza cu flash-uri, ar trebui sa ne pastram calmul. Nu ar trebui sa bruscam comenzile masinii, sa ne continuam depasirea, dupa care revenim pe prima banda. Nu trebuie sa dam atentie celui din spatele nostru, deoarece atentia noastra trebuie sa se concentreze asupra masinii din fata noastra, pentru a evita orice pericol.

Principala cauza a accidentelor este nepastrarea distantei fata de masina din fata“.

Condusul „la mica intelegere“ a fost sanctionat in instanta, flash-urile neavand o „semnificatie clara“, potrivit dispozitivului sentintei nedefinitive a Judecatoriei Braila

Acum ceva vreme, un conducator auto a ramas fara permis ca urmare a unei neacordari de prioritate in trafic. Ulterior, acesta a atacat in instanta procesul verbal al organului constatator, mentionand faptul ca „cele consemnate in cuprinsul procesului-verbal nu corespund realitatii, intrucat la momentul traversarii intersectiei a observat ca se apropie un autoturism, iar acesta a facut semn flash cu farurile, insemnand ca poate trece prin mica intelegere“.

Potrivit dcnews.ro, care citeaza surse ale Adevarul, in aceste conditii, conducatorul auto a considerat astfel ca „are acceptul de trecere si si-a continuat deplasarea, iar autoturismul in cauza i-a aparut brusc in fata“.

Instanta a stabilit urmatoarele: „Cu privire la sustinerile petentului referitoare la flash-urile autoturismului condus de intervenienta, instanta retine ca aceste sunt neintemeiate neputand fi dovedite in cauza. In plus, instanta retine ca nu se poate afirma ca efectuarea unor semnale luminoase scurte, de tip flash, ar avea o semnificatie clara, prestabilita, aceasta manevra urmand a fi interpretata in functie de situatia concreta in care se afla conducatorii auto. Astfel, un conducator auto poate efectua flash-uri luminoase pentru a avertiza alt conducator auto ca acesta are obligatia de a-i acorda prioritate, nu neaparat ca ii acorda prioritate sau pentru a-l avertiza ca urmeaza o zona supravegheata prin radar“.

Opinia specialistilor in domeniul auto cu privire la aceasta practica din traficul rutier

Potrivit dcnews.ro, Titi Aur a venit cu o urmatoarea reactie la cele mai sus prezentate:

“E o discutie foarte lunga. Legal, nu are dreptate. Nu avea prioritate, la revedere, nu are ce face. Nu poate demonstra ca i s-au facut flashuri, dar si daca ar fi putut demonstra, era greu de dovedit ca asta era motivul pentru care se faceau. Nu se poate contesta asta. Acum niste ani, insa, erau niste smecheri cu masini destul de stricate, lovite peste tot, care veneau in intersectii unde aveau prioritate si tu nu, iti faceau semn sa treci, si cand treceai intrau usor si te loveau. Dupa care amenintau ca se duc la politie, te lasa fara permis pentru neacordare de prioritate si mai trebuia sa le faci si masina. Si cereau astfel niste sume de bani, mult mai mari decat costul reparatiilor, pe motiv ca daca se duce la politie te lasa fara carnet. Ei faceau asta intentionat si aveau locuri favorite. Te lasau sa iesi din benzinarii, de pe stradute secundare, etc”.

Realitatea.net mentioneaza sanctiunile ce pot fi aplicate, de organele abilitate, conducatorilor auto care nu se subordoneaza prevederilor legale: „Un sofer care foloseste in mod abuziv claxonul sau flash-urile pentru a elibera calea de rulare, franarea brusca cu scopul de a-l incomoda sau intimida pe soferul din spate vor fi sanctionate. Pana in prezent, sanctiunile contraventionale erau aplicate pentru cauze generatoare ale accidentelor rutiere, dar acum trebuie sa incriminam si acest comportament abuziv pentru ca soferii pot conduce preventiv. Sanctiunea pentru acest comportament agresiv este prevazuta cu o amenda intre 580 lei si 725 lei, iar permisul de conducere va fi retinut pentru o perioada de 30 zile, dar daca acel comportament agresiv are ca urmare si un accident in care s-au produs pagube materiale, sanctiunea contraventionala creste pana la 1 160 lei, iar permisul de conducere va fi suspendat pentru o perioada de 60 de zile.“

sursa foto: https://www.observatorulph.ro/

Citeste si...
Colantare auto: avantaje si dezavantaje
Colantare auto: avantaje si dezavantaje

In primul rand trebuie sa intelegem ce reprezinta infolierea si ce reprezinta colantarea auto, deoarece sunt doi termeni folositi...

Asigurare auto expirata - ce risti daca conduci asa?
Asigurare auto expirata - ce risti daca conduci asa?

Platesti luna de luna asigurarea, desi nu pare ca te ajuta cu ceva. Daca nu ai fost implicat niciodata intr-un accident, sau esti...

Scut auto metalic vs scut auto de plastic
Scut auto metalic vs scut auto de plastic

Expus in permanenta conditiilor de drum si celor meteorologice, motorul masinii pe care o conduci este, fara doar si poate, cea ma...

Impozit auto 2021: Cat costa si unde il platesti
Impozit auto 2021: Cat costa si unde il platesti

Autovehiculul personal sau al unei persoane juridice este bun pentru care, daca este inmatriculat in Romania trebuie sa se plateas...