Ce trebuie verificat la roata de rezerva?

Ce trebuie verificat la roata de rezerva?

Cel mai neglijat dispozitiv de siguranta cu care masina dumneavoastra este echipata este anvelopa de rezerva.

Se ascunde in portbagaj sau sub spatele vehiculului dumneavoastra si nu va ganditi deloc la ea pana in momentul in care chiar aveti nevoie de ea, pot trece ani sau chiar decenii inainte de a fi folosita in caz de urgenta. Dar cum stiti daca anvelopa dumneavoastra de rezerva este inca in stare buna?

Citeste si despre: cum sa ai grija de anvelopele masinii tale

Verificati vizual starea

In mod ideal nu trebuie sa asteptati pana in momentul ce trebuie folosita anvelopa de rezerva pentru a afla daca aceasta arata bine.

Ori de cate ori verificati anvelopa de rezerva cautati crapaturi in peretii laterali si pe suprafata benzii de rulare, daca exista fisuri usoare este recomandat sa folositi anvelopa de rezerva si pur si simplu sa o inlocuiti imediat dupa folosire dar daca exista crapaturi mai profunde anvelopa nu este sigura pentru a fi folosita, exista riscul unei explozii.

Citeste si despre: cum poti sa verifici singur uzura anvelopelor

Verificati presiunea anvelopei de rezerva

Presiunea anvelopei de rezerva trebuie verificata odata cu schimbarea uleiului dar de multe ori acest proces este trecut cu vederea.

Verificati presiunea rotii de rezerva cu un manometru si comparati presiunea actuala cu specificatiile producatorului. Veti gasi presiunea corespunzatoare indicata pe o placuta de pe usa soferului impreuna cu celelalte presiuni ale pneurilor.

Daca anvelopele sunt mult sub presiunea recomandata ar fi bine sa nu conduceti asa ci sa le umflati pana la presiunea recomandata.

Verificati data fabricarii

Pare greu de crezut dar si anvelopele expira, anvelopele nu sunt destinate utilizarii a mai mult de 10 ani de la data la care au fost fabricate.

Un pneu este fabricat din cauciuc care se degradeaza mai ales atunci cand este expus la elemente de mediu, durata unui pneu poate dura maxim 10 ani iar cu foarte mici exceptii poate depasi aceasta limita.

Daca data fabricarii scrisa pe-o parte a pneului este mai veche de 10 ani inlocuiti anvelopele de rezerva.

Verificati adancimea benzii de rulare

Daca ati achizitionat un vehicul nou este putin probabil ca anvelopa de rezerva sa fie inlocuita fara stirea dumneavoastra.

Daca ati achizitionat un vehicul second-hand este posibil ca pneul de rezerva sa fie inlocuit cu un altul cu o calitate mult mai scazuta sau o conditie proasta.

Daca anvelopele de rezerva sunt foarte folosite iar adancimea de pe banda de rulare a pneului este mai mica de 2/3 dintr-un centimetru inseamna ca sunt uzate si trebuie inlocuite imediat.

Asigurati-va ca faceti o rutina din a verifica starea rotii de rezerva si cu siguranta veti scapa de multe dureri de cap in timpul unei calatorii.

Citeste si despre: care este diferenta dintre anvelopele de rezerva si cele normale

Sursa foto: wired.com, yourmechanic.com, pclairtechnology.com

Articole similare

Distributia este una dintre cele mai importante componente (sau grup de componente) din motor, fara ea nimic nu poate functiona.

Pentru a mentine sistemul de franare in siguranta asigurati-va ca aveti lichidiul de frana, discurile si etrierii in stare buna si schimbate la timp.

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului injectorului reductor de presiune a aerului - tensiune ridicata.

In zilele noastre sunt din ce in ce mai multi hoti pe strazi si masinile vin dotate cu jante din ce in ce mai frumoase si mai scumpe.

Cauti sa cumperi o masina? Iti garantam cel mai mic pret de piata.