Pozitia arborelui cu came "A" – Temporizare intarziata (cilindrul 1).

 

Indicator

Codul P0012 indica faptul ca timpul de distribuire a arborelui cu came pentru cilindrul1 al motorului nu functioneaza in limite normale. 

scrie un review despre masina ta

 

Setarea parametrilor de cod

Variatiile de cronometrare dintre arborele cu came si arborele cotit care care depasesc valoarea de referinta de 10 grade (mers in gol) vor initia un cod PCM stocat.

 

Simptome cod eroare OBD2 P0012

Simptomele includ aprinderea la bord a indicatorului luminos, cresterea consumului de combustibil si a performantelor motorului.

 

scrie ce probleme ai avut cu masina ta

Cauze comune cod eroare OBD2 P0012

Cauzele tipice pentru acest cod sunt un solenoid VVT sau un VCT defect, un temporizator incorect al arborelui cu came sau o defectiune la circuitul electric sau la conectorii electrici. Componentele de sincronizare a motorului, inclusiv curelele si lanturile de distributie, dispozitivele de pretensionare a lantului pot fi defecte, mai ales in cazul motoarelor cu kilometraj mare.

 

Diagnoza incorecta comuna

Greselile frecvente includ inlocuirea senzorilor PCM sau a sistemelor pentru a corecta conditiile de setare a acestui cod.

 

Diagnostic cod eroare OBD2 P0012

Arborele cotit si pozitiile arborelui cu came sunt monitorizate cu ajutorul senzorilor electromagnetici.

scrie ce probleme ai avut cu masina ta

Acesti senzori prezinta gauri in arborele cu came si arborele cotit pentru a asigura intreruperea semnalului in campul electromagnetic.

Intreruperile de semnal in campul electromagnetic reprezinta grade diferite de tensiune.

Aceste variatii de tensiune sunt create de rezistenta electromagnetica de 5 volti.

Unii producatori folosesc mai multi senzori de arbori cotiti pentru a alimenta intrari separate de date catre PCM.

In mod obisnuit, aceste intrari de date furnizeaza informatii de cartografiere pentru aprinderea motorului si temporizarea injectarii combustibilului.

scrie ce probleme ai avut cu masina ta

Motoarele echipate cu arbori cu came multipli folosesc in general un senzor pentru fiecare arbore cu came in parte.

Alti producatori de automobile folosesc crestaturi taiate in arbori sau noduli care sunt atasati permanent pentru a intrerupe campul electromagnetic.

Adesea, aceste crestaturi sau noduli sunt situate in apropierea spatelui sau mijlocului arborelui, in functie de amplasarea senzorului.

Trebuie sa incepeti o diagnosticare corecta, asigurandu-va ca toti indicatorii de sincronizare ai motorului sunt aliniati corespunzator.

Ventilatoarele si circuitele VVT ​​sau VCT ar trebui testate daca componentele temporizarii se dovedesc a fi aliniate corespunzator si in stare buna de functionare.

O eroare a PCM si a senzorului sunt rare.

Conexiunile electrice si conectorii sunt mai predispusi la esecuri decat senzorii, in special acolo unde sunt prezente urme de uleiuri sau alte fluide corozive. Mai multe instrumente vor ajuta la diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Un scaner OBD-II adecvat (sau un cititor de coduri), un volt / ohmmetru digital si un osciloscop vor fi foarte utile in efectuarea cu succes a unui diagnostic.

Un manual de service al producatorului (sau echivalentul) va fi, de asemenea, necesar.

Incepeti diagnosticarea prin verificarea vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurt-circuitele sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a va asigura ca totul este in regula. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului sunt in stare de functionare normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile stocate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Continuati prin stergerea codului si pornirea autovehiculului pentru a vedea daca acesta revine.

Daca codul nu reapare imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare destul de mare pentru a pune un diagnostic si, in cazuri extreme, ar putea sa se agraveze inainte de a se putea pune un diagnostic corect. Dupa deconectarea conectorului de la senzorul afectat, verificati daca exista un semnal de tensiune de referinta (de obicei 5 V) si o masa la capatul conectorului (tasta activa / motorul oprit).

Daca nu este detectata o tensiune de referinta, atunci deconectati conectorul de la PCM si testati toate circuitele pentru rezistenta.

Consultati manualul de service al producatorului pentru modalitatile de conectare, buletinele de service si / sau diagramele de flux care pot fi utile.

Reparati sau inlocuiti circuitele, conectorii sau componentele care nu respecta specificatiile producatorului, dupa cum este necesar.

Dupa efectuarea reparatiilor si a identificarii codurilor porniti autovehiculul pentru a va asigura ca reparatia s-a efectuat cu succes. Daca sunt prezente semnale de referinta pentru tensiune si masa, reconectati senzorul si utilizati osciloscopul pentru a monitoriza modelele formatelor de unda.

Cautati anomalii ale formatelor de unda si inlocuiti senzorul in cauza daca exista.

Daca modelele formatelor de unda nu functioneaza corespunzator, atunci puteti suspecta un PCM defect.

Retineti ca eroarea PCM este rara si inlocuirea acestuia va necesita o noua reprogramare.

Unele aplicatii necesita inlocuirea arborelui cu came si a arborelui cotit.

Consultati manualul de service pentru instructiunile necesare.

Lasa un comentariu

Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fii autentificat(a).

Autentificare

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate