Acest cod OBD2 se refera la o defectiune la solenoid de oprire a motorului.
Indicator
PCM a detectat o defectiune in circuitul de inchidere al motorului cu electrovalva. Aceasta este parte a sistemului care are datoria de a opri motorul in caz de lipsa de semnal despre pozitia arborelui cotit sau lipsa semnal de tensiune aprindere primara.
Setarea parametrilor de cod
Daca PCM nu detecteza cantitatea corecta de tensiune si/sau rezistenta in circuitul motorului, un cod ar putea fi stocat si se poate aprinde un indicator de “Service in Curand” sau “Check-Engine” . Unele masini pot aprinde martorii doar dupa ce vad eroarea de mai multe ori insa majoritatea te atentioneaza de la primul semn.
Simptome cod eroare Obd2 P0215
Simptomele pot varia de la niciun simptom pana la un vehicul care nu mai porneste. De obicei, un indicator de “Service in Curand” se va aprinde si un cod OBD2 va fi stocat.
Cauze comune cod eroare Obd2 P0215
Cea mai frecventa cauza de aparitie a acestui cod este un releu de oprire al motorului defect. Alte cauze pot include conectori si/sau cabluri electrice dezizolate, deschise, corodate sau deconectate, un senzor de pozitie sau un circuit de arborele cotit defect sau PCM defect.
Diagnoze gresite comune
Tehnicieni raporteaza ca cele mai frecvent inlocuite componente atunci cand apare eroarea P0215 includ: pompe de combustibil, senzori de pozitie arborele cotit, senzori de pozitie arbore cu came si PCM-uri. Defectarea PCM este insa rara.
Diagnoza cod eroare Obd2 P0215
Unele vehicule utilizaeaza inchiderea electrovalvei/releului motorului pentru a dezactiva pompa de combustibil si de a preveni daune la motor in lipsa unui semnal de aprindere primara sau unui semnal de la senzorul de pozitie a arborelui cotit
Alte vehicule nu utilizeaza niciun astfel de sistem
Acest tip de cod va fi stocat in vehicule care folosesc primul tip de sistem. Un scaner sau cititor de cod OBD, volt ohmetru digital si accesul la schema de cablare a unui producator va fi necesar pentru a diagnostica cu succes acest cod
Incepeti diagnosticul masinii cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor
Reparati sau inlocuiti conectori, componente sau cabluri deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, daca este necesar
Intotdeauna retestati sistemul dupa ce reparatiile sunt finalizate pentru a asigura succesul. In cazul in care toate sistemele de cabluri, conectori si componente (inclusiv sigurante) par a fi in stare de functionare normala, conectati scanerul (sau cititor de cod) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile stocate
Aceasta informatie poate fi extrem de utila in diagnosticarea conditiilor intermitente, care sa fi contribuit la aparitia acestui cod
Dupa ce codurile sunt debifate, folositi vehiculul in mers pentru a vedea daca codul revine
In cazul in care codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta
Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme li se poate permite sa inrautateasca situatia inainte de a gasi un diagnostic corect. Faceti o inspectie vizuala a cablurilor si a capetelor de cabluri ale bateriei
Curatati sau inlocuiti cablurile si capetele de cabluri daca este nevoie
Asigurati-va ca bateria masinii este complet incarcata si apoi efectuati un test de pornire/incarcare sistem
Comparati rezultatele cu recomnandarile producatorului si inlocuiti componentele defecte, dupa cum este necesar.
In cazul in care bateria si sistemul de pornire/incarcare sunt normale, testati sistemul de sigurante
Inlocuiti componentele defecte, dupa cum este necesar si retestati sistemul
Fara o incarcare constanta a bateriei la PCM, vehiculul dumneavoastra ar putea continua sa stocheze codul problema, stand la ralanti sau in accelerare, sau sa prezinte conditie de nepornire. Conectati scanerul la vehicul si inregistrati toate codurile problema stocate
Aceasta informatie poate fi cruciala ajutandu-va pentru a diagnostica acest cod
Datele pot fi deosebit de utile atunci cand diagnosticati un cod intermitent (sau coduri)
Stergeti codurile problema si operati autovehiculul pentru a vedea daca revin
In cazul in care codul nu se reseteaza, aveti o defectiune intermitenta
Acestea pot fi practic imposibil de diagnosticat corect
Veti fi nevoiti sa asteptati si sa permiteti ca problema sa se agraveze
In cazul in care codul se reseteaza, sau daca va confruntati cu o conditie de nepornire (vehiculul nu porneste), incepeti prin a deconecta conectorul de releu PCM
Testati pentru tensiune si semnale de masa pe circuitele corespunzatoare si comparati constatarile dumneavoastra cu schema de cablare sau specificatiile producatorului
Probati orice circuite care nu coincid cu specificatiile producatorului cu volt/ohmetrul digital. (Asigurati-va ca deconectati PCM si alti conectori de modul de control inainte de testarea circuitelor individuale pentru continuitate si rezistenta)
Reparati circuitele deschise, deconectate sau scurtcircuitate necesare si retestati sistemul. In cazul in care toate circuitele din conectorul solenoid/releu sunt in conformitate cu specificatiile producatorului si releul nu reuseste sa ofere un semnal de iesire PCM, puteti suspecta ca un solenoid/releu e defect
In cazul in care toate circuitele de sistem sunt verificate, si releul PCM ofera toata puterea necesara si circuite de masa, suspectati un PCM defect
Inlocuirea PCM necesita reprogramarea unuia sau mai multor module de control