Cod eroare Obd2 P0215

Cod eroare Obd2 P0215

P0215 – Acest cod OBD2 se refera la o defectiune la solenoid de oprire a motorului.

Indicator

PCM a detectat o defectiune in circuitul de inchidere al motorului cu electrovalva. Aceasta este parte a sistemului care are datoria de a opri motorul in caz de lipsa de semnal despre pozitia arborelui cotit sau lipsa semnal de tensiune aprindere primara.

Setarea parametrilor de cod

Daca PCM nu detecteza cantitatea corecta de tensiune si/sau rezistenta in circuitul motorului, un cod ar putea fi stocat si se poate aprinde un indicator de "Service in Curand" sau "Check-Engine" . Unele masini pot aprinde martorii doar dupa ce vad eroarea de mai multe ori insa majoritatea te atentioneaza de la primul semn.

Simptome cod eroare Obd2 P0215

Simptomele pot varia de la niciun simptom pana la un vehicul care nu mai porneste. De obicei, un indicator de "Service in Curand" se va aprinde si un cod OBD2 va fi stocat.

Cauze comune cod eroare Obd2 P0215

Cea mai frecventa cauza de aparitie a acestui cod este un releu de oprire al motorului defect. Alte cauze pot include conectori si/sau cabluri electrice dezizolate, deschise, corodate sau deconectate, un senzor de pozitie sau un circuit de arborele cotit defect sau PCM defect.

Diagnoze gresite comune

Tehnicieni raporteaza ca cele mai frecvent inlocuite componente atunci cand apare eroarea P0215 includ: pompe de combustibil, senzori de pozitie arborele cotit, senzori de pozitie arbore cu came si PCM-uri. Defectarea PCM este insa rara.

Diagnoza cod eroare Obd2 P0215

•Unele vehicule utilizaeaza inchiderea electrovalvei/releului motorului pentru a dezactiva pompa de combustibil si de a preveni daune la motor in lipsa unui semnal de aprindere primara sau unui semnal de la senzorul de pozitie a arborelui cotit

•Alte vehicule nu utilizeaza niciun astfel de sistem

•Acest tip de cod va fi stocat in vehicule care folosesc primul tip de sistem. Un scaner sau cititor de cod OBD, volt ohmetru digital si accesul la schema de cablare a unui producator va fi necesar pentru a diagnostica cu succes acest cod

•Incepeti diagnosticul masinii cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor

•Reparati sau inlocuiti conectori, componente sau cabluri deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, daca este necesar

•Intotdeauna retestati sistemul dupa ce reparatiile sunt finalizate pentru a asigura succesul. In cazul in care toate sistemele de cabluri, conectori si componente (inclusiv sigurante) par a fi in stare de functionare normala, conectati scanerul (sau cititor de cod) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile stocate

•Aceasta informatie poate fi extrem de utila in diagnosticarea conditiilor intermitente, care sa fi contribuit la aparitia acestui cod

•Dupa ce codurile sunt debifate, folositi vehiculul in mers pentru a vedea daca codul revine

•In cazul in care codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta

•Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme li se poate permite sa inrautateasca situatia inainte de a gasi un diagnostic corect. Faceti o inspectie vizuala a cablurilor si a capetelor de cabluri ale bateriei 

•Curatati sau inlocuiti cablurile si capetele de cabluri daca este nevoie

•Asigurati-va ca bateria masinii este complet incarcata si apoi efectuati un test de pornire/incarcare sistem

•Comparati rezultatele cu recomnandarile producatorului si inlocuiti componentele defecte, dupa cum este necesar.

•In cazul in care bateria si sistemul de pornire/incarcare sunt normale, testati sistemul de sigurante

•Inlocuiti componentele defecte, dupa cum este necesar si retestati sistemul

•Fara o incarcare constanta a bateriei la PCM, vehiculul dumneavoastra ar putea continua sa stocheze codul problema, stand la ralanti sau in accelerare, sau sa prezinte conditie de nepornire. Conectati scanerul la vehicul si inregistrati toate codurile problema stocate

•Aceasta informatie poate fi cruciala ajutandu-va pentru a diagnostica acest cod

•Datele pot fi deosebit de utile atunci cand diagnosticati un cod intermitent (sau coduri)

•Stergeti codurile problema si operati autovehiculul pentru a vedea daca revin

•In cazul in care codul nu se reseteaza, aveti o defectiune intermitenta

•Acestea pot fi practic imposibil de diagnosticat corect

•Veti fi nevoiti sa asteptati si sa permiteti ca problema sa se agraveze

•In cazul in care codul se reseteaza, sau daca va confruntati cu o conditie de nepornire (vehiculul nu porneste), incepeti prin a deconecta conectorul de releu PCM

•Testati pentru tensiune si semnale de masa pe circuitele corespunzatoare si comparati constatarile dumneavoastra cu schema de cablare sau specificatiile producatorului

•Probati orice circuite care nu coincid cu specificatiile producatorului cu volt/ohmetrul digital. (Asigurati-va ca deconectati PCM si alti conectori de modul de control inainte de testarea circuitelor individuale pentru continuitate si rezistenta)

•Reparati circuitele deschise, deconectate sau scurtcircuitate necesare si retestati sistemul. In cazul in care toate circuitele din conectorul solenoid/releu sunt in conformitate cu specificatiile producatorului si releul nu reuseste sa ofere un semnal de iesire PCM, puteti suspecta ca un solenoid/releu e defect

•In cazul in care toate circuitele de sistem sunt verificate, si releul PCM ofera toata puterea necesara si circuite de masa, suspectati un PCM defect

•Inlocuirea PCM necesita reprogramarea unuia sau mai multor module de control

Articole similare
Ce filtru de aer sa aleg?

Ce filtru de aer sa aleg?

Ce rol are filtrul de aer? Ce inseamna un filtru de aer bun? Ce filtru de aer trebuie sa cumpar?

Cum iti dai seama ca iti cedeaza cutia de viteze?

Cum iti dai seama ca iti cedeaza cutia de viteze?

Este foarte important sa stiti care sunt semnele clare ca transmisia masinii urmeaza sa cedeze.

Cod eroare OBD2 P0423

Cod eroare OBD2 P0423

Acest cod se refera la eroarea catalizatorului - supraincalzit - bancul 1.

Cod eroare OBD2 P0284

Cod eroare OBD2 P0284

Acest cod se refera la eroarea tensiunii circuitului injectorului de carburant - cilindrul 8 - variatii de tensiune.