Cod eroare OBD2 P0256

 

 

Acest cod se refera la eroarea controlerului de combustibil al pompei de injectie - controlerul B.

 

Indicator

PCM a detectat o discrepanta dintre tensiunea de semnal furnizata mecanismului electronic de control al combustibilului si semnalul returnat de la senzorul de comanda al masuratorilor consumului de carburant. Acest cod se refera exclusiv la vehiculele alimentate cu motorina. Daca acest cod apare la un vehicul care nu este alimentat cu motorina, suspectati un PCM defect.

 

 

Setarea parametrilor de cod

PCM a detectat un semnal de intrare al senzorului de comanda a masuratorilor de combustibil ce nu coincide cu semnalul din manualul autovehiculului. Acesta va stoca un cod si un martor de bord specific se va aprinde in bordul masinii.

 

 

Simptome cod eroare OBD2 P0256

 

Simptomele asociate acestui cod sunt: un martor aprins in bordul masinii, masina nu porneste, fum excesiv pe teava de esapament, motorul da rateuri si o slaba performanta a motorului in special in momentul accelerarii.

 

 

Cauze comune cod eroare OBD2 P0256

 

Cauzele obisnuite includ un filtru de combustibil murdar sau infundat, o pompa de combustibil defecta, circuite deschise sau scurtcircuitate, conectori electrici intre actuatorul de comanda al combustibilului si PCM.

 

 

Diagnoze gresite comune

 

Tehnicienii raporteaza ca pompa de injectie sau injectoarele sunt schimbate in mod eronat atunci cand este prezent acest cod. De cele mai multe ori filtrul de combustibil este defect, de asemenea cablajul sau conectorii se defecteaza mai des decat o pompa de injectii.

 

 

Diagnoza cod eroare OBD2 P0256

 

La fel ca motoarele pe benzina, motoarele diesel sunt controlate folosind un PCM si alte controale variate.

In majoritatea aplicatiilor PCM furnizeaza dispozitivului de comanda a combustibilului un semnal de tensiune inainte de a fi injectat carburant in cilindri. In plus un senzor din conducta de combustibil, pompa de injectie sau regulatorul de presiune al combustibilului introduce un semnal de tensiune inapoi la PCM.

PCM utilizeaza acest semnal de intrare pentru a monitoriza presiunea combustibilului, volumul si alte informatii de livrare.

Senzorul este in mod normal un rezistor variabil de presiune care permite semnalului de tensiune de intrare la PCM sa creasca pe masura cresterii presiunii combustibilului. PCM citeste variatiile de tensiune si/sau volum de carburant.

Apoi calculeaza datele si initieaza reglajele necesare in durata impulsului injectorului, temporizarea motorului si livrarea combustibilului.

Un scaner sau cititor de coduri, un volt/ohmmetru digital si un indicator de presiune a combustibilului vor fi utile in diagnosticarea cu succes a cauzelor potentiale ale acestui cod.

Incepeti diagnosticul cu o inspectie vizuala a circuitelor de sistem, a componentelor si a conectorilor electrici. Daca acestea par a fi deteriorate, corodate, contaminate sau deconectate, reparati sau inlocuiti dupa necesitati si retestati sistemul. Apoi, conectati scanerul sau cititorul de coduri la vehicul si inregistrati toate codurile stocate.

Aceasta informatie poate fi extrem de utila in diagnosticarea conditiilor intermitente, care sa fi contribuit la stocarea acestui cod.

Stergeti codurile si testati vehiculul pentru a vedea daca codul revine. In cazul in care codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta. Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

In cazul in care vehiculul nu porneste, acest lucru nu se aplica. Daca codul persista incepeti prin testarea presiunii si volumului combustibilului. Comparati-va concluziile cu specificatiile producatorului. Daca nu se dovedeste a fi suficenta presiune a combustibilului, scoateti filtrul de combustibil si inspetati-l pentru murdarie sau resturi, daca este necesar, inlocuiti filtrul cu altul nou.

Daca filtrul a fost inlocuit recent sau acesta este curat, testati pompa de combustibil pentru a va asigura ca functioneaza cand contactul este pus. Daca pompa nu functioneaza, verificati tensiunea acesteia si inlocuiti-o daca constatati ca exista voltaj in baterie.

Verificati specificatiile producatorului pentru a testa rezistenta senzorului la diferite grade de presiune si inlocuiti-l daca acesta nu respecta cerintele. Daca rezistenta senzorului este in parametri normali, verificati rezistenta circuitului de testare si continuitate intre conducatorul de comanda al injectiei de combustibil (in PCM) si controlerul de combustibil, intre senzorul de comanda a masuratorilor de combustibil, controlerul de combustibil si PCM.

Asigurati-va ca ati deconectat conectorii electrici de la controlerele respective inainte de a efectua teste de continuitate si rezistenta cu ajutorul unui volt/ohmmetru digital. Nerespectarea acestui lucru poate duce la deteriorarea controlerelor.

 

Daca toti senzorii si circuitele sunt in conformitate cu specificatiile producatorului, atunci este posibil un PCM defect sau un controler de combustibil.

 

Articolul precedent
Cod eroare OBD2 P0255
Articol urmator
Cod eroare OBD2 P0257

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate