Cod eroare OBD2 P0806

Cod eroare OBD2 P0806

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de pozitie a ambreiajului - performanta slaba.

Indicator

PCM a detectat o defectiune in circuitul senzorului de pozitie a ambreiajului. Cicuitul senzorului de pozitie a ambreiajului este numit este numit comutatorul ambreiajului de pornire deoarece acesta trebuie sa fie inchis pentru pornirea starterului. Acest cod apare doar la vhiculele cu transmie manuala. Daca acest cod apare la un vehicul cu transmisie automata, este posibil ca un PCM sa fie defect.

Setarea parametrilor de cod

Daca PCM detecteaza o citire de tensiune anormal sau rezistenta in circuitul senzorului de pozitie a ambreiajului, un cod de eroare va fi stocat si un martor ce indica o defectiune se va aprinde in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P0806

Simptomele pot fi de mai multe feluri, dar cele mai cunoscute sunt: motorul refuza sa porneasca, motorul poate sa porneasca fara actionarea ambreiajului, un cod de eroare stocat si un martor de service aprins in bordul masinii.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0806

Cele mai frecvente cauze ale stocarii acestui cod sunt din vina unui senzor de pozitie a ambreiajului defect sau necorespunzator. Alte cauze pot fi la cablajului sistemului, cabluri intrerupte sau corodata ori scurtcircuitate, precum si conectorii electrici.

Dignoze gresite comune

Tehnicienii raporteaza ca starterul/solenoidul este deseori schimbat in mod eronat atunci cand principala problema este defectarea senzorului de pozitie a ambreiajului.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0806

Un scaner (cititor de coduri) si un volt/ohmmetru digital vor fi utile in diagnosticarea cu succes a acestui cod.In majoritatea aplicatiilor OBD2 moderne, senzorul de pozitie a ambreiajului este utilizat pentru a inchide circuitul intre comutatorul de aprindere si ansamblul solenoidului de pornire. Senzorul de pozitie poate varia de la un producator la altul, aceste este de obicei de timp "on/off" si este fixat in apropierea pedalei de ambreiaj. Unele modele plaseaza comutatorul direct pe bratul pedalei de ambreiaj si utilizeaza punctul de pivotare ca punct de spirjin pentru a deplasa contactele si a inchide/deschide circuitul.

Incepeti diagnosticul cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor. Reparati si inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz. Retestati intotdeauna sistemul pentru a va asigura ca reparatia avut succes. Daca toate cablurile si componentele par a fi in regula, conectati scanerul la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile aparute. Aceste informatii pot fi foarte utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta. Conditiile intermitente se pot dovedi o provocare destul de mare pentru a diagnostica si in unele cazuri ar putea permite ca problema sa se agraveze inainte de a pune un diagnostic corect.

Daca codul revine imediat, verificati tensiunea bateriei de pe partea de intrare a senzorului de pozitie a ambreiajului folosind volt/ohmmetru digital. Daca nu exista tensiune de intrare a comutatorului, deconectati toate modulele de comanda aferente si verificati continuitatea circuitului dintre siguranta sistemului si circuitul de intrare de la senzorul de pozitie a ambreiajului. Reparati circuitele deschise sau scurtcircuitate, dupa caz. Daca exista tensiune de intrare, apasati pedala de ambreiaj si verificati tensiunea de iesire a senzorului de pozitie a ambreiajului. Daca aveti tensiune de intrare si nu aveti tensiune de iesire este posibil ca senzorul de pozitie a ambreiajului sa fie defect. Reparati comutatorul sau inlocuiti dupa cum este necesar si retestati sistemul pentru a va asigura ca reparatia a fost reusita. Daca exista tensiune de iesire a senzorului, verificati continuitatea si rezistenta intre intrerupator si PCM.

Reparati sau inlocuiti circuitele intrerupte/scurtcircuitate si conectorii daca este necesar. Daca toate circuitele coincid cu specificatiile producatorului este posibil ca modulul PCM sa fie defect. Retineti ca defectarea PCM-ului este rara si inlocuirea acestuia va necesita reprogramarea.

Articole similare

Informatii folositoare despre uleiul cutiei de viteze

De unde stii ce ulei trebuie sa pui in cutia de viteze? Cate tipuri de ulei exista, care este rolul uleiului in cutia de viteze si cand trebuie schimbat.

Probleme ale instalatiei de alimentare si simptome

Cu timpul, instalatia de alimentare cu combustibil poate suferi defectiuni. In articol o sa detaliem defectiunile si cauzele lor.

P0999 Circuitul de control al solenoidului de comutare de tip F

Codul P0999 identifica o problema la nivelul transmisiei automate in circuitul de comanda al solenoidului F si stabileste codul pestru aceasta.

Cod eroare OBD2 P0108

Acest cod de eroare se refera la problema circuitului electric al senzorului barometric a presiunii aerului (MAP) – nivel ridicat.

Cauti sa cumperi o masina? Iti garantam cel mai mic pret de piata.