Acest cod apare cand temperatura motorului depaseste limita prestabilita.
Indicator cod eroare OBD2 P0217
Prezentul cod indica faptul ca PCM a primit un semnal de la senzorul de temperatura motor, motorul a fost (sau este in prezent) supraincalzit. Acesta indica, de asemenea, ca motorul ar trebui, probabil, fi oprit pentru a investiga cauza codului. Operarea unui motor care se supraincalzeste poate duce la distrugerea catastrofala a motorului.
Setarea parametrilor de cod
Orice citire de temperatura ce depaseste un numar predeterminat de grade (110 grade este norma), va provoca un cod pentru a fi stocat in PCM si un indicator de “Check-Engine” aprins.
Simptome cod eroare OBD2 P0217
Simptomele pot varia de la niciunul la fum/abur iesind de sub capota in timp ce motorul ticaie si scoate sunete ciudate. Un indicator de “Service Motor in Curand” aproape sigur va insoti aceste simptome si anumite modele opresc chiar motorul daca temperatura devine prea mare.
Cauze comune
Cauzele tipice de supraincalzire a motorului sunt un nivel de lichid de racire motor mic, functionare defectuoasa a ventilatorului, o chiulasa crapata, un radiator defect sau un termostat defect. Acest cod ar putea fi, de asemenea, declansat de un senzor de temperatura a lichidului de racire defect, circuitele electrice scurtcircuitate sau deschise sau un PCM defect, dar acesta din urma se intampla rar.
Diagnoze gresite comune
Diagnozele gresite cele mai comune facute in timp ce se efectueaza reparatii la sistemul de racire a motorului sunt legate de o incercare sau o graba in diagnostic si reparare. De obicei, componentele sistemului de racire care pierd lichid sunt inlocuite fara o prima testare a intregului sistem de racire. Acest lucru poate duce la o consumare a fondurilor de reparatie, care poate duce la dezamagire. Capacitatea de a face cu atentie un plan de actiune pentru repararea vehiculului (sau circumstanta) depinde de un diagnostic complet.
Diagnoza
Motorul este echipat cu un senzor de temperatura care ofera date PCM
Senzorul are un fir de tensiune (de obicei acesta este un semnal de referinta 5 volti) si un fir de masa
PCM foloseste firul de tensiune de referinta pentru a monitoriza temperatura motorului
Pe masura ce temperatura motorului creste, rezistenta senzorului scade si creste tensiunea de referinta
Atunci cand motorul este rece, rezistenta senzorului este mare, conducand tensiunea de referinta a PCM in jos
PCM primeste citiri de referinta de tensiune de intrare ca variatii in temperatura motorului si reactioneaza in consecinta
In cazul in care temperatura motorului este prea mare, un cod este stocat si un indicator de Service in Curand aprins. Oricarui vehicul, in care motorul e supraincalzit excesiv, ar trebui sa i se faca un diagnostic aprofundat al sistemului de racire, inainte de efectuarea oricaror reparatii
Prin testarea pentru hidrocarburi in sistemul de racire, tehnicianul trebuie sa se asigure ca inlocuirea de componente precum termostat, pompa de apa, furtunuri de racire, radiator va repara in mod eficient starea de supraincalzire fara a bloca sau dauna chiulasei (sau garniturei de chiulasa)
Dupa ce a eliminat posibilitatea unui bloc motor sau chuilasa defecta, corectarea problemei poate fi simpla ca folosind un tester de presiune sistem de racire pentru a localiza o scurgere de lichid de racire, si apoi repara
In cazul in care nu se gasesc scurgeri de lichid de racire, se poate suspecta termostatul, ventilatorul de racire sau radiatorul. In cazul in care motorul pare a fi in buna stare de functionare si nu pare a fi supraincalzit, suspectati un senzor de temperatura motor defect
Un scaner sau cititor de cod, volt/ohmetru digital si accesul la schema de cablare a unui producator va fi necesar pentru a diagnostica cu succes acest cod
Incepeti diagnosticul dvs cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor
Reparati sau inlocuiti cabluri, conectori si componente deteriorate, deconectate, scurtcircuite sau corodate, daca este necesar
Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile sunt finalizate pentru a asigura succesul. In cazul in care toate sistemele de cabluri, conectori si componente (inclusiv sigurante) par a fi in stare de functionare normala, conectati scanerul (sau cititor de cod) la conectorul de diagnosticare si inregistratoate codurile stocate
Aceasta informatie poate fi extrem de utila in diagnosticarea conditiilor intermitente, care sa fi contribuit la stocarea acestui cod
Dupa ce codurile sunt sterse, operati vehiculul pentru a vedea daca codul revine
In cazul in care codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta
Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme li se poate permite sa se inrautateasca inainte de un diagnostic corect. Deconectati conectorul electric din senzorul de temperatura a lichidului de racire de motor si testati pentru tensiunea de referinta
Acest lucru este, de obicei 5-volti, dar consultati manualul de service al producatorului pentru a fi sigur
In cazul in care exista un semnal de 5 volti prezent verificati senzorul cablului de masa.
In cazul in care semnalul de referinta si de masa sunt prezente, testati rezistenta senzorului folosind diagrama producatorului temperatura la rezistenta
Comparati constatarile dumneavoastra cu specificatiile producatorului si inlocuiti senzorul, daca acesta nu functioneaza. In cazul in care senzorul si tensiunea la senzor se afla in parametri acceptabili, deconectati conectorul electric PCM si testati continuitatea circuitului si rezistenta senzorului si PCM
Reparati sau inlocuiti circuitele si componentele sistemului necesare si retestati sistemul. Daca toate circuitele de sistem si senzori functioneaza, suspectati un defect PCM, dar retineti ca esecul PCM este rar