Motorul diesel este un motor cu aprindere prin compresie iar cel pe benzina cu aprindere prin scanteie.
Ce inseamna aprinderea prin compresie?
Motorina se autoaprinde cand depaseste 800-900 grade Celsius, temperatura la care ajunge amestecul de aer si motorina din camera de ardere prin compresia pistonului. Astfel, motoarele diesel nu au nevoie de scanteie.
Acum, daca motoarele diesel nu au nevoie de scanteie, ce face bujia incandescenta? Ei bine, ea ajuta motorul in conditii de temperatura scazuta ale mediul inconjurator. Blocul motor este foarte rece si combustibilului i-ar fi greu sa se aprinda doar prin compresie.
Bujia incandescenta are un varf care se incalzeste la 800 de grade Celsius in doar cateva secunde si functioneaza pana temperatura din camera de ardere ajunge la valori optime.
Cum iti dai seama ca una sau mai multe bujii incadescente s-au ars?
Masina ta porneste greu cand afara este frig, iar atunci cand porneste scoate mult fum negru pe evacuare. Fumul negru este semnul unei arderi incomplete. Bujiile pot fi inlocuite foarte simplu, insa daca una ti se pare intepenita nu o forta. Exista cazuri in care bujia se rupte si atunci motorul trebuie desfacut pentru a scoate resturile care pot ajunge in piston.
Ideal ar fi sa schimbati bujiile incandesce la 100.000 km pentru un motor diesel cat mai sanatos.
Sursa foto: yuanwenjun.com, wantitall.co.za