Adevarata conexiune intre presiunea la roti si temperatura

Adevarata conexiune intre presiunea la roti si temperatura

Cand vine vorba de rotile si cauciucurile de pe masina pe care o conducem, cat la suta putem spune ca stim cu adevarat toate secretele acestora si intelegem toate procesele care se intampla?

Cand vine vorba de cauciucuri insa, trebuie sa stii ca temperatura si altitudinea sunt doua elemente care joaca un rol extrem de important in presiunea rotilor tale.

In cazul in care stii ca circuli des pe drumuri unde apar schimbari mari si dese de altitudine sau stai intr-un oras deluros, trebuie neaparat sa faci verificari la roti destul de des pentru a te asigura ca totul e ok cu presiunea.

Si nu doar altitudinea conteaza ci si schimbarile de temperatura. Mai ales in aceasta perioada incerta cand pot aparea mari variatii de temperatura, e important sa tii mereu un ochi asupra presiunii in roti. 

Citeste si despre: cum sa prelungesti viata anvelopelor tale

Adevarul din spatele presiunii si a temperaturilor

Chiar daca poate pana acum nu te-ai gandit serios la acest aspect, dupa cum am mentionat, temperaturile sunt strans conectate cu presiunea in roti.

In cazul in care apar cresteri de temperatura, aerul din cadrul cauciucurilor creste si el, astfel dand o presiune mai mare in roti.

In cazul in care circuli insa iarna, pe temperaturi foarte scazute, procesul invers va avea loc si vei avea o presiune mai scazuta in roti. Astfel schimbarile de temperatura afecteaza in continuu presiunea din rotile tale.

Citeste si despre: sfaturi despre siguranta anvelopelor

Legatura dintre presiune si altitudine

Aceasta conexiune va avea mai mult sens daca stam sa ne gandim ca presiunea din interiorul rotilor este conectata cu presiunea din exteriorul acestora. Astfel, in cazul in care trebuie sa circuli cu masina pe drumuri unde altitudinea se schimba constant, fie ca mergi pe drumuri de munte sau pur si simplu stai intr-un oras unde strazile abrupte sunt la ordinea zilei, presiunea din exteriorul rotilor tale va fi intr-o continua schimbare.

In cazul in care altitudinea creste, acest lucru inseamna automat o rezistenta mai mica din cadrul aerului, adica o presiune mai ridicata in interiorul rotilor. Aceeasi logica functioneaza si in cazul schimbarilor de altitudine in sensul opus.

Astfel, e esential sa verifici constant presiunea in cadrul rotilor, mai ales daca stii ca vei circula in zone cu schimabri dese de altitudine. 

Citeste si despre: pareri Suzuki Swift II

Cum stii insa care este presiunea corecta in roti?

Nu este o treaba dificila sa determini care ar fi presiunea corecta in cauciucurile tale. Trebuie sa stii exact greutatea masinii si marimea cauciucurilor. Apoi poti verifica si in manualul autovehiculului care este presiunea recomandata pentru roti.

Poti masura presiunea in roti de unul singur, in cazul in care detii un manometru sau poti merge pana la cea mai apropiata benzinarie unde cu siguranta vei avea echipamentul necesar.

De asemenea, trebuie sa verifici presiunea in roti aproximativ o data pe luna, cel putin. Insa in cazul in care pornesti la un drum indelungat sau stii ca te va astepta un traseu mai provocator, nu porni de acasa fara sa masori presiunea.

De asemenea, daca sunt schimbari de temperatura sau circuli mult pe drumuri unde altitudinea se schimba des, fa o oprire de cateva secunde sa verifici presiunea pentru a te asigura ca circuli in siguranta!

In cazul in care uiti sa verifici presiunea sau presiunea din roti nu este cea recomandata sau corespunzatoare, pot aparea probleme mai grave cu timpul, cum ar fi deteriorarea anvelopelor si riscul de acvaplanare in cazul in care rotile sunt sub nivelul recomandat.

Tine mereu minte ca nici un cauciuc nu este perfect si este normal ca acestea sa piarda aer cu timpul. Astfel, este de datoria ta sa verifici din timp presiunea si sa eviti posibile accidente.

Citeste si despre: anvelopele all-season sunt bune pentru masina ta

Sursa foto: tyrrelltires.com, tyrepower.co.nz, freebigpictures.com, safetymanualosha.com, meineke.com

Articole similare
Adevarata conexiune intre presiunea la roti si temperatura

Adevarata conexiune intre presiunea la roti si temperatura

Cand vine vorba de rotile si cauciucurile de pe masina pe care o conducem, cat stim cu adevarat secretele acestora si intelegem procesele care se intampla?

Totul despre presiunea din roti

Totul despre presiunea din roti

Este extrem de important sa stiti ca nu trebuie sa conduceti masina in cazul in care anvelopele au o presiune a aerului prea mica. De ce?

10 Motive pentru care cutiile manuale sunt mai bune decat automatele

10 Motive pentru care cutiile manuale sunt mai bune decat automatele

Unele vehicule de inalta performanta erau disponibile numai cu transmisie manuala. Lucrurile s-au schimbat insa in ultimii ani.

Despre sistemul electronic de accelerare - drive by wire

Despre sistemul electronic de accelerare - drive by wire

Sistemul electronic de accelerare (drive by wire) este ceea ce ataseaza electronic acceleratia la pedala de acceleratie.

Martor EPC aprins la Alfa Romeo 4C

Martor EPC aprins la Alfa Romeo 4C

Din pacate, pot fi nenumarate cauze din pricina carora martorul EPC se poate aprinde la Alfa Romeo 4C, printre care clapeta de acceleratie.

Martor EPC aprins la Alfa Romeo 159

Martor EPC aprins la Alfa Romeo 159

Din pacate, pot fi nenumarate cauze din pricina carora martorul EPC se poate aprinde la Alfa Romeo 159, printre care clapeta de acceleratie.

Martor EPC aprins la Alfa Romeo Giulietta

Martor EPC aprins la Alfa Romeo Giulietta

Din pacate, pot fi nenumarate cauze din pricina carora martorul EPC se poate aprinde la Alfa Romeo Giulietta, printre care clapeta de acceleratie.

Martor EPC aprins la Audi A2

Martor EPC aprins la Audi A2

Din pacate, pot fi nenumarate cauze din pricina carora martorul EPC se poate aprinde la Audi A2, printre care clapeta de acceleratie.