De ce nu urca martorul de temperatura?

De ce nu urca martorul de temperatura?

Exista situatii in care soferii pot constata faptul ca indicatorul de temperatura a lichidului de racire al masinii pe care o detin ramane la un nivel scazut.

In cazul in care va confruntati cu o astfel de problema trebuie sa stiti ca agentul de racire functioneaza de fiecare data la o temperatura constanta in momentul in care motorul este fierbinte. Rolul acestui lichid de racire este acela de a ajuta motorul sa functioneaze cat mai eficient posibil.

Se stie insa faptul ca odata cu trecerea timpului anumite componente ale masinii se uzeaza, asa ca si indicatorul de temperatura a lichidului de racire se poate defecta in timp, asa ca in urmatoarele randuri ale acestui articol vom dezbate acest aspect, si veti putea sa aflati care sunt motivele pentru care acest indicator ramane scazut si puteti descoperi daca parcurgeti alaturi de noi articolul pana la final, si cum se poate remedia aceasta problema.

Rolul indicatorului de racire

Este foarte important ca mai inainte de toate sa cunoasteti care este rolul acestui indicator, pentru ca afland care este rolul sau si cum functioneaza, va fi totul mult mai usor pentru dumneavoastra.

Asadar, dispozitivele care masoara temperatura difera de la un model de masina la altul. In cazul in care detineti o masina veche, veti gasi de regula un senzor de temperatura a lichidului de racire care este prevazut cu doua fire ce intra direct in cluster.

Acest lucru este posibil deoarece masinile vechi nu au in dotare o unitate de control a motorului in masina precum masinile noi, unitatea de control care foloseste ca informatie temperatura agentului de racire.

In ceea ce priveste masinile moderne, acestea sunt prevazute cu unitatea de control a motorului, iar aceasta necesita temperatura lichidului de racire drept informatie pentru a face un calcul de privind conbustibilul necesar la toate temperaturile diferite.

Este foarte important sa intelegeti faptul ca firul de la senzorul de temperatura a agentului de racire poate ca mai intai de toate sa treaca la unitatea de comanda a motorului, iar apoi informatiile se vor indrepta spre cluster.

In functie de marca si de modelul masinii exista diferite configuratii, iar masinile asiatice precum Nissan de exemplu folosesc doi senzori de temperatura ai agentului de racire, unul pentru gabaritul instantaneu si unul pentru unitatea de comanda.

Se pot gasi in mai multe cazuri senzori de temperatura cu patru fire, acestia avand rolul de a transmite informatiile direct la unitatea de comanda a motorului, dar si grupului de instrumente.

Ei bine, am discutat deja destul de mult despre acest aspect, asa ca in continuare vom vedea care sunt motivele pentru care indicatorul de temperatura al motorului ramane la un nivel scazut.

Unele motive sunt des intalnite, altele sunt mai rar intalnite, asa ca vom vedea in urmatoarele randuri despre ce poate fi vorba.

De ce indicatorul de temperatura al motorului indica un nivel scazut

Senzor de temperatura a lichidului de racire defect

Cea mai comuna problema atunci cand masina are o citire defectuoasa a temperaturii motorului ii este datorata senzorului de temperatura a lichidului de racire, care este defect si care ii transmite instrumentului cluster informatii eronate.

Cluster defect

O alta posibila problema este aceea ca masina are indicatorul de temperatura defect. Chiar si asa, mai multi senzori de temperatura fac parte din grupul de instrumente al masinilor moderne, iar in anumite situatii se poate inlocui gabaritul de temperatura sau se poate repara orice problema depistata.

Exista si situatii in care este necesara inlocuirea grupului de instrumente, iar de aceasta problema ar fi indicat sa se ocupe specialistii pentru ca totul sa fie facut ca la carte.

Cabluri rupte la senzor sau la ecartament

Dupa cum spuneam mai sus cu cateva randuri in acest articol, firele fie ajung de la senzor la cluster, fie la unitatea de comanda a motorului, motiv pentru care trebuie sa verificati daca exista cabluri rupte intre aceste componente.

Cel mai simplu este sa utilizati un multimetru din toate directiile firelor. Pentru a folosi un asemenea instrument extrem de important nu trebuie sa fiti mecanic sau electromecanic, dar trebuie sa cunoasteti totusi cate ceva despre masina si sa aveti cunostinte despre electronica.

In caz contrar, ar fi indicat sa duceti masina intr-un service autorizat pentru ca un mecanic sa se ocupe de problema.

Termostat defect

Rolul termostatului este acela de a restrictiona lichidul de racire sa curga prin radiator. In conditiile in care se blocheaza pe deschis termostatul, sansele sunt foarte mari ca temperatura sa nu ajunga la o valoare optima.

In aceste conditii, temperatura va creste putin de la minim in cazul in care conduceti masina intr-un mod mai agresiv. In cazul in care indicatorul de temperatura creste lent, atunci sansele ca termostatul sa aiba o problema sunt foarte mari.

Coroziune intre conectori

O alta posibila problema este reprezentata de coroziunea existenta intre conectori. In acest caz, este foarte important sa curatati si sa pulverizati dispozitivul de curatare electronica in conectorul senzorului, dar si la conectorul pentru cluster si la conectorul unitatii de control al motorului.

In situatia in care exista coroziune in aceste locuri sunt sanse foarte mari sa existe o problema cu etansarile conectorilor. In acest caz este posibil sa fie nevoie sa verificati conectorii pentru a efectua o reparatie cat mai repede cu putinta, daca este necesar acest lucru.

Prezenta aerului in sistemul de racire

Un alt aspect foarte important este acela ca aerul daca se regaseste in sistemul de racire al masinii poate sa provoace ca masurarea temperaturii sa ramana rece in cazul in care la locul senzorului se regasesc bule de aer.

In conditiile in care exista sau banuiti ca ar exista aer in sistemul de racire al masinii este foarte important sa goliti sistemul de racire.

Unitatea de comanda a masinii este defecta

Se poate intampla ca odata cu trecerea timpului si din diferite motive sa se defecteze unitatea de comanda a masinii in cazul in care informatiile privind temperatura ajung mai intai la ECM, care livreaza mai apoi informatiile spre cluster.

In cazul in care este necesar, efectuati o verificare a codurilor de eroare, iar pentru a face acest lucru aveti nevoie de un scaner OBD2, din unitatea de comanda a motorului, astfel incat sa vedeti daca aceasta receptioneaza informatiile privind temperatura.

In cazul in care in unitatea de comanda a motorului se regasesc citirile de temperatura, insa in grupul de control nu, este foarte important sa verificati ca aceste doua componente folosesc acelasi senzor.

Pentru a face acest lucru este necesara masurarea iesirii de temperatura de la unitatea de comanda a motorului, iar de acest lucru ar trebui sa se ocupe un expert in electronica auto.

Cu siguranta nu este necesar sa inlocuiti unitatea de control a motorului in cazul in care aceasta nu este defecta, mai ales ca aceasta componenta este foarte scumpa si necesita codificare.

Concluzie

Asadar, cea mai des intalnita problema privind indicatorul de temperatura a lichidului de racire este aceea ca indicatorul ramane la un nivel scazut, asa ca mai intai de toate este necesar sa verificati daca indicatorul functioneaza corect.

Puteti sa urmati toti pasii pe care i-am prezentat in acest articol, pentru a nu mai fi nevoie sa mergeti cu masina in service si sa cheltuiti bani pentru plata manoperei.

Sursa foto: kceed.com, mbworld.org, vwvortex.com

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...