Cum sa conduci corect in sensul giratoriu?

Cum sa conduci corect in sensul giratoriu?

In functie de zonele in care traim, cel mai probabil daca obisnuim sa conducem des in marile orase care sunt foarte aglomerate, am observat ca apar peste noapte tot mai multe sensuri giratorii ciudate, care nu seamana cu cele clasice cu care ne-am obisnuit deja.

Rolul acestui articol este de a va oferi cele mai importante sfaturi atunci cand vine vorba despre modul in care este corect sa conducem in sensul giratoriu, asa incat sa ne asiguram ca pastram siguranta in trafic. Desigur, cu cat vom conduce in mai multe si vom capata mai multa experienta, cu atat aceasta operatiune va deveni mai usoara, dar in cazul in care suntem la inceput de drum sau trebuie sa abordam un giratoriu nou, se prea poate ca primele dati sa fie mai dificile.

In primul rand, trebuie sa stiti ca implementarea sensurilor giratorii se face in general in cele mai aglomerate intersectii si au la baza studii speciale de fezabilitate pentru a hotari daca un giratoriu ar imbunatati traficul in acea zona sau nu. Acestea fiind spuse, principalul avantaj al unui sens giratoriu este ca fluidizeaza traficul si elimina timpii suplimentari de asteptare, dar are si un rol important deoarece obliga soferii sa incetineasca, ceea ce reduce considerabil numarul de accidente care au loc si gravitatea acestora. Acestea fiind spuse, sensul giratoriu mareste siguranta in trafic si scurteaza timpul pe care il petrecem in intersectie.

De asemenea, pe langa faptul ca sensurile giratorii reduc numarul de accidente si le fac mai putin grave, masinile stau mult mai putin in coloana si in mod direct se scade semnificativ atat cantitatea de combustibil consumata de catre acestea, cat si cantitatea de noxe pe care ar elimina-o masina daca ar sta minute intregi la semaforul rosu.

Mai mult, in afara situatiilor de trafic foarte aglomerat, in sensul giratoriu ne vom asigura si vom merge mai departe, de multe ori fara sa fie necesar sa oprim total autoturismul, ceea ce va scadea semnificativ gradul de uzura asupra pieselor.

Acestea fiind spuse, nu am reusit sa identificam inca un motiv negativ pentru care sa nu fim de acord cu implementarea unui sens giratoriu sau sa gasim vreun sofer care sa nu fie multumit de fluidizarea traficului reusite de catre acestea. Cu toate acestea, exista si soferi care nu stiu cum sa se incadreze sau sa circule in sensul giratoriu, iar provocarea unui accident in giratoriu, chiar daca de obicei minor, va da batai de cap celorlalti soferi deoarece de cele mai multe ori poate bloca complet traficul pe 2 sau 3 artere.

Atunci cand vorbim despre condusul in giratoriu este foarte important de stiut ca fiecare banda are un sens propriu de mers si trebuie sa ne incadram corespunzator pentru a putea iesi in directia dorita. Asadar, este indicat sa anticipati din timp directia in care veti merge pentru a alege banda corecta, ceea ce puteti face foarte usor urmarind marcajele de pe panouri sau inscriptiile de pe sosea, pe fiecare banda fiind desenata o sageata care arata directiile in care ne este permis sa mergem.

Dupa ce v-ati incadrat corespunzator si ati ajuns in fata giratoriului trebuie sa reduceti viteza mult sau sa va opriti si sa acordati prioritate vehiculelor care circula deja in sensul giratoriu. Chiar daca conform legii nu este obligatoriu sa semnalizati, va recomandam sa semnalizati atat la intrare cat si la iesire din sens pentru a le arata celorlalti participanti la trafic intentiie dumneavoastra. In momentul in care va aflati deja in sens, orice vehicul care doreste sa intre din exterior va trebui sa va dea prioritate de deplasare.

In final, atunci cand realizati tarziu ca v-ati incadrat pe banda gresita, cel mai indicat ar fi sa va mai invartiti o data in sens sau sa cautati un drum alternativ. In cazul in care hotarati sa schimbati banda in sens, semnalizati si asigurati-va cu multa atentie, deoarece trebuie sa dati prioritate celorlalte vehicule din sens si nu va doriti sa fiti implicat intr-o coliziune. De asemenea, nu uitati sa acordati prioritate biciclistilor si pietonilor atunci cand este necesar.

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...