Cum sa diagnosticam o pompa de apa stricata?

Cum sa diagnosticam o pompa de apa stricata?

Pentru a se racori in zilele calde de vara, motorul dvs. trebuie sa aiba un flux constant de lichid de racire furnizat de radiator peste tot prin motor. Pompa de apa este componenta principala responsabila pentru mentinerea acestui flux.

Cand functioneaza corect, masina dvs. va mentine o temperatura de functionare constanta si ideala, va functiona fara probleme si va va duce oriunde calatoriti. Cand pompa de apa se defecteaza sau incepe sa se uzeze, aceasta poate duce la defectarea completa a motorului (calarea motorului).

Cand a fost introdus motorul racit cu apa (spre deosebire de motorul racit cu aer), multi specialisti din industria automobilelor au considerat ca pompa de apa care circula lichidul de racire prin blocul motor era la fel de necesata pentru protectia motorului ca si uleiul acestuia.

Aceasta filozofie este valabila chiar daca tehnologia se imbunatateste de-a lungul anilor pentru a crea sisteme de racire mai eficiente in masinile moderne de astazi. Pompa de apa a masinii dvs. este cheia pentru a face intregul sistem al motorului sa functioneze.

Este o pompa cu rotor si, de obicei, este ingropata sub capacul curelei/lantului de distributie pe partea laterala a motorului. Pompa este actionata de cureaua/lantul de transmisie a motorului - cand centura sau lantul se roteste, pompa se roteste. Lamelele de pe pompa forteaza lichidul de racire sa curga prin motor si inapoi la radiatorul care urmeaza sa fie racit de un ventilator fortat de racire cu aer.

Desi pompele de apa din cele mai moderne masini vor dura o lunga perioada de timp, ele nu sunt niciodata indestructibile. La fel ca orice alt dispozitiv mecanic, acestea vor produce cateva semne de avertizare de uzura, astfel incat proprietarii de autovehicule sa poata contacta un service certificat RAR pentru a inlocui pompa de apa inainte de deteriorarea componentelor suplimentare ale motorului.

Cinci simptome comune ale unei pompe de apa defecte

1. Scurgerea lichidului de racire la centrul frontal al masinii

Pompa de apa este alcatuita din garnituri si sigilii care mentin continutul de lichid de racire si asigura alimentarea constanta a agentului de racire de la radiator catre motor. In cele din urma, aceste garnituri si sigilii se vor uza, se vor usca, vor crapa sau se vor sparge in intregime.

Cand se intampla acest lucru, lichidul de racire se va scurge din pompa de apa si se scurge catre sol, de obicei in partea din fata a masinii dvs. si in centrul locatiei unde este amplasat motorul.

Daca observati o scurgere de lichid de racire (care va parea ca este rosie sau uneori verde in culoare) sub centrul masinii, contactati un service profesionist pentru a examina aceasta problema. De cele mai multe ori, este o scurgere din pompa de apa care poate fi reparata inainte de a se agrava.

2. Rugina, acumularea depozitelor si coroziunea pompei de apa

Pierderile graduale de lichid de-a lungul timpului vor determina formarea unor minerale diferite in jurul pompei. Verificati sub capota si puteti observa rugina pe suprafata pompei din amestecuri de lichid de racire contaminate sau necorespunzatoare sau un capac de presiune defect care permite aerisirea in exces. Lichidul de racire gresit va determina, de asemenea, acumularea de depuneri in interiorul pompei, ceea ce incetineste procesul ideal de racire a motorului.

In plus fata de aceste semne de uzura, este posibil sa observati si mici gauri de coroziune in metal sau cavitatie - bule de vapori din lichidul de racire care se prabusesc cu suficienta forta pentru a crea cavitati pe suprafata de montare. Daca observati aceste simptome, inlocuiti imediat pompa.

3. Tamburul pompei de apa este slabit si face sunete pline

Din cand in cand, s-ar putea auzi un sunet inalt, care vine de la partea din fata a motorului. Acest lucru este cauzat, in mod obisnuit, de o banda libera care creeaza un buzunar armonic sau un zgomot in timp ce circula. Cureaua libera este cauzata in mod obisnuit de o roata care a devenit slabita sau ca lagarele care opereaza ansamblul pompei de apa sunt uzate. Odata ce rulmentii cad in interiorul pompei de apa, aceasta inseamna ca unitatea nu poate fi reparata si va trebui sa fie inlocuita in intregime.

Daca observati ca exista un zgomot puternic care vine de la partea frontala a motorului, care creste in timp ce accelerati, contactati un mecanic cat mai curand posibil pentru a va inspecta vehiculul.

4. Motorul este supraincalzit

Cand pompa de apa nu funtioneaza in parametrii, nu va putea circula lichidul de racire prin blocul motor. Acest lucru duce la o situatie de supraincalzire si daca nu este inlocuita rapid, poate provoca daune suplimentare ale motorului, cum ar fi capetele cilindrilor crapate, garnitura de chiulasa arsa sau pistoanele arse.

Daca observati faptul ca indicatorul de temperatura al motorului functioneaza frecvent in mod peste 90 de grade, este cel mai probabil ca problema sa vina de la pompa de apa. Ar trebui sa contactati un mecanic pentru a examina aceasta problema si, daca este necesar, sa inlocuiti pompa de apa.

5. Iese abur de la radiator

In cele din urma, daca observati ca aburul apare de la partea din fata a motorului in timp ce conduceti sau opriti masina, este un semn instantaneu al unui motor supraincalzit. Dupa cum s-a discutat mai sus, un motor va mentine o temperatura constanta atunci cand pompa de apa functioneaza corect si circula apa printr-un radiator functional.

Daca observati ca aburul vine din partea din fata a motorului, ar trebui sa trageti masina spre o zona sigura si sa contactati un service cat mai curand posibil. Nu este niciodata o idee buna sa conduceti un motor supraincalzit, deci daca trebuie sa contactati o platforma de remorcare pentru a ajunge acasa, acest lucru va poate economisi bani semnificativi pe termen scurt si lung - va fi mai putin costisitor decat inlocuirea motorului.

Sursa foto: eliteautomotiverepair.net, mrautosd.com, bimmerforums.com, autorepairboulder.com

Citeste si...
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...