Cum se anuleaza acasa martorul TPMS?

Cum se anuleaza acasa martorul TPMS?

In cazul in care nu stiati, TPMS inseamna “Sistem de monitorizare a presiunii in anvelope” si este intalnit in cazul masinilor noi. Acesta se aprinde numai in conditiile in care anvelopele masinii nu sunt umflate corespunzator.

De precizat este faptul ca exista foarte multi soferi care se plang de faptul ca dupa ce isi umfla rotile masinii in mod corespunzator, din bordul masinii nu dispare senzorul TPMS. De regula martorul TPMS se aprinde fie atunci cand presiunea aerului in roti este prea mica, fie atunci cand TPMS nu este corect recalibrat.

In cazul in care v-ati confruntat si dumneavoastra cu o asemenea problema, in cele ce urmeaza veti afla cum puteti remedia problema acasa.

Mai intai de toate insa, inainte de a reseta TPMS trebuie sa cunoasteti sistemul de monitorizare care este prezent pe masina dumneavoastra, pentru ca exista TPMS direct si indirect.

TPMS dispune de doi senzori care se gasesc pe supapa de presiune a anvelopei, sau chiar si pe janta masinii, iar acestia aduna informatii pe care mai apoi le trimit la computerul de bord al masinii.

TPMS dispune de doi senzori care se gasesc pe supapa de presiune a anvelopei, sau chiar si pe janta masinii, iar acestia aduna informatii pe care mai apoi le trimit la computerul de bord al masinii. Se poate insa ca TPMS direct, care de regula se gaseste in SUA, sa functioneze problematic si din cauza unor problemelor meteorologice nefavorabile.

In ceea ce priveste TPMS indirect, este necesar sa mentionam faptul ca senzorii se gasesc pe senzorii de viteza ai fiecarei roti sau pe franele ABS.

Misiunea acestora este aceea de a efectua masuratori asupra vitezei de rotatie a rotilor, si de a observa faptul ca pe masura ce anvelopele au mai putin aer in interior, numarul rotatiilor scade.

In schimb, numarul rotatiilor creste cand presiunea aerului din roti este mai mare. De regula, acest sistem TPMS indirect este prezent in Europa.

Resetarea TPMS

Este necesar sa specificam faptul ca resetarea TPMS difera de la o masina la alta, insa exista cateva lucruri de baza care trebuiesc respectate si care sunt usor de executat pentru ca recalibrarea sistemului de monitorizare sa fie un real succes.

Asadar, mai intai de toate, atunci cand vreti sa resetati TPMS, trebuie sa va asigurati de faptul ca presiunea de aer din anvelope este corecta. Pentru asta este necesar sa folositi un manometru.

Pentru a putea incepe, trebuie ca mai intai de toate sa umflati toate anvelopele la nivelul PSI ideal, dupa care trebuie sa dezumflati toate anvelopele la zero, iar apoi este necesar sa le umflati iarasi, si sa conduceti timp de cateva minute la o viteza de 25-30 km/h, iar in acest fel se vor calibra senzorii in mod manual.

Aceasta este cea mai simpla solutie prin care va puteti ocupa de resetarea TPMS, insa daca intentionati sa acumulati mai multe informatii despre felul in care se reseteaza TPMS si doriti sa vedeti exemple concrete, va invitam sa parcurgem impreuna acest ghid.

Folositi butonul reset TPMS al autoturismului

Majoritatea masinilor care dispun de TPMS direct, dispun si de un buton de resetare TPMS, care se regaseste sub volan, si care se foloseste pentru reglarea senzorilor.

Pentru a face acest lucru, este necesar sa puneti contactul masinii. Apoi, trebuie sa apasati si sa mentineti timp de 3 secunde apasat butonul de resetare TPMS. Daca dureaza mai mult de 3 secunde, mentineti apasat butonul pana cand lumina sistemului clipeste. Odata ce ati efectuat acest procedeu, puteti porni si conduce masina aproximativ 20 – 25 de minute.

Conducand masina aproximativ 20 de minute la o viteza de 50km/h, senzorii se vor calibra automat. In functie de marca si modelul masinii, se poate ca pentru calibrarea automata a senzorilor sa fie nevoie sa conduceti cu o viteza mai mare si sa mentineti viteza constanta.

Deconectati bateria masinii

Toate masinile au computer de bord, iar de regula erorile minore dispar la deconectarea bateriei, asa ca pentru a remedia problema TPMS, puteti deconecta timp de 2 – 3 minute bateria masinii.

Folositi un instrument TPMS reset pentru masina dumneavoastra

Se gasesc pe piata mai multe asemena instrumente, asa ca trebuie sa va indreptati atentia spre unul compatibil cu masina dumneavoastra. Folosind instrumentul compatibil, doar printr-o simpla apasare a unui buton al masinii, se va putea reinitializa oricand va fi nevoie lumina TPMS.

De asemenea, aceasta problema se poate rezolva simplu si rapid, insa trebuie sa aveti un scaner OBD2 la dispozitie.

Senzori deteriorati

Trebuie sa aveti la cunostinta faptul ca in cazul in care metodele mentionate mai sus in articol esueaza, sunt sanse mari ca senzorii sa fie deja deteriorati, si sa necesite inlocuire. Repararea franelor, schimbarea anvelopelor, schimbarea uleiului si a filtrelor de exemplu sunt cateva motive care pot duce la deteriorarea senzorilor. Exista si situatii bizare cand acestia se deterioreaza in timp ce pneurile functioneaza perfect.

In cele ce urmeaza, vom prezenta un exemplu cat se poate de util, pentru a intelege si mai bine cum stau lucrurile cu resetarea TPMS.

De exemplu, sa zicem ca detineti un model de la Honda, fie din anul 2016, fie un model mai nou, si doriti sa obtineti o recalibrare TPMS. In acet caz, trebuie ca in prima faza sa accesati ecranul de pornire, dupa care trebuie sa selectati setarile, dupa care faceti click pe calibrarea TPMS si selectati calibrare.

In cazul in care masina dumneavoastra Honda nu dispune de afisaj tactil, atunci trebuie sa folositi comenzile de pe volan pentru a selecta optiunea calibrarii TPMS, iar apoi veti alege optiunea calibrare.

Pentru modele mai vechi de la Honda, trebuie sa folositi comenzile de pe volan, dupa care veti accesa meniul, veti ajunge la ramura “Personalizati setarea”, dupa care veti opta pentru alegerea calibrarii TPMS. Ultimul pas este acela de a face click pe initializare.

De precizat este faptul ca in cazul in care discutam despre masinile fara ecran, butonul “Reset TPMS” se gaseste in partea stanga a volanului, si trebuie apasat timp de cateva secunde, dupa care trebuie eliberat pentru recalibrarea sistemului.

Daca pana acum am dat drept exemplu Honda, cu siguranta vom discuta si despre alte marci auto, asa ca vom continua cu Toyota.

Acestea au butonul de resetare TPMS de obicei sub volan, foarte aproape de pedale. Odata gasit acest buton, trebuie mentinut apasat timp de 5 secunde cu contactul pornit, dupa care TPMS se va reseta.

Dupa resetare, este necesara pornirea masinii pentru a se verifica daca martorul a disparut sau nu din bord. Soferii care detin un model de la Toyota, trebie sa stie ca dupa resetarea TPMS, nu trebuie sa lase niciodata anvelopa fara capac dupa procesul de umflare.

Resetarea TPMS pentru masinile Volkswagen

Aici deja resetarea TPMS difera de la un model la altul. Modelele mai vechi au butonul de resetare TPMS pe undeva prin apropierea schimbatorului de viteze, sau in interiorul torpedoului. Pentru resetarea TPMS trebuie apasat butonul timp de cateva secunde, pana cand se aude un bip. In acel moment operatiunea de resetare TPMS s-a terminat, iar butonul trebuie eliberat.

Resetarea TPMS pentru masinile Chevrolet

Aceasta procedura poate fi efectuata acasa, dar este necesar un tester special pentru monitorizarea presiunii in anvelope (testerul J-46079), motiv pentru care cei aflati in aceasta situatie isi duc masina la service.

Si totusi, cei care opteaza pentru resetarea TPMS Chevrolet acasa, trebuie sa puna cheia masinii in contact si sa activeze contactul fara a porni masina. Cei care detin un model mai nou de la Chevrolet trebuie sa foloseasca clusterul de instrumente pentru mecanici si sa faca un click pe “Informatii despre vehicul”, iar apoi sa navigheze pana la “Realiniere pozitie anvelopa”, dupa care se va face click pe setare sau resetare si se va rezolva problema.

Cei care detin un model mai vechi de la Chevrolet, care nu dispune de cluster de instrumente, trebuie sa apese butonul de resetare a kilometrajului, pana cand observa mesajul afisat “Invatare anvelope activa”, dupa care trebuie conectat testerul J-46079 la anvelopa din fata – stanga, dupa care se apasa butonul activ.

Dupa doar 10 secunde se va auzi un bip. Apoi, aceiasi procedura trebuie facuta pentru toate rotile masinii, iar apoi, se decupleaza contactul masinii, se umfla din nou anvelopele masinii conform psi recomandat.

Reset TPMS pentru modelele Mini Cooper

TPMS pentru modelele Mini se poate recalibra simplu si usor datorita butonului. De exemplu, atunci cand discutam despre modele mai vechi, si anume Mini din anii 2002 – 2006, butonul este amplasat langa manerul franei de siguranta.

Se pune contactul, se apasa butonul de resetare TPMS pana cand clipeste martorul galben din bord, iar apoi TPMS va fi recalibrat la urmatoarea plimbare cu masina.

In cazul modelelor Mini fabricate incepand cu anul 2007, trebuie pornita masina si navigat pe setul de instrumente la “set/info”, dupa care trebuie derulat in jos pana apare afisat simbolul monitorului anvelopei. Odata aparut acest afisaj, se face click pe resetare, iar TPMS se va recalibra.

Ei bine, tinand cont de aceste detalii, se poate spune ca nu este foarte greu de resetat TPMS, insa trebuie destul de multa atentie, asa ca soferii care considera ca nu pot efectua personal resetarea TPMS, ar fi mai indicat sa mearga cu masina la service.

Cei care se gandesc sa elimine TPMS, trebuie sa stie ca acest lucru este posibil, insa aceasta functie a fost introdusa in uzul masinilor fabricate dupa anul 2008, pentru prevenirea accidentelor de circulatie.

Datorita anvelopelor subumflate sau supraumflate s-au produs multe accidente, asa ca introducerea TPMS a fost o idee buna.

Concluziile acestui articol ar fi urmatoarele

Inainte de a incerca sa resetati TPMS, asigurati-va ca presiunea in anvelope este cea indicata. TPMS este de doua feluri, direct si indirect.

Atunci cand presiunea din anvelope este corecta si incercati sa resetati TPMS, sunt sanse mari sa existe un cod de eroare stocat, ce poate fi depistat utilizand un scaner OBD2.

Sursa foto: hondacity.net, forums.aeva.asn.au, bigotires.com