Cum se curata catalizatorul fara a fi dat jos de pe masina

Cum se curata catalizatorul fara a fi dat jos de pe masina

Cel mai probabil in cazul in care este necesar sa cureti convertorul catalitic al masinii, te gandesti ca aceasta este o munca destul de dificila, mai ales daca iti doresti sa faci acest lucru fara a indeparta catalizatorul.

In cazul in care te afli in aceasta situatie, cu siguranta acest articol ti se potriveste precum o manusa, pentru ca vei descoperi cum sa cureti convertorul catalitic fara a-l da jos de pe masina. In acest fel vei putea economisi o gramada de bani.

Ce trebuie sa stii inainte de a incepe?

In cazul in care inca nu ai mai efectuat o asemenea lucrare, trebuie sa tii cont de cateva lucruri foarte importante in incercarea de a curata catalizatorul masinii, pentru ca este posibil ca doar cateva clipe de neatentie sa duca la pierderea unor componente, asa ca nu va mai putea fi reparat convertorul catalitic.

Citeste si despre: cele mai frecvente probleme ale motorului pe care sa nu le ignori

Convertor catalitic - catalizatorul

In cazul in care aceasta componenta a masinii este atat de infundata, incat motorul nu mai este capabil sa functioneze, atunci cu siguranta este necesar sa indepartati cat mai rapid convertorul catalitic si sa utilzati unelte speciale pentru curatarea acestuia, sau pentru ca totul sa fie mai simplu, puteti alege varianta de a inlocui intreg convertorul catalitic.

1. Ascultati si verificati daca exista parti desprinse

Un lucru simplu pe care il puteti face este acela de a lua un ciocan si de a lovi cu mare atentie convertorul catalitic pentru a asculta daca in interiorul catalizatorului se aud a exista parti libere.

In conditiile in care auziti parti desprinse, este foarte important sa indepartati catalizatorul pentru a-l verifica cat mai atent, pentru ca sunt sanse mari ca in aceasta situatie piesele pierdute ar putea deveni mai slabite, motiv pentru care s-ar putea infunda conducta de evacuare complet, iar astfel masina se va opri in mers.

2. Catalizator curatat

Este extrem de important sa tineti cont si de faptul ca un catalizator poate sa fie curatat in interior, in timp ce partile din interiorul catalizatorului pot sa fie scoase din tubul de evacuare.

Aceasta misiune este insa mult mai dificil de realizat decat credeti, asa ca indicat ar fi ca mai intai de toate sa scoateti doar catalizatorul si sa il verificati.

3. Consumul de ulei

Convertizorul catalitic al masinii are sanse mari sa ramana blocat din cauza consumului intern de ulei. Acest consum are loc datorita faptului ca uleiul poate ajunge in cilindrii si dupa va ajunge si in catalizator prin galeria de evacuare.

Intr-o asemenea situatie este necesara reparatia scurgerii interne a uleiului, pentru ca in caz contrar se poate ajunge din nou la blocarea catalizatorului intr-o perioada scurta de timp.

In cazul in care exista scurgeri interne de ulei, simptomele sunt urmatoarele: segmentii pistonului sau garniturile supapelor sunt sparte, ventilatia carterului este infundata. Cel mai important aspect de precizat este acela ca de fiecare data in prima faza este importanta verificarea carterului.

Citeste si despre: tot ce trebuie sa stii despre scurgerile de ulei de la masina

Curatarea convertorului catalitic fara scoaterea acestuia

In cazul in care ati verificat si ati ascultat convertizorul catalitic cu atentie, pentru a depista daca exista sau nu parti desprinse, dar si ca nu este infundat catalizatorul, atunci puteti sa incercati produsul OXICAT care curata senzorul de oxigen si filtrul catalizator.

Aceasta este solutia magica pentru orice masina, indiferent ca este pe motorina, sau ca este pe benzina, ori ca masina este hibrid.

OXICAT nu doar ca are un rol important in ceea ce priveste curatarea convertorului catalitic, ci va curata si senzorii O2, dar si intregul sistem de evacuare al masinii.

Important de stiut este faptul ca acest produs nu poate sa remedieze defectiunile mecanice care se afla in interiorul convertorului catalitic, in cazul in care acesta este infundat foarte tare, crapat sau rupt. OXICAT este o solutie de curatare a convertorului catalitic, care poate rula cu ceva arsuri inainte.

Pentru ca solutia sa isi faca datoria, este important sa adaugati in rezervorul masinii cantitatea de OXICAT specificata, iar apoi trebuie sa conduceti masina cativa kilometri pentru a depista daca masina poate sa fie condusa mai bine decat inainte.

Este iarasi important sa stiti ca trebuie verificata temperatura lichidului de racire al masinii, permanent, iar astfel veti stii sigur ca nu exista problema supraincalzirii.

Ce este de facut daca OXICAT nu functioneaza?

In conditiile in care ati incercat OXICAT iar produsul nu a functionat, atunci tot ce aveti de facut este sa indepartati cat mai redede convertorul catalitic. Acesta fiind eliminat de pe masina va putea fi mult mai repede inspectat.

Se poate sa existe codul de eroare P0420, care indica faptul ca senzorii O2 sunt defecti, sau ca exista scurgeri de evacuare, iar problema sunt sanse sa nu provina de la convertorul catalitic.

De regula, indepartarea convertorului catalitic nu reprezinta o misiune foarte dificila, insa este extrem de important de precizat ca sunt sanse mari sa se distruga suruburile ruginite.

Anumite masini au aceste convertoare catalitice montate pe turbo direct, asa ca in cazul acestor masini este mult mai dificil de indepartat convertorul cataitic. Tocmai de aceea, soferii care se afla in aceasta situatie ar fi indicat sa isi duca masina intr-un service autorizat, pentru indepartarea convertizorului catalitic.

Soferii care considera sau mai bine spus spera ca, convertizorul sa fie infundat, ar fi bine sa il inspecteze cu atentie si sa incerce curatarea acestuia cu apa si cu Thinner Lac. De multe ori aceasta solutie este functionala si ii poate ajuta pe soferi sa economiseasca ceva bani.

In cazul in care exista soferi care au incercat sa curete catalizatorul si l-au diagnosticat corespunzator, daca au depistat cu mare precizie si care sunt partile deteriorate, cu siguranta nu au altceva de facut decat sa isi indrepte atentia spre un alt convertor catalitic.

Dat fiind faptul ca in interiorul acestor catalizatoare exista metale nobile care au preturi foarte mari, pretul convertoarelor catalitice va fi cu siguranta unul destul de mare. Cu cat masina este mai noua si de la un producator mai renumit, cu atat pretul catalizatorului va fi mai mare.

Concluzii

Folositi prin apasarea un ciocan, pentru a verifica daca nu exista parti desprinse in interiorul catalizatorului.

Solutia de curatare a catalizatoarelor catalitice este capabila doar sa curete, nu si sa repare convertozoarele catalitice care pot sa fie rupte, crapate sau infundate.

In cazul in care solutia de curatare a convertorului catalitic nu are rezultate, atunci este necesara verificarea celorlalte parti ale catalizatorului, pentru a stii daca acestea nu sunt cumva deteriorate, iar pentru o eventuala inspectie, este necesara indepartarea convertorului.

Curatarea convertorului catalitic se poate efectua intr-o baie de diluant, cu conditia ca si catalizatorul sa fie indepartat.

De asemenea, mentionam faptul ca datorita metalelor pretioase care se regasesc in interiorul convertoarelor catalitice, aceste piese pot avea preturi foarte mari, mai ales in cazul masinilor de lux.

Citeste si despre: metode de a reduce emisiile masinii

Sursa foto: whichcar.com.au, cars.com, carbibles.com, youtube.com

Articole similare

Simptomele unei cutii de viteze automata cu probleme

In principiu, acestea sunt cauzele prin care va puteti da seama ca exista o problema cu transmisia automata a masinii dumneavoastra.

Cod eroare OBD2 P0598

Acest cod se refera la eroarea circuitului termostatului radiatorului - tensiunea circuitului scazuta.

Cod eroare OBD2 P0467

Acest cod se refera la eroarea sistemului EVAP - defectiunea circuitului senzorului de curatare - tensiunea de intrare scazuta.

Cod eroare OBD2 P0019

Acest cod se refera la eroarea corelarii pozitiei arborelui cotit- pozitionarea arborelui cotit (senzor B - cilindrul 2).

Cauti sa cumperi o masina? Iti garantam cel mai mic pret de piata.