Procedura obtinere certificat fiscal auto
Procedura pentru obtinerea certificatului fiscal auto a fost modificata recent, asa incat in cadrul acestui articol va vom prezenta pasii pe care trebuie sa ii urmati pentru a obtine acest document. Certificatul de atestare fiscala este un act oficial care are rolul de a demonstra ca acea persoana nu are obligatii catre Statul Roman sau alti terti, in ceea ce priveste autoturismul in cauza.
In momentul in care dorim sa intram in posesia acestui document trebuie sa depunem o cerere, iar certificatul ne va fi eliberat in cel mult trei zile lucratoare din momentul depunerii acestei cereri. Acest document se obtine de la Administratia Finantelor Publice a municipiului in evidenta careia este inregistrata persoana fizica sau a sectorului in cazul capitalei.
Pasi obtinere certificat fiscal auto
In cazul in care este pentru prima data cand aveti nevoie de un certificat fiscal auto sau nu stiti cu exactitate ce este acest document, trebuie sa aveti in vedere faptul ca acest certificat este un act foarte important si prezinta mai multe tipuri de utilizari, dar de obicei este folosit de catre cei care doresc sau au nevoie sa demonstreze ca nu au datorii in ceea ce priveste autovehiculul in cauza.
Incepand cu anul 2017, fiecare contribuabil are posibilitatea de a depune o cerere online prin intermediul caruia poate sa obtina certificatul fiscal auto in varianta electronica. Pentru cei care doresc sa aleaga aceasta varianta, exista trei modalitati prin care se poate depune cererea: prin sistemul informatic pe care il regasim pe site-ul ANAF, cu ajutorul Spatiului Privat Virtual, pentru cei care sunt inscrisi in acesta sau prin sistemul informatic PatrimVen.
Pentru persoanele care nu doresc sa apeleze la varianta online, se poate oricand depune o cerere scrisa la registratura organului fiscal de care apartinem sau aceasta cererea poate sa fie trimisa prin posta, cu mandat postat si confirmare de primire. De asemenea, documentul poate fi ridicat de la sediul administratiei financiare unde am depus cererea sau putem opta pentru primirea acestuia prin posta.
Atunci cand dorim sa obtinem certificatul de atestare fiscala auto, tot ceea ce trebuie sa facem este sa completam o cerere tipizata, in care se vor completa datele personale ale solicitantului, precum cele care se afla in cartea de identitate a persoanei. Pe de alta parte, daca vorbim despre persoanele juridice, acestea vor avea nevoie de certificate digitale calificate pentru a putea primi acest document.
Asa cum am mentionat initial, din momentul in care este depusa cererea pentru eliberarea ceritifcatului fiscal, va dura pana la trei zile lucratoare inainte de a intra in posesia acestuia, iar certificatul va fi oferit in doua exemplare. Un exemplar va merge catre solicitant, in timp ce cel de al doilea va fi arhivat de catre instutia fiscala. Printr-o cerere expres, contribuabili pot primi mai multe exemplare, dar trebuie sa mentioneze destinatia acestora.
Valabilitate certificat fiscal auto
Orice certificat fiscal are o valabilitate de 90 de zile din momentul eliberarii, in cazul persoanelor fizice, si 30 de zile pentru persoanele juridice, atat timp cat nu intervin modificari care ar putea induce in eroare institutia catre care urmeaza sa prezentam cetificatul.
sursa foto: https://newsbv.ro/