Cutia manuala schimba treptele greu?

Cutia manuala schimba treptele greu?

In cazul in care conduceti un autoturism cu transmisie manuala trebuie sa stiti ca cutia de viteze a unei astfel de masini este mult mai sensibila in comparatie cu cea a unei transmisii automate, motiv pentru care va recomandam sa o verificati periodic si sa realizati lucrarile de intretinere in timp util pentru a va asigura ca continuati sa conduceti autoturismul in conditii optime.

In cadrul acestui articol vom discuta despre factori care pot face ca o cutie manuala de viteze sa schimbe greu treptele si despre cele mai des intalnite probleme in aceste cazuri.

Nivelul scazut de ulei

Probabil cea mai des intalnita situatie in care cutia de viteze schimba greu treptele de viteze este atunci cand nivelul de ulei din cutie este scazut sau acesta este foarte uzat. La fel ca si in cazul motorului, cutia de transmisie necesita lichid pentru a mentine lubrifierea corecta a pieselor si functionarea angrenajului.

In cazul in care exista o scurgere la nivelul sistemului sau lichidul de transmisie a fost contaminat, cutia se va supraincalzi rapid, lubrifierea va scadea drastic, iar intre piesele din cutie va exista frecare, ceea ce va uza prematur componentele si va aduce dificultati serioase in schimbarea vitezelor.

Uleiul din cutie poate fi verificat sau inlocuit foarte usor, asa incat va recomandam sa nu sariti peste aceasta lucrare de mentenanta a masinii.

Componente ale angrenajului defecte

Orice transmisie manuala este compusa din o multitudine de piese care lucreaza in permanenta impreuna pentru a oferi soferului o calatorie cat mai confortabila si pentru a se asigura ca schimbul vitezelor are loc intr-un mod cat mai lin.

Chiar daca sunt concepute spre a fi foarte reziste, si aceste piese sunt consumabile, ceea ce inseamna ca uneori pot aparea defectiuni la nivelul cutiei, mai ales daca aceasta nu a fost intretinuta corect. In astfel de situatii va recomandam sa interveniti urgent, inainte ca pagubele sa se extinda.

Defectiuni la nivelul ambreiajului

In cazul in care ambreiajul dumneavoastra este uzat sau prezinta defectiuni, acest lucru va afecta in mod direct sistemul de transmisie si modul in care cutia schimba vitezele. Atunci cand ambreiajul este defect acesta incepe sa alunece, iar placa de presiune nu va mai realiza o prindere eficienta, iar aceasta problema va afecta in mod direct schimbatorul de viteze, de multe ori acesta sarind singur afara din viteza.

Durata de viata media a unui ambreiaj este cuprinsa intre 50.000-100.000 de km, in functie de model si de stilul de condus al soferului.

Inelul de sincronizare deteriorat

Orice sistem de transmisie are in componenta un inel de sincronizare care are rolul de a mentine o functionare uniforma prin conectarea sigura la mansonul butucului. In cazul in care inelul de sincronizare este defect, acesta va provoca un sunet specific de macinare si vitezele se vor schimba mult mai greu. Pentru a avea acces la aceasta piesa va fi necesar sa demontam intreaga cutie de viteze.

Mansonul butucului defect

Toate angrenajele din interiorul unei transmisii sunt legate intre ele de catre mansonul butucului, care are rolul activ de a mentine in permanenta dintii intr-o miscare uniforma. In cazul in care exista o problema de sincronizare din la nivelul cutiei este foarte probabil ca mansonul butucului sa fie uzat sau defect. In cazul in care mansonul este uzat, defectiuni asupra altor componente din angrenaj sunt inevitabile.

In cele mai multe situatii, atunci cand transmisia da semne de schimbare dificila a treptelor de viteza, cel mai probabil veti putea rezolva aceasta problema destul de rapid si usor, chiar si singur, in majoritatea cazurilor fiind suficient sa verificati nivelul si calitatea uleiului de transmisie.

In cazul in care defectiunea este una mai complicata, va recomandam sa apelati la o persoana de specialitate, deoarece interventia asupra unei cutii de viteze este complicata si defectiunile se pot agrava foarte rapid daca nu interveniti in timp util.

Citeste si...
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...