De ce nu treci testul de emisii la ITP

De ce nu treci testul de emisii la ITP

Un test de emisii auto, asa cum sugereaza si numele, este un test ce se efectueaza pe automobile in vederea verificarii gradului de poluare produs de motorul masinii. Ca in cazul oricarui alt test, exista standarde specifice pe care trebuie sa le treaca toate automobilele pentru a se deplasa pe strazi.

Dar nu toate masinile, si exista destul de multe cazuri, reusesc sa treaca testul emisiilor auto. Iar proprietarul masinii, daca nu are un minim de cunostinte in ceea ce reprezinta acest test va fi total in ceata in ceea ce priveste motivul pentru care masina sa nu a reusit sa treaca ITP-ul.

De aceea, pentru a va veni in ajutor, am strans 7 motive, cel mai des intalnite, care stau in spatele majoritatii testelor picate. Asadar, citeste mai departe si ia notite.

1. Contorul de combustibil nu corespunde specificatiilor

Si da, acest lucru este posibil. Si exista un numar destul de mare de factori care ar putea face contorul de combustibil al masinii dumneavoastra sa nu se incadreze in specificatiile cerute.

O unitate de injectie gresita, un carburator sau poate chiar si un sistem computerizat de control al motorului, toate acestea fac parte din cel mai des intalnite motive pentru care masina dumneavoastra poate pica testul emisiilor.

2. Senzor de oxigen defect

Si daca nu stiti care este treaba cu senzorul de oxigen, trebuie sa stiti ca el este responsabil de masurarea cantitatii de oxigen aflat in gazele evacuate, mai pe intelesul tuturor, a fumului evacuat de masina dumneavoastra.

Totodata, este si cel care se asigura ca ai un consum redus, dar si un nivel de poluanti mic. Un senzor de oxigen defect este un fenomen destul de comun la multe vehicule si exista mai multe motive in spatele defectarii acestuia.

Desi nu este un motiv pentru care sa intrati in panica, acest aspect necesita totusi atentie din partea proprietarului unei masini deoarece defectarea senzorului de oxigen poate duce la probleme cum ar fi emisiile toxice mai mari, lipsa acceleratiei si supraincalzirea motorului. Odata identificata problema, mergeti cu masina la mecanic fara intarziere, pentru a preveni astfel de lucruri.

Simtim nevoia sa oferim mai multe explicatii aici. Senzorul de oxigen este extrem de important si in functionarea corecta a motorului. El trimite informatii la ECU despre cantitatea de oxigen din gazele de evacuare, practic el face o analiza a gazelor evacuate.

In functie de aceasta analiza ECU decide cat de mult sau cat de putin oxigen sa bage in urmatoarea transa de combustie. Adica, daca senzorul de oxigen citeste gresit ECU nu va mai face amestecul de aer/combustibil ideal si masina ta va avea de suferit. Poate sa arda amestecul incomplet, masina scoate fum negru, poti ajunge sa ai rateuri si clar consumul masinii va creste cu 1-2 litrii la 100 si toate astea pentru o piesa de nici 100 de euro.

3. Sistem de aprindere defect

Un alt motiv penru care masina dumneavoastra poate esua sa treaca testul de emisii auto cand trebuie sa faci ITP-ul, este acela ca analizorul a detectat prezenta hidrocarburilor in gazele de esapament. Acest lucru se intampla atunci cand vehiculul nu este intretinut corespunzator.

Sistemul de aprindere ar putea fi defect, ceea ce va duce la producerea unor niveluri mai ridicate de hidrocarburi, mai mult decat limita admisa. Printre motivele posibile se numara bujiile uzate sau defecte, firele arse sau chiar si un capac de distributie uzat. Sistemul de aprindere poate fi testat cu usurinta. In primul rand prin verificarea bujiilor prin scoaterea acestora si verificarea culorii. Daca sunt de culoarea bronzului sau gri, atunci sunt in stare perfecta de functionare.

Daca sunt innegrite, au semne de ars sau sunt fierbinti, atunci este o problema si va trebui sa le inlocuiti. Verificati, de asemenea, si bobinele de aprindere, fiecare in parte. In general, daca exista o problema la bobine, masina nu va porni cu siguranta. Daca, dupa acesti pasi, masina nu porneste, atunci trebuie sa mergeti la mecanic pentru un control mai amanuntit.

4. Scurgerile de vid

Acesta este un alt motiv destul de des intalnit in spatele unui esec al testului emisiilor auto. Fie o masina noua sau veche, din cauza mai multor factori, pot aparea scurgeri de vid, care te anunta ca ceva cu siguranta nu este in ordine. Scurgerile de vid au loc de obicei din cauza functionarii defectuoase a senzorului MAP. Acest senzor monitorizeaza o sarcina a arderii interne a unui autovehicul in sistemul electronic de comanda al motorului. Scurgerile pot aparea in linii de vid sau garnituri.

5. Amestecul bogat de combustibil

Nivele mai ridicate de dioxid de carbon pot fi generate de combustia combustibilului, datorita unui nivel mai ridicat de monoxid de carbon.

Acest lucru se intampla de obicei datorita unui amestec bogat de carburant / aer sau unei aprinderi slabe. Totodata, un amestec bogat de carburant poate da rateuri in galeria de admisie, in carburator sau in pompa de benzina, precum si in galeria de evacuare sau toba de esapament.

Pot exista mai multe motive in spatele unui amestec bogat de combustibil, incluzand injectori scurgeri, senzor de oxigen contaminat sau o presiune mai mare a combustibilului. Acestea fac combustibilul sa ajunga la un nivel mai mare decat cel acceptabil.

6. Defectiune a sistemului de injectie cu aer

Activitatea sistemului de injectie cu aer este aceea de a permite introducerea unei cantitati precise de benzina in camera de ardere pentru a respecta normele antipluare si de a reduce emisiile de monoxid de carbon si de hidrocarburi in masina.

Sistemul injecteaza aer proaspat in canalul de evacuare al motorului. Un sistem de injectare a aerului defect sau defect ar putea face ca motorul sa nu poata controla corect emisiile de monoxid de carbon si de hidrocarburi, astfel ca masina dumneavoastra nu va reusi sa treaca testul emisiilor auto din cauza cresterii productiei acestor gaze nocive.

7. Sistemul de control al emisiilor prin evaporare defect

Sistemul de control al emisiilor prin evaporare, dupa cum putem deduce si din denumire, previne eliberarea vaporilor de combustibil ars in atmosfera, dupa ardere. Scurgerile de vid, capacele defecte de gaz sau bujiile defecte sunt unele dintre cauzele care stau in spatele nefunctionarii sistemului de control al emisiilor prin evaporare.

Acestea sunt unele dintre cauzele in urma carora masina dumneavoastra ar putea rata sa treaca testul de emisii auto. Daca ati observat ca masina detinuta se confrunta cu una dintre problemele mai sus mentionate, mergeti la un service auto. Luati masuri cat problema este inca in faza incipienta, pentru a nu ajunge la probleme mai grave.

Sursa foto: dieselnet.com, illinoiscarlaws.com, sxthelement.com

Citeste si...
Uleiul sintetic – este bun pentru masina ta?
Uleiul sintetic – este bun pentru masina ta?

Pe masura ce motoarele au devenit tot mai puternice si mai complicate, acestea au ajuns sa creasca economia uleiului folosit si sa...

Cum procedezi daca masina ta este lovita din spate?
Cum procedezi daca masina ta este lovita din spate?

Operatiunile obligatorii de intreprins in conditiile in care autovehiculul condus este tamponat din spate Potrivit explicatiilor o...

Ce tip de ulei sintetic este recomandat pentru masina ta?
Ce tip de ulei sintetic este recomandat pentru masina ta?

Cu totii stim faptul ca o masina care a rulat peste 160.000 km va avea nevoie de anumite masuri de intretinere specifice, comparat...

Chiar trebuie sa folosesti semnalizarea, chiar daca nu este nicio alta masina in preajma?
Chiar trebuie sa folosesti semnalizarea, chiar daca nu este nicio alta masina in preajma?

Cum trebuie sa procedez? Este bine sa semnalizez chiar daca nu mai este nicio masina pe langa mine? Trebuie sa tin semnalizarea po...