De ce nu treci testul de emisii la ITP

De ce nu treci testul de emisii la ITP

Un test de emisii auto, asa cum sugereaza si numele, este un test ce se efectueaza pe automobile in vederea verificarii gradului de poluare produs de motorul masinii. Ca in cazul oricarui alt test, exista standarde specifice pe care trebuie sa le treaca toate automobilele pentru a se deplasa pe strazi.

Dar nu toate masinile, si exista destul de multe cazuri, reusesc sa treaca testul emisiilor auto. Iar proprietarul masinii, daca nu are un minim de cunostinte in ceea ce reprezinta acest test va fi total in ceata in ceea ce priveste motivul pentru care masina sa nu a reusit sa treaca ITP-ul.

De aceea, pentru a va veni in ajutor, am strans 7 motive, cel mai des intalnite, care stau in spatele majoritatii testelor picate. Asadar, citeste mai departe si ia notite.

Citeste si despre: pe viitor poti scapa cu amenda daca ai ITP-ul expirat

1. Contorul de combustibil nu corespunde specificatiilor

Si da, acest lucru este posibil. Si exista un numar destul de mare de factori care ar putea face contorul de combustibil al masinii dumneavoastra sa nu se incadreze in specificatiile cerute.

O unitate de injectie gresita, un carburator sau poate chiar si un sistem computerizat de control al motorului, toate acestea fac parte din cel mai des intalnite motive pentru care masina dumneavoastra poate pica testul emisiilor.

2. Senzor de oxigen defect

Si daca nu stiti care este treaba cu senzorul de oxigen, trebuie sa stiti ca el este responsabil de masurarea cantitatii de oxigen aflat in gazele evacuate, mai pe intelesul tuturor, a fumului evacuat de masina dumneavoastra.

Totodata, este si cel care se asigura ca ai un consum redus, dar si un nivel de poluanti mic. Un senzor de oxigen defect este un fenomen destul de comun la multe vehicule si exista mai multe motive in spatele defectarii acestuia.

Desi nu este un motiv pentru care sa intrati in panica, acest aspect necesita totusi atentie din partea proprietarului unei masini deoarece defectarea senzorului de oxigen poate duce la probleme cum ar fi emisiile toxice mai mari, lipsa acceleratiei si supraincalzirea motorului. Odata identificata problema, mergeti cu masina la mecanic fara intarziere, pentru a preveni astfel de lucruri.

Simtim nevoia sa oferim mai multe explicatii aici. Senzorul de oxigen este extrem de important si in functionarea corecta a motorului. El trimite informatii la ECU despre cantitatea de oxigen din gazele de evacuare, practic el face o analiza a gazelor evacuate.

In functie de aceasta analiza ECU decide cat de mult sau cat de putin oxigen sa bage in urmatoarea transa de combustie. Adica, daca senzorul de oxigen citeste gresit ECU nu va mai face amestecul de aer/combustibil ideal si masina ta va avea de suferit. Poate sa arda amestecul incomplet, masina scoate fum negru, poti ajunge sa ai rateuri si clar consumul masinii va creste cu 1-2 litrii la 100 si toate astea pentru o piesa de nici 100 de euro.

3. Sistem de aprindere defect

Un alt motiv penru care masina dumneavoastra poate esua sa treaca testul de emisii auto cand trebuie sa faci ITP-ul, este acela ca analizorul a detectat prezenta hidrocarburilor in gazele de esapament. Acest lucru se intampla atunci cand vehiculul nu este intretinut corespunzator.

Sistemul de aprindere ar putea fi defect, ceea ce va duce la producerea unor niveluri mai ridicate de hidrocarburi, mai mult decat limita admisa. Printre motivele posibile se numara bujiile uzate sau defecte, firele arse sau chiar si un capac de distributie uzat. Sistemul de aprindere poate fi testat cu usurinta. In primul rand prin verificarea bujiilor prin scoaterea acestora si verificarea culorii. Daca sunt de culoarea bronzului sau gri, atunci sunt in stare perfecta de functionare.

Daca sunt innegrite, au semne de ars sau sunt fierbinti, atunci este o problema si va trebui sa le inlocuiti. Verificati, de asemenea, si bobinele de aprindere, fiecare in parte. In general, daca exista o problema la bobine, masina nu va porni cu siguranta. Daca, dupa acesti pasi, masina nu porneste, atunci trebuie sa mergeti la mecanic pentru un control mai amanuntit.

Citeste si despre: metode de a reduce emisiile masinii

4. Scurgerile de vid

Acesta este un alt motiv destul de des intalnit in spatele unui esec al testului emisiilor auto. Fie o masina noua sau veche, din cauza mai multor factori, pot aparea scurgeri de vid, care te anunta ca ceva cu siguranta nu este in ordine. Scurgerile de vid au loc de obicei din cauza functionarii defectuoase a senzorului MAP. Acest senzor monitorizeaza o sarcina a arderii interne a unui autovehicul in sistemul electronic de comanda al motorului. Scurgerile pot aparea in linii de vid sau garnituri. 

5. Amestecul bogat de combustibil

Nivele mai ridicate de dioxid de carbon pot fi generate de combustia combustibilului, datorita unui nivel mai ridicat de monoxid de carbon.

Acest lucru se intampla de obicei datorita unui amestec bogat de carburant / aer sau unei aprinderi slabe. Totodata, un amestec bogat de carburant poate da rateuri in galeria de admisie, in carburator sau in pompa de benzina, precum si in galeria de evacuare sau toba de esapament.

Pot exista mai multe motive in spatele unui amestec bogat de combustibil, incluzand injectori scurgeri, senzor de oxigen contaminat sau o presiune mai mare a combustibilului. Acestea fac combustibilul sa ajunga la un nivel mai mare decat cel acceptabil.

6. Defectiune a sistemului de injectie cu aer

Activitatea sistemului de injectie cu aer este aceea de a permite introducerea unei cantitati precise de benzina in camera de ardere pentru a respecta normele antipluare si de a reduce emisiile de monoxid de carbon si de hidrocarburi in masina.

Sistemul injecteaza aer proaspat in canalul de evacuare al motorului. Un sistem de injectare a aerului defect sau defect ar putea face ca motorul sa nu poata controla corect emisiile de monoxid de carbon si de hidrocarburi, astfel ca masina dumneavoastra nu va reusi sa treaca testul emisiilor auto din cauza cresterii productiei acestor gaze nocive.

7. Sistemul de control al emisiilor prin evaporare defect

Sistemul de control al emisiilor prin evaporare, dupa cum putem deduce si din denumire, previne eliberarea vaporilor de combustibil ars in atmosfera, dupa ardere. Scurgerile de vid, capacele defecte de gaz sau bujiile defecte sunt unele dintre cauzele care stau in spatele nefunctionarii sistemului de control al emisiilor prin evaporare.

Acestea sunt unele dintre cauzele in urma carora masina dumneavoastra ar putea rata sa treaca testul de emisii auto. Daca ati observat ca masina detinuta se confrunta cu una dintre problemele mai sus mentionate, mergeti la un service auto. Luati masuri cat problema este inca in faza incipienta, pentru a nu ajunge la probleme mai grave.

Citeste si despre: ce rol are catalizatorul masinii

Sursa foto: dieselnet.com, illinoiscarlaws.com, sxthelement.com

Articole similare
Ce rol are catalizatorul masinii?

Ce rol are catalizatorul masinii?

Catalizatorul este un dispozitiv menit sa reduca emisiile motorului, prin transformarea compusilor daunatori din gazele nocive, in gaze inofensive pentru atmosfera.

Senzor de presiune in galerie, MAP: Simptome, rol si localizare

Senzor de presiune in galerie, MAP: Simptome, rol si localizare

Senzorul de presiune al colectorului, cunoscut si sub denumirea de senzor de presiune absoluta, este parte integranta a sistemului motorului vehiculului.

Filtru de particule - Regenerare, curatare, anulare DPF

Filtru de particule - Regenerare, curatare, anulare DPF

Toate masinile noi cu motor diesel, au in dotare diferite sisteme care sa combata poluarea, ori sunt echipate cu filtre de particule sau/si sistem Adblue.

De ce nu indica corect nivelul combustibilului?

De ce nu indica corect nivelul combustibilului?

In acest articol vom vorbi despre motivul pentru care la unele masini acul care indica nivelul de combustibil din rezervor nu merge deloc sau merge gresit.

Totul despre taxa Oxigen

Totul despre taxa Oxigen

In acest articol, vom trece in revista tot ce trebuie sa stii despre noua taxa: cine o plateste, cine nu o plateste, unde se poate achita, si multe alte detalii.

Anulare DPF. Merita sa faci asta?

Anulare DPF. Merita sa faci asta?

Acum, ca ai aflat care sunt riscurile si beneficiile anularii DPF, poti lua o decizie in cunostinta de cauza daca vei dori sau nu sa faci aceasta miscare.

Ce este un test de compresie?

Ce este un test de compresie?

Un test de compresie va dezvalui starea pieselor motorului masinii, astfel vom sti ce piese trebuie schimbate si care inca sunt in stare buna.

Comunicat RAR privind valabilitatea ITP-ului pe perioada COVID-19

Comunicat RAR privind valabilitatea ITP-ului pe perioada COVID-19

Mai jos gasiti un document oficial emis de Registrul Auto Roman, referitor la valabilitatea ITP-ului pentru perioada urmatoare.

Ce se intampla daca nu platesti amenda de circulatie?

Ce se intampla daca nu platesti amenda de circulatie?

Amenzile se pot plati la Trezorerie, sediile Postei Romane, prin transfer bancar sau la sucursalele CEC Bank.

Masina ta nu porneste la prima cheie?

Masina ta nu porneste la prima cheie?

In cazul in care cheia in sine este problema, si nu o alta avarie tehnica, trebuie sa inlocuiesti cheia cu una noua.

La ce temperatura ingheata lichidul de parbriz?

La ce temperatura ingheata lichidul de parbriz?

Foloseste iarna lichid de parbriz special pentru iarna, pentru cativa lei in plus salvezi reparatii de cateva sute.

Motor 4B11 de la Mitsubishi

Motor 4B11 de la Mitsubishi

Modelul 4B11T a fost construit special pentru Mitsubishi Lancer Evolution X. Noul motor turbo de 2.0 litri a inlocuit motorul 4G63T.

Despre motorul H4Bt de la Renault

Despre motorul H4Bt de la Renault

Motorul H4Bt, cu turbocompresor cu 3 cilindri de 0.9 litri, a fost dezvoltat impreuna cu Nissan Company.

Miros de ars la masina - ce poate fi?

Miros de ars la masina - ce poate fi?

Mirosul de ars poate aparea din varii motive si de obicei este un semn ca trebuie sa duci masina la o verificare, inainte sa se ajunga la defecte mai grave.

Despre 1VD-FTV de la Toyota

Despre 1VD-FTV de la Toyota

1VD este un motor diesel V8 de 4.5 litri cu un singur turbocompresor sau doua turbocompresoare.

Motorul 1GD-FTV de la Toyota

Motorul 1GD-FTV de la Toyota

Noua serie de motoare numita GD a iesit in 2015, inlocuind seria de motoare KD - cele mai raspandite motoare diesel cu 4 cilindri produse de Toyota.

Despre motorul 1.6 Ecoboost de la Ford

Despre motorul 1.6 Ecoboost de la Ford

EcoBoost 1.6L are un cap cilindric din aluminiu cu 16 valve. Intre capul cilindrului si blocul motor exista o garnitura din otel inoxidabil multistrat.

Despre motorul K20C1 de la Honda

Despre motorul K20C1 de la Honda

Motorul turbo 2.0L al lui Honda are un cap cilindric ( chiulasa ) usor din aluminiu. Galeria de evacuare este turnata cu chiulasa ca o unitate.

Despre motorul 1.0 Ecoboost de la Ford

Despre motorul 1.0 Ecoboost de la Ford

Ford 1.0 EcoBoost este un motor cu trei cilindri in linie, de 1.0 litri cu turbocompresor si injectie directa cu combustibil.

Tot ce trebuie sa stii despre scurgerile de ulei de la masina

Tot ce trebuie sa stii despre scurgerile de ulei de la masina

Ce poate fi mai nasol decat sa mergi dimineata linistit la masina si sa observi o balta mare de ulei fix sub masina?

Pompa de benzina nu functioneaza in parametrii

Pompa de benzina nu functioneaza in parametrii

Pompa de combustibil este responsabila pentru circularea combustibilului din rezervor pana la motor. Pompa este localizata in interiorul rezervorului.

Merita sa cumperi o masina cu piese aftermarket?

Merita sa cumperi o masina cu piese aftermarket?

Nu e intotdeauna posibil sau practic sa cumperi sau sa inchiriezi o masina noua. Uneori esti in situatia in care trebuie sa cumperi o masina folosita.

Despre motorul 1KD-FTV de la Toyota

Despre motorul 1KD-FTV de la Toyota

1KD-FTV nu este foarte durabil si fiabil comparativ cu vechile motoare diesel Toyota, dar putem sublinia ca motorul 1KD este mai puternic.

Despre motorul Ecoboost 1.5 de la Ford

Despre motorul Ecoboost 1.5 de la Ford

Ford Motor Company a anuntat un nou motor al familiei EcoBoost in 2013. Noua versiune de 1,5 litri are designul motorului EcoBoost I-3 de 1,0 litri.

Despre motorul 2.3 Ecoboost de la Ford

Despre motorul 2.3 Ecoboost de la Ford

Impreuna cu a doua generatie de 2.0L EcoBoost, in 2015, Ford a introdus versiunea 2.3L EcoBoost - cel mai puternic motor din familia EcoBoost.

De ce se murdareste filtrul de ulei?

De ce se murdareste filtrul de ulei?

Cand trebuie schimbat filtrul de ulei si care este rolul lui?

Despre motorul LF-DE de la Mazda

Despre motorul LF-DE de la Mazda

A fost pentru prima data introdus in anul 2003 model al Mazda3. Acest motor are si alte versiuni mai vechi - LF-VE si LF-VD.

Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara

Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara

Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara.

Ce sa faci cand se aprinde becul de la ulei?

Ce sa faci cand se aprinde becul de la ulei?

Conduci linistit si deodata observi ca becul ce tine de sistemul de ulei, din bordul masinii, se aprinde.

Trusa de urgenta auto: ce trebuie sa ai la tine

Trusa de urgenta auto: ce trebuie sa ai la tine

Sa ai o trusa de urgenta pentru masina bine pusa la punct este unul dintre pasii care te poate ajuta semnificativ in cazul unui accident neplacut.