De ce sa nu alimentezi iarna cu mai putin de 100 de lei?!

De ce sa nu alimentezi iarna cu mai putin de 100 de lei?!

„Oricat s-ar scumpi combustibilul, tot de 100 ron bag!“

EVITA SA ALIMENTEZI AUTOTURISMUL CU CARBURANT IN VALOARE DE 100 RON, cu atat mai mult pe perioada iernii! Ai grija la pana de carburant!

„La tăți ni-i greu … da’ nu la tăți deodată“ … SAU NU, in conditiile in care scumpirile la carburanti au afectat o lume intreaga, ajutand la inradacinarea practicii romanilor ca, indiferent de pretul combustibilului, sa alimenteze frecvent cu 50 – 100 ron.

Aceasta practica nu este deloc recomandata de specialisti, astfel ca, potrivit acestora, autovehiculele pot suferi in timp, cu atat mai mult in perioada sezonului rece.

Indiferent ca ne referim la benzina sau la motorina, potrivit wowbiz.ro, se vede din ce in ce mai clar obisnuinta conducatorilor auto de a face vizite scurte la pompa, care se finalizeaza cu plata unor sume mici, de ordinul a 50 – 100 ron, „plinuri“ care se lasa cu riscuri serioase pentru autoturisme.

„Potrivit specialistilor in domeniu, acest fapt nu este tocmai in regula, intrucat atunci cand masina functioneaza cu un rezervor mai gol, pompa de combustibil poate sa capteze aer, ceea ce inseamna ca motorul nu primeste constant carburantul de care are nevoie“.

De asemenea, aceste practici conduc la aparitia rateurilor de aprindere a motorului, mergand pana la aparitia senzatiei de pierdere a puterii ori vibratiei.

In acest context, un mecanic citat de shtiu.ro precizeaza urmatoarele: „Este de preferat sa pui mai mult combustibil in rezervor, intrucat daca este gol capteaza aer si motorul nu primeste in mod normal cantitatea de combustibil necesara. (…) Sfatuim conducatorii sa alimenteze mai mult de mai putine ori, mai ales in sezonul rece.“

Aducem la cunostinta cititorilor nostri faptul ca foarte multe masini au pompa de carburant localizata imediat langa rezervor, char in benzina sau motorina. In aceste conditii, daca rezervorul nu are suficient carburant iar „plinul“ se face doar cu 50 – 100 ron, pompa va fi expusa vaporilor, ramanand suspendata, aceasta nemaiputandu-se raci corespunzator. Astfel, de-a lungul timpului, anumite componente si sisteme de pe masina vor ceda, scotand din buzunarul proprietarilor sume semnificative de bani.

Orice justificare a conducatorilor auto cu privire la intampinarea unei situatii de criza generata de un rezervor gol nu sta in picioare, riscurile fiind destul de mari in ceea ce priveste timpul pierdut, siguranta si costurile la care se supun acestia, cu atat mai mult in conditii de iarna.

Indiferent de faptul ca exista soferi care justifica lipsa alimentarii prin dorinta verificarii consumului exact al autoturismului sau prin dorinta economiei de carburant, solutia nu este niciodata amanarea alimentarii autoturismului, o actiune ca aceasta, efectuata tardiv, generand disfunctionalitati de ordin tehnic, implicit o investitie financiara de luat in seama. Singura justificare acceptabila este cea reprezentata de acul indicatorului de bord care nu indica fidel cantitatea de carburant din rezervor.

Pentru toate aceste cazuri, este de interes care sunt pasii de urmat intr-o astfel de situatie, in scopul gestionarii ei cu succes, intr-un timp cat mai scurt.

Efectele ramanerii in pana de carburant

Efectul ramanerii fara combustibil presupune nefunctionarea motorului. Aceasta se poate intampla in momentul in care se doreste pornirea autoturismului sau in mers, atunci cat te astepti mai putin, varianta din urma implicand costuri extra.

Din acest motiv este recomandata alimentarea autoturismului la intervale de timp regulate, urmarind ca rezervorul sa nu ramana mai niciodata cu putin combustibil. Nu trebuie uitat faptul ca motorina / benzina migreaza in toate partile rezervorului (in conditiile in care se gaseste in cantitate mica), rularea masinii in panta, rampa sau curbe stranse conducand la imposibilitatea alimentarii motorului.

Astfel, in loc de combustibil, motorul masinii se va alimenta cu resturile existente pe fundul rezervorului. Luand in calcul faptul ca motorina nu este atat de curata precum benzina, nivelul reziduurilor va fi mai ridicat, riscul infundarii filtrului de combustibil fiind inerent.

Alimentarile rare ale autoturismului tradeaza o mentenanta proasta, justificata sau nu de lipsa unui buget pe masura nevoilor autoturismului. Din pacate, efectele nu vor intarzia sa apara, motorina nemaicirculand in mod corespunzator din cauza filtrului obstruat, impuritatile riscand sa se localizeze chiar la nivelul camerei de ardere.

Indicatorul de combustibil din dotarea autoturismelor

Utilitatea indicatorului de combustibil este aceea de a oferi informatii reale conducatorului auto cu privire la volumul de carburant aflat in rezervor, la un moment dat. In conditiile in care acesta indica un nivel scazut, datoria soferului este de a se indrepta catre o statie de alimentare cu combustibil, necontinuand rularea masinii inspre tergiversarea situatiei.

Indiferent ca s-a mai rulat cu cativa kilometri peste momentul avertizarii de rezervor gol, intampinarea unei situatii critice de imobilizare a masinii nu va justifica experienta incercata. Este cunoscut faptul ca autovehiculele, prin modul in care este setat calculatorul de bord, forteaza usor, in minus, distanta maxima ce mai poate fi parcursa in conditiile unui nivel redus de carburant, tocmai in scopul mobilizarii soferului de a alimenta – acesta, insa, nu este un motiv de a neglija riscul penei de carburant.

Gestionarea unei pene de carburant

Trebuie luat in calcul faptul ca o pana de carburant poate interveni atat in oras, cat si in afara acestuia, intr-unul dintre drumurile prin tara, ultima situatie fiind si cea mai neplacuta.

Pe langa faptul ca motorul a extras toate reziduurile posibile regasite in rezervor, nici nu mai poate fi pornit. Astfel, solutia este de a gasi un minim de combustibil pentru a putea repune motorul in functiune, lucru care nu se intampla intotdeauna, solutia finala ramanand solicitarea unei platforme, care va implica costuri serioase.

Gasirea combustibilului presupune o statie de alimentare in apropierea locului in care se afla masina imobilizata sau o localitate unde, prin bunavointa cuiva, se pot aduna cativa litri de carburant. Recomandam ca, in cazul fericit in care s-a gasit o cantitate minima pentru a o turna in rezervorul masinii, sa se procedeze la amorsarea instalatiei.

Autovehiculele pe motorina utilizeaza carburantul in vederea ungerii componentelor. Lipsa motorinei poate genera uzura acestora, motiv pentru care repornirea motorului fara parcurgerea actiunii de amorsare nu este recomandata.

Amorsarea presupune punerea contactului de trei sau patru ori, cu mici perioade de asteptare intre momentele in sine, urmate de pornirea motorului. In aceasta situatie conteaza si starea generala a bateriei autovehiculului, conditiile meteorologice etc.

Printre cunoscatori, exista si varianta turnarii motorinei in filtrul de combustibil, in vederea punerii in functiune urgenta a motorului, operatiune care, din pacate, nu este la indemana oricui, fiind necesar un ochi avizat.

Acestea sunt motivele pentru care recomandam intretinerea autoturismului cu o minima rigoare, alimentarea acestuia facand parte si ea din aceasta conduita preventiva. Astfel, „plinurile“ de 50 – 100 ron nu vor face altceva decat sa va incurce, obligandu-va la cheltuieli neprevazute, care va pot dezechilibra serios.

Citeste si...
Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?
Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?

Un nou combustibil a inceput sa apara in benzinarii, in special in strainatate. Astazi vom vorbi despre carburantul denumit E10, u...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...