De ce scoate evacuarea masinii sunete ciudate?

De ce scoate evacuarea masinii sunete ciudate?

In cazul in care autoturismul dumneavoastra se confrunta cu o problema la nivelul sistemului de evacuare, de cele mai multe ori veti putea identifica si diagnostica defectiunea prin simpla ascultare a sunetelor pe care le emite sistemul. Una dintre cele mai frecvente probleme cu care va puteti confrunta in cazul esapamentului sunt sunetele de zanganit.

In momentul in care auziti un astfel de sunet, acesta poate fi cauzat de numeroase lucruri.

In cazul majoritatii autoturismelor, amortizorul de zgomot este instalat in linie cu teava de esapament, iar sarcina acestuia este foarte simpla si anume sa reduca pe cat posibil zgomotele care provin de la motorul masinii. Fiecare amortizor are in componenta tuburi perforate sau camere cu deflectoare care creeaza unde sonore opuse atunci cand undele de la motor vin pe evacuare. Rolul acestor unde este de a anula partial zgomotele produse de catre motor. Majoritatea tarilor prevad un nivel de zgomot maxim acceptat care poate fi produs de catre evacuarea unui autoturism.

In situatia in care auziti un sunet puternic, ca si cum bucati de metal se freaca intre ele, cel mai probabil exista un obiect metalic care atinge teava de esapament. De obicei aceste sunete vor aparea atunci cand pornim motorul la rece, cand acceleram sau cand conducem pe drumuri accidentate, moment in care teava de esapament se va lovi de alt obiect si va produce acel zgomot. In momentul in care orice componenta care are rolul de a tine impreuna sistemul se defecteaza, nu va mai exista aliniere intre esapament si amortizor si acesta va incepe sa produca zgomote.

O toba de esapament care este slabita poate permite miscari excesive, ceea ce in timp va duce la uzura altor componente si acestea vor incepe sa se miste incet si sa provoace zgomote in timpul deplasarii. In general, zgomotele vor incepe sa apara in zona tobei de esapament in partea din spate a vehiculului, dar aceasta nu este o regula. Atunci cand toba de esapament este lasata exista riscul ca aceasta sa se rupa la lovirea unei denivelari, ca urmare este extrem de important sa identificam problemele in timp util si sa intervenim imediat.

In cazul in care banuiti ca autoturismul scoate zgomote puternice din cauza unei defectiuni a tobei de esapament, va fi necesar sa aruncati o privire asupra sistemului de evacuare. Pe langa zgomotele puternice mentionate initial, exista si alte semne care ne pot prezic aparitia unei probleme. Va fi necesar sa intrati sub autoturism si sa inspectati tevile care alcatuiesc sistemul de evacuare si sa urmariti daca acestea, sunt indoite, fisurate, desprinse sau daca prezinta urme de coroziune. Acordati o atentie deosebita tobei de esapament si scutului termic al acesteia, iar daca observati semne vizibile de deteriorare, interveniti inainte ca acestea sa devina mai grave.

In cele mai multe cazuri, sistemele moderne de evacuare sunt de obicei fabricate din otel aluminizat sau otel inoxidabil, ceea ce inseamna ca aceste componente sunt foarte rezistente, dar nu au o durata de viata nelimitata. Caldura crescuta, acumularea de mizerie sau sarea de pe sosea in combinatie cu un nivel crescut de umiditate pot permite aparitia ruginii in orice moment in cadrul acestor piese, ceea ce va provoca daune destul de grave.

Atunci cand observati ca exista probleme la nivelul sistemului de evacuare nu ar trebui sa le treceti cu vederea, deoarece acestea tind sa se agraveze rapid, sa afecteze si alte componente, iar la final repararea daunelor va fi foarte scumpa. Pe langa acesta, o problema minora a sistemului de evacuare se poate transforma in orice moment intr-o scurgere de gaze sau intr-o poluare foarte ridicata a mediului inconjurator.

Acestea fiind spuse, atunci cand va confruntati cu o defectiune la sistemul de evacuare va recomandam sa apelati la un service de specialitate pentru remedierea problemelor. Desi problemele pot fi reparate de multe ori prin strangerea unor suruburi sau inlocuirea unor componente neesentiale foarte rapid, in alte situatii defectiunile pot necesita lucrari de reparatie serioase, pe care nu va recomandam sa le realizati singur. Cu cat identificati defectiunile mai rapid, cu atat mai usor veti putea sa interveniti pentru a le remedia.

sursa foto: https://cartreatments.com/

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...