De ce se arde garnitura de chiulasa?

De ce se arde garnitura de chiulasa?

Trebuie sa stim ca garnitura de chiulasa este una dintre cele mai importante piese care fac parte din angrenajul motor al unui autoturism si aceasta ajuta in mod direct la buna functionare a masinii. Garniturile de chiulasa sunt facute sa reziste pentru perioade lungi de timp si nu ar trebui sa avem probleme cu aceasta piesa inainte de a parcurge 80.000-100.000 de km. Cu toate acestea, in unele situatii garnitura se poate defecta prematur. In cele ce urmeaza va vom explica ce factori pot conduce la arderea garniturii de chiulasa si cum putem proceda pentru a ne asigura ca nu avem probleme cu aceasta.

Supraincalzirea motorului

De cele mai multe ori cand o garnitura de chiulasa se arde, acest lucru are loc din cauza supraincalzirii motorului, care este produsa atunci cand alte sisteme sau piese nu functioneaza corect. Cand in interiorul camerei de ardere temperatura este prea mare, in mod automat si garnitura este supusa unor temperaturi mai mari decat cele pentru care a fost conceputa, iar temperatura extrema va cauza defectiuni destul de usor. Mai mult, in cazul in care supraincalzirea are loc pentru o perioada lunga de timp, aceasta poate conduce chiar si la craparea blocului motor, ceea ce va produce daune mult mai semnificative.

Aprinderea haotica si detonarea combustibilului

In situatia in care exista o defectiune la nivelul computerului de bord, bujiile masinii nu functioneaza corect sau combustibilul utilizat nu este performant, poate avea loc oricand pre-aprinderea sau detonarea combustibilului atunci cand acesta ajunge in camera de ardere. Ambele situatii vor provoca un nivel de presiune si temperatura cu mult peste cele obisnuite, care va actiona direct asupra garniturii de chiulasa si a supapelor si pistoanelor, iar de cele mai multe ori garnitura nici nu va mai apuca sa se arda caci se va crapa in bucati.

Schimbarile bruste de temperatura

Probabil fiecare persoana stie ca materialele se contracta si se dilata atunci cand exista schimbari semnificative de temperatura, ceea ce se intampla si in cazul garniturii de chiulasa. In cazul in care pornim motorul masinii si nu ii dam timpul necesar pentru a se incalzi normal si acceleram imediat puternic motorul, socul de moment va produce o diferenta de temperatura foarte mare, ceea ce poate defecta garnitura de chiulasa in cateva secunde. In schimb, daca lasam motorul sa ajunga singur la temperatura optima de functionare, indiferent de cat de puternic vom accelera, nu vom avea aceasta problema.

Numarul de kilometri si gradul de uzura al motorului

La fel ca si in cazul majoritatii pieselor care fac parte din angrenajul motor, si garnitura de chiulasa este o piesa consumabila, chiar daca este conceputa sa reziste pentru un timp indelungat. Vechimea poate face ca materialele sa inceapa sa se descompuna incet, iar rolul de etansare a garniturii nu va mai fi realizat corect. In functie de modelul de autoturism si de tipul de piese utilizate, dealerul auto sau mecanicul dumneavoastra va indica numarul de kilometri la care este necesar sa inlocuiti garnitura de chiulasa. In cazul in care nu respectam acest termen, trebuie sa stim ca defectiunile care pot aparea sunt cu mult mai semnificative.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...