Declaratiile CFR Calatori despre functionarea aerului conditionat in trenuri: e prea cald afara/nu suntem in Spania sau in Franta!

Declaratiile CFR Calatori despre functionarea aerului conditionat in trenuri: e prea cald afara/nu suntem in Spania sau in Franta!

Club Feroviar a sesizat faptul ca in trenurile care circula spre si dinspre Aeroportul Henri Conda nu functioneza aerul conditionat. Ca raspuns, conducerea Societatii Nationale de Transport Feroviar de Calatori a mentionat ca este mult prea cald pentru a avea aer conditionat in vagoane, in plus, Romania nu face parte dintr-o zona de clima care sa permita utilizarea unor tehnologii adecvate temperaturilor atat de ridicate specifice acestor zile.

Conform CFR Calatori, situatia nu se datoreaza problemelor tehnice deoarece din punct de vedere tehnic, intregul parc feroviar este supus verificarilor inainte de a pleca in cursa.

Este posibil, insa, ca in cazul in care temperaturile sunt foarte ridicate, asa cum s-a intamplat in ultimele saptamani – instalatia de aer conditionat sa fie suprasolicitata. In astfel de conditii de suprasolicitare, sistemul de climatizare intra automat in modul avarie racire si stopeaza activitatea pentru a preveni aparitia unor defectiuni mult mai grave.

Cat de mult se potriveste declaratia CFR Calatori cu celelalte surse?

Se pare insa ca, in cazul zilei de 5 iulie, de exemplu, nu a fost vorba de un interval anume de timp in care instalatia a functionat pe mod avarie.

Conform afirmatiilor facute de persoana responsabila pentru controlul biletelor, instalatia nu a functionat de la ora 11.00 si pana dupa ora 17.00, cand trenul a ajuns in Gara de Nord, Bucuresti. Nu exista declaratii despre functionarea instalatiei dupa ora 17.00 si nici intentia de a retrage acest tren din functiune tinand cont ca aerul conditionat era oprit pe motiv de avarie sau pe alt motiv.

CFR Calatori a adaugat si ca Romania este incadrata in zona climatica II in ceea ce priveste proiectarea si constructia instalatiilor de climatizare din vehiculele feroviare. Totusi, tinand cont de schimbarile climatice si de faptul ca in ultimii doi ani au existat veri cu temperaturi foarte ridicate, va fi luata in considerare incadrarea tarii noastre in zona climatica I, precum Italia si Spania.

De ce CFR Calatori nu poate asigura aer conditionat in trenurile aflate in circulatie?

In realitate, raspunsul CFR Calatori a fost clar. Putem intelege ca instalatia de aer conditionat va functiona mai bine la iarna, atunci cand temperaturile vor fi scazute si aceasta nu va mai intra automat pe mod de avarie. La fel de bine, putem intelege ca nu exista aer conditionat in trenuri pentru ca nu ne aflam in Spania sau Italia (tari care fac parte din zona climatica I), ci in Romania (tara care face parte din zona climatica II).

Oricare ar fi situatia, CFR Calatori are responsabilitatea sa revina cu solutii care sa impiedice pe viitor aparitia unor situatii identice si sa permita circulatia calatorilor in conditii decente si pe timpul verii.

sursa foto: https://clubferoviar.ro/

Citeste si...
Evaporator aer conditionat: Ce este evaporatorul si ce face?
Evaporator aer conditionat: Ce este evaporatorul si ce face?

Sistemul de aer conditionat al masinii foloseste pe langa compresor si radiator A/C si un evaporizator. Ce face acest evaporizator...

Nu mai functioneaza aerul conditionat al masinii?
Nu mai functioneaza aerul conditionat al masinii?

Aparatul de aer conditionat al masinii poate inceta sa mai functioneze din diverse motive. Verificarea dispozitivului de aer condi...

Probleme cu aerul conditionat al masinii?
Probleme cu aerul conditionat al masinii?

Desi incalzirea si aerul conditionat sunt conectate – pana la un anumit punct – in masina ta, de fapt sunt sisteme separate. Incal...

Oprirea aerului conditionat economiseste combustibil?
Oprirea aerului conditionat economiseste combustibil?

Avand in vedere preturile actuale ale combustibililor, care continua sa creasca, majoritatea soferilor urmaresc sa economiseasca c...