Nu mai functioneaza aerul conditionat al masinii?

Nu mai functioneaza aerul conditionat al masinii?

Aparatul de aer conditionat al masinii poate inceta sa mai functioneze din diverse motive. Verificarea dispozitivului de aer conditionat in prealabil poate economisi costuri.

E frustrant sa ti se strice aerul conditionat, mai ales intr-o zi caniculara cand ai nevoie de el cel mai mult. Din fericire, exista cativa pasi simpli care va pot ajuta in diagnosticarea lui. Acesti pasi va vor ajuta să diagnosticati problema si sa intelegeti mai bine functionarea sistemului de aer conditionat al masinii dumneavoastra finalizandu-se cu o reparatie care nu este numai rapida, dar si precisa.

Inainte de a incepe, asigurati-va ca vehiculul este pornit, cu motorul in functiune, pe liber si cu frana de mana trasa. Acest aspect va asigura siguranta.

Verificarea interiorului masinii

1. Porniti aerul conditionat

Porniti ventilatorul la putere maxima si apasati pe butonul de aer conditionat. Acesta poate fi de asemenea etichetat ca MAX A / C. Butonul AC are un led care se aprinde atunci cand aparatul de aer conditionat este pornit.

Verificati daca aceast led se aprinde cand porniti aerul la maxim. Daca nu porneste inseamna ca insusi intrerupatorul nu functioneaza sau ca aerul conditionat nu primeste curent.

2. Asigurati-va ca aerul sufla

Verificati daca aerul sufla prin orificiile de ventilatie. Daca nu simtiti aerul venind dinspre orificii, comutati intre diferitele puteri ale aerului.

Daca nu simtiti aer sau daca simtiti ca aerul trece prin orificiile de ventilatie doar la anumite reglaje ale puterii, problema poate fi chiar motorul aerului conditionat sau rezistenta acestuia. Uneori, motorul aerului si / sau rezistenta lui se va defecta si va inceta sa mai impinga aerul rece sau cald prin orificiile de ventilatie.

3. Verificati puterea fluxului de aer

Daca simtiti aer iesind prin orificii, iar motorul permite ventilatoarelor sa produca aer la toate treptele de viteza, urmatorul pas este sa verificati forta cu care iese aerul.

Bate fara putere chiar si la cea mai inalta treapta? Daca da, atunci verificati filtrul de aer al interiorului si asigurati-va ca nu exista ceva care sa blocheze aerul.

4. Verificati temperatura aerului

Verificati temperatura aerului produs de aerul conditionat. Utilizati un termometru, cum ar fi un termometru pentru carne, si fixati-l in interiorul orificiului de aerisire langa fereastra laterala a soferului. Acest lucru va va oferi o idee despre temperatura aerului produs de aerul conditionat.

Pont: Temperatura ambientala (exterioara), precum si fluxul de aer in general joaca un rol important in functionarea corecta a aparatului de aer conditionat.

Un aparat de aer conditionat care functioneaza corect va reduce temperatura vehiculului cu 30-40 de grade mai rece decat temperatura exterioara.

Toate aceste motive pot fi cauzele unui aparat de aer conditionat care nu functioneaza, iar pasul urmator ar fi consultarea unui mecanic.

Verificarea in exteriorul masinii si sub capota

1. Verificati orice posibila obstructie a fluxului de aer

Verificati grila si bara de protectie, precum si zona din jurul condensatorului si asigurati-va ca nu exista nimic care sa impiedice fluxul de aer.

Asa cum am mentionat mai devreme, blocarea debitului de aer poate preveni functionarea corecta a aerului conditionat.

2. Verificati cureaua de accesorii a aerului conditionat

Ridicam capota si verificam cureaua de accesorii a aerului conditionat. Unele vehicule au o curea doar pentru compresorul aerului conditionat.

Aceasta verificare se efectueaza cu motorul oprit si cheia scoasa din contact. Daca cureaua exista, apasati pe ea cu degetele pentru a vedea daca nu cumva s-a slabit.

Daca cureaua lipseste sau daca este slabita, verificati dispozitivul de tensionare a curelii, inlocuiti si instalati componentele si apoi verificati din nou daca aerul conditionat functioneaza corect.

3. Ascultati si inspectati compresorul

Reporniti masina si reveniti la motor.

Asigurati-va ca ati lasat aerul conditionat la maxim si ventilatorul la puterea cea mai mare. Verificati vizual compresorul aerului conditionat.

Priviti si ascultati cuplajul compresorului angajand roata aerului conditionat.

Este normal ca un compresor sa porneasca si sa se opreasca, totusi, daca nu face niciun fel de ciclu sau daca porneste sau se opreste repede (in cateva secunde), este posibil ca agentul frigorific sa fie scazut.

4. Verificati sigurantele

Daca nu auziti sau nu vedeti ciclul de compresie al aerului, verificati daca sigurantele si releele functioneaza corect.

Daca exista sigurante sau relee necorespunzatoare, este important sa le inlocuiti si sa le verificati din nou functionalitatea.

5. Verificati cablajul

In cele din urma, in cazul in care compresorul continua sa nu isi faca ciclul si / sau nu functioneaza, iar sistemul are cantitatea adecvata de agent frigorific, atunci trebuie verificata cablarea compresorului de aer conditionat si intrerupatoarele de presiune cu ajutorul unui tester de presiune pentru a confirma daca aceste componente primesc curentul de care au nevoie pentru a functiona.

Diagnosticarea unui aer conditionat defect cu ajutorul unui manometru/tester presiune aer conditionat

1. Opriti motorul

Opriti motorul masinii.

2. Localizati porturile de presiune

Ridicati capota si localizati portul de presiune ridicata si cel de presiune joasa al aerului conditionat

3. Instalati manometrul

Instalati manometrul/testerul de presiune pentru instalatia aerului conditionat, apoi porniti motorul cu aerul conditionat la maxim.

4. Verificati presiunea

In functie de temperatura de afara, cadranul cu presiunea joasa ar trebui sa arate undeva la 40psi, iar cadranul cu presiunea ridicata ar trebui sa varieze undeva intre 170psi si 250psi. Acest aspect depinde de dimensiunea sistemului de aer conditionat precum si de temperatura de afara.

5. Verificati valorile

Daca una sau ambele valori de presiune sunt in afara standardului, inseamna ca aerul conditionat nu functioneaza.

Daca sistemul nu mai are freon/agent frigorific inseamna ca exista o scurgere si va trebui verificat cat mai repede.

Scurgerile se produc in general langa condesator (din cauza pozitionarii acestuia, in spatele grilajului frontal al masinii, este supus adesea perforarii cu pietris, mai ales in curbe). Insa scurgerile pot aparea si unde se imbina furtunul cu reductia.

Daca scurgerea apare din cauza aceasta, veti vedea un ulei imbacsit in locul imbinarii. Daca scurgerea nu poate fi vazuta cu ochiul liber, poate insemna ca aceasta este prea mica sau ca sursa este una din interiorul tabloului de bord.

6. Reincarcati sistemul cu freon

Odata gasita si reparata scurgerea, sistemul trebuie incarcat cu cantitate adecvata de freon/agent frigorific si apoi reverificat.

Verificarea unui aer conditionat nefunctional este doar primul pas dintr-un proces mai mare. Urmatorul pas este sa apelezi la cineva care are cunostinte, experienta si instrumentele necesare unei reparatii corecte si in siguranta.

Sursa foto: blog.firestonecompleteautocare.com, veteransstudies.org, toyota-industries.com

Citeste si...
Evaporator aer conditionat: Ce este evaporatorul si ce face?
Evaporator aer conditionat: Ce este evaporatorul si ce face?

Sistemul de aer conditionat al masinii foloseste pe langa compresor si radiator A/C si un evaporizator. Ce face acest evaporizator...

Probleme cu aerul conditionat al masinii?
Probleme cu aerul conditionat al masinii?

Desi incalzirea si aerul conditionat sunt conectate – pana la un anumit punct – in masina ta, de fapt sunt sisteme separate. Incal...

Oprirea aerului conditionat economiseste combustibil?
Oprirea aerului conditionat economiseste combustibil?

Avand in vedere preturile actuale ale combustibililor, care continua sa creasca, majoritatea soferilor urmaresc sa economiseasca c...

Cum folosesti aerul conditionat corect pentru a avea cele mai bune rezultate
Cum folosesti aerul conditionat corect pentru a avea cele mai bune rezultate

Deja ne-am obisnuit cu faptul ca preturile la combustibil au atins maxime istorice in aceste zile, dar cu siguranta nu ne convine...