Nu mai functioneaza aerul conditionat al masinii?

Nu mai functioneaza aerul conditionat al masinii?

Aparatul de aer conditionat al masinii poate inceta sa mai functioneze din diverse motive. Verificarea dispozitivului de aer conditionat in prealabil poate economisi costuri.

E frustrant sa ti se strice aerul conditionat, mai ales intr-o zi caniculara cand ai nevoie de el cel mai mult. Din fericire, exista cativa pasi simpli care va pot ajuta in diagnosticarea lui. Acesti pasi va vor ajuta să diagnosticati problema si sa intelegeti mai bine functionarea sistemului de aer conditionat al masinii dumneavoastra finalizandu-se cu o reparatie care nu este numai rapida, dar si precisa.

Inainte de a incepe, asigurati-va ca vehiculul este pornit, cu motorul in functiune, pe liber si cu frana de mana trasa. Acest aspect va asigura siguranta.

Citeste si despre: cum sa folosesti vara aerul conditionat

Verificarea interiorului masinii

1. Porniti aerul conditionat

Porniti ventilatorul la putere maxima si apasati pe butonul de aer conditionat. Acesta poate fi de asemenea etichetat ca MAX A / C. Butonul AC are un led care se aprinde atunci cand aparatul de aer conditionat este pornit.

Verificati daca aceast led se aprinde cand porniti aerul la maxim. Daca nu porneste inseamna ca insusi intrerupatorul nu functioneaza sau ca aerul conditionat nu primeste curent. 

2. Asigurati-va ca aerul sufla

Verificati daca aerul sufla prin orificiile de ventilatie. Daca nu simtiti aerul venind dinspre orificii, comutati intre diferitele puteri ale aerului. 

Daca nu simtiti aer sau daca simtiti ca aerul trece prin orificiile de ventilatie doar la anumite reglaje ale puterii, problema poate fi chiar motorul aerului conditionat sau rezistenta acestuia. Uneori, motorul aerului si / sau rezistenta lui se va defecta si va inceta sa mai impinga aerul rece sau cald prin orificiile de ventilatie.

3. Verificati puterea fluxului de aer

Daca simtiti aer iesind prin orificii, iar motorul permite ventilatoarelor sa produca aer la toate treptele de viteza, urmatorul pas este sa verificati forta cu care iese aerul. 

Bate fara putere chiar si la cea mai inalta treapta? Daca da, atunci verificati filtrul de aer al interiorului si asigurati-va ca nu exista ceva care sa blocheze aerul. 

4. Verificati temperatura aerului

Verificati temperatura aerului produs de aerul conditionat. Utilizati un termometru, cum ar fi un termometru pentru carne, si fixati-l in interiorul orificiului de aerisire langa fereastra laterala a soferului. Acest lucru va va oferi o idee despre temperatura aerului produs de aerul conditionat. 

Pont: Temperatura ambientala (exterioara), precum si fluxul de aer in general joaca un rol important in functionarea corecta a aparatului de aer conditionat.

Un aparat de aer conditionat care functioneaza corect va reduce temperatura vehiculului cu 30-40 de grade mai rece decat temperatura exterioara. 

Toate aceste motive pot fi cauzele unui aparat de aer conditionat care nu functioneaza, iar pasul urmator ar fi consultarea unui mecanic.

Citeste si despre: senzorul de presiune a aerului conditionat

Verificarea in exteriorul masinii si sub capota

1. Verificati orice posibila obstructie a fluxului de aer

Verificati grila si bara de protectie, precum si zona din jurul condensatorului si asigurati-va ca nu exista nimic care sa impiedice fluxul de aer.

Asa cum am mentionat mai devreme, blocarea debitului de aer poate preveni functionarea corecta a aerului conditionat.

2. Verificati cureaua de accesorii a aerului conditionat

Ridicam capota si verificam cureaua de accesorii a aerului conditionat. Unele vehicule au o curea doar pentru compresorul aerului conditionat.

Aceasta verificare se efectueaza cu motorul oprit si cheia scoasa din contact. Daca cureaua exista, apasati pe ea cu degetele pentru a vedea daca nu cumva s-a slabit.

Daca cureaua lipseste sau daca este slabita, verificati dispozitivul de tensionare a curelii, inlocuiti si instalati componentele si apoi verificati din nou daca aerul conditionat functioneaza corect. 

3. Ascultati si inspectati compresorul

Reporniti masina si reveniti la motor.

Asigurati-va ca ati lasat aerul conditionat la maxim si ventilatorul la puterea cea mai mare. Verificati vizual compresorul aerului conditionat.

Priviti si ascultati cuplajul compresorului angajand roata aerului conditionat.

Este normal ca un compresor sa porneasca si sa se opreasca, totusi, daca nu face niciun fel de ciclu sau daca porneste sau se opreste repede (in cateva secunde), este posibil ca agentul frigorific sa fie scazut.

4. Verificati sigurantele

Daca nu auziti sau nu vedeti ciclul de compresie al aerului, verificati daca sigurantele si releele functioneaza corect.

Daca exista sigurante sau relee necorespunzatoare, este important sa le inlocuiti si sa le verificati din nou functionalitatea.

5. Verificati cablajul

In cele din urma, in cazul in care compresorul continua sa nu isi faca ciclul si / sau nu functioneaza, iar sistemul are cantitatea adecvata de agent frigorific, atunci trebuie verificata cablarea compresorului de aer conditionat si intrerupatoarele de presiune cu ajutorul unui tester de presiune pentru a confirma daca aceste componente primesc curentul de care au nevoie pentru a functiona.

Diagnosticarea unui aer conditionat defect cu ajutorul unui manometru/tester presiune aer conditionat

1. Opriti motorul

Opriti motorul masinii.

2. Localizati porturile de presiune

Ridicati capota si localizati portul de presiune ridicata si cel de presiune joasa al aerului conditionat

3. Instalati manometrul

Instalati manometrul/testerul de presiune pentru instalatia aerului conditionat, apoi porniti motorul cu aerul conditionat la maxim.

4. Verificati presiunea

In functie de temperatura de afara, cadranul cu presiunea joasa ar trebui sa arate undeva la 40psi, iar cadranul cu presiunea ridicata ar trebui sa varieze undeva intre 170psi si 250psi. Acest aspect depinde de dimensiunea sistemului de aer conditionat precum si de temperatura de afara.

5. Verificati valorile

Daca una sau ambele valori de presiune sunt in afara standardului, inseamna ca aerul conditionat nu functioneaza.

Daca sistemul nu mai are freon/agent frigorific inseamna ca exista o scurgere si va trebui verificat cat mai repede.

Scurgerile se produc in general langa condesator (din cauza pozitionarii acestuia, in spatele grilajului frontal al masinii, este supus adesea perforarii cu pietris, mai ales in curbe). Insa scurgerile pot aparea si unde se imbina furtunul cu reductia.

Daca scurgerea apare din cauza aceasta, veti vedea un ulei imbacsit in locul imbinarii. Daca scurgerea nu poate fi vazuta cu ochiul liber, poate insemna ca aceasta este prea mica sau ca sursa este una din interiorul tabloului de bord.

6. Reincarcati sistemul

Odata gasita si reparata scurgerea, sistemul trebuie incarcat cu cantitate adecvata de freon/agent frigorific si apoi reverificat.

Verificarea unui aer conditionat nefunctional este doar primul pas dintr-un proces mai mare. Urmatorul pas este sa apelezi la cineva care are cunostinte, experienta si instrumentele necesare unei reparatii corecte si in siguranta. 

Citeste si despre: aerul conditionat scade puterea motorului

Sursa foto: blog.firestonecompleteautocare.com, veteransstudies.org, toyota-industries.com

Articole similare
Motorul masinii nu mai porneste?

Motorul masinii nu mai porneste?

Ca si o mica concluzie generala, acestea sunt cele mai comune probleme care pot explica de ce motorul tau este mort si refuza sa mai porneasca.

Care sunt componentele sistemului de aer conditonat al masinii tale?

Care sunt componentele sistemului de aer conditonat al masinii tale?

Cum functioneaza aerul conditionat? Afla detalii despre principalele sale componente si despre functionarea acestora.

Bujiile masinii nu mai functioneaza cum trebuie. Ce se intampla cu motorul?

Bujiile masinii nu mai functioneaza cum trebuie. Ce se intampla cu motorul?

Stiu ca e ciudat, dar bujiile se pot defecta datorita unui filtru de aer murdar. Atunci cand filtrul este murdar, motorul nu mai este oxigenat cat trebuie.

Senzorul de presiune a aerului conditionat  (AC)

Senzorul de presiune a aerului conditionat (AC)

In acest articol vom discuta despre senzorul de presiune a aerului conditionat, problemele acestuia cat si despre costul inlocuirii acestuia.

Sistem de aer conditionat auto: principiu functionare

Sistem de aer conditionat auto: principiu functionare

O masina fara aer conditionat este de-a dreptul insuportabila, afla de la noi cum functioneaza si cum ajunge sa creeze confortul mult dorit.

Evaporator aer conditionat: Ce este evaporatorul si ce face?

Evaporator aer conditionat: Ce este evaporatorul si ce face?

Simptome ale unui evaporator/vaporizator defect sau pe cale sa se defecteze. Sfaturi reparatie evaporator.

Cum se goleste sistemul de racire al masinii?

Cum se goleste sistemul de racire al masinii?

Indepartati in totalitate aerul din sistemul de racire al masinii , pentru ca in caz contrar, exista sanse foarte mari ca motorul sa se deterioreze.

Cum functioneaza sistemul de curatare al farurilor?

Cum functioneaza sistemul de curatare al farurilor?

Sistemele de spalare a farurilor ofera un avantaj pe timp de noapte sau cand conditiile de trafic sunt vitrege.

Cum recunosti o curea de distributie care nu mai functioneaza corect

Cum recunosti o curea de distributie care nu mai functioneaza corect

In continuare iti prezentam cele mai frecvente semne care iti pot indica faptul ca ai putea avea probleme cu cureaua de distributie.

Radiator aer conditionat: Ce este si ce face?

Radiator aer conditionat: Ce este si ce face?

Cum se poate strica radiatorul AC? Sistemul de aer conditionat poate functiona fara radiator?

Cum iti dai seama ca sistemul de aer conditionat e stricat?

Cum iti dai seama ca sistemul de aer conditionat e stricat?

4 sfaturi despre cum sa prelungesti viata sistemului A/C al masinii tale.

Cum sa curatati filtrul aerului conditionat

Cum sa curatati filtrul aerului conditionat

Majoritatea recomanda sa inlocuiti filtrul cand acesta este murdar sau putin infundat. Ce trebuie sa stiti este ca filtrul nu este infundat in totalitate.

Cum functioneaza volanul incalzit

Cum functioneaza volanul incalzit

Incalzirea volanului este una dintre cele mai interesante descoperiri in materie de tehnologie auto, si o recomandam cu caldura pentru zilele reci.

Pompa de benzina nu functioneaza in parametrii

Pompa de benzina nu functioneaza in parametrii

Pompa de combustibil este responsabila pentru circularea combustibilului din rezervor pana la motor. Pompa este localizata in interiorul rezervorului.

Cum functioneaza sistemul de lubrifiere al motorului?

Cum functioneaza sistemul de lubrifiere al motorului?

De ce este uleiul motorului important si ce face? Afla cum functioneaza lubrificarea motorului si ce trebuie sa faci sa nu ai probleme cu motorul.

Cum functioneaza sistemul de pornire al unui vehicul?

Cum functioneaza sistemul de pornire al unui vehicul?

Ce rol au bujiile, distribuitorul, delcoul, bujiile incandescente si cand iti dai seama ca s-au stricat?

Masina nu mai schimba treptele corect

Masina nu mai schimba treptele corect

Cele mai uzuale probleme care au legatura cu transmisia si cu cutia de viteze despre care trebuie sa stii. Vezi simptomele unei cutii de viteze cu probleme.

Cum functioneaza inchiderea centralizata a masinii?

Cum functioneaza inchiderea centralizata a masinii?

Inchiderea centralizata a masinii tale este un sistem cu unde radio care controleaza incuietorile usilor prin intermediul a mai multe actuatoare.

9 sfaturi pentru intretinerea masinii pe perioada verii

9 sfaturi pentru intretinerea masinii pe perioada verii

Temperaturile ridicate iti afecteaza masina, de la motor pana la stergatoare. Exista cateva moduri de a usura viata vehiculului tau pe perioada verii.

Cum sa pastrezi filtrul de aer al masinii tale curat?

Cum sa pastrezi filtrul de aer al masinii tale curat?

Chiar daca faci tot posibilul ca filtrul masinii tale sa ramana cat mai curat, nu poti influenta mediul sau conditiile de trafic.

Ce sa faci daca nu mai porneste masina?

Ce sa faci daca nu mai porneste masina?

Uneori, fara nici un motiv, masina dumneavoastra nu vrea sa mai porneasca, exact cand ai nevoie de ea mai mult. De ce nu mai porneste?

Cum functioneaza turbocompresoarele?

Cum functioneaza turbocompresoarele?

In continuarea acestui articol veti putea descoperi o multime de informatii importante despre ce sunt si cum functioneaza turbocompresoarele.

Cum functioneaza parbrizul incalzit

Cum functioneaza parbrizul incalzit

Unele parbrize incalzite contin filamente de incalzire in partea de jos, al caror scop este sa impiedice stergatoarele sa se lipeasca de geam.

Cum iti dai seama ca unghiul de fuga al masinii nu este cel optim?

Cum iti dai seama ca unghiul de fuga al masinii nu este cel optim?

Cum iti dai seama ca unghiul de fuga al masinii nu este cel optim? volanul trebuie rotit un pic pentru a tine masina in linie dreapta;

Intretinerea sistemului de directie al masinii

Intretinerea sistemului de directie al masinii

Cum se verifica jocul volanului? Cum iti dai seama ca directia masinii este defecta? De ce se misca volanul greu? De ce se balangane masina?

Metode de a reduce emisiile masinii

Metode de a reduce emisiile masinii

Una dintre problemele majore cu care ne confruntam in momentul de fata este reprezentata de problema poluarii.

Cum sa cresti puterea masinii?

Cum sa cresti puterea masinii?

Economia de combustibil, manevrabilitatea, stabilitatea si cel mai important, puterea motorului.

Trebuie spalat sau curatat radiatorul masinii?

Trebuie spalat sau curatat radiatorul masinii?

Radiatorul este montat in fata unui vehicul, in spatele grilei fata, pentru a profita de aerul care curge natural in timp ce vehiculul este condus.

Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara

Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara

Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara.

Ce este unghiul de fuga al masinii?

Ce este unghiul de fuga al masinii?

Pivotii fuzetelor sunt inclinati astfel incat, dupa virare, rotile sa aiba tot timpul tendinta de a revenii in linie dreapta.