Aerul conditionat/AC-ul masinii nu functioneaza - cauze

Aerul conditionat/AC-ul masinii nu functioneaza - cauze

Cu totii ne bazam pe aerul conditionat din masina pentru a ne mentine racorosi in acele zile caniculare de vara. Nu este nimic mai rau decat sa nu aveti aer rece atunci cand este super cald in masina.

Daca porniti aerul conditionat si numai aerul cald este scos din aerisire, atunci este evident ca ceva este in neregula cu sistemul de aer conditionat. Acest lucru nu inseamna neaparat ca intregul sistem este defect, ar putea fi doar o component a sistemului defecta.

Daca o componenta a sistemului aerului conditionat este defecta, atunci intreg sistemul nu va functiona. Partea cea mai grea este gasirea componentei defecte a aerului conditionat.

Top 5 cauze ale nefunctionarii aerului conditionat

Exista o multime de cauze ale sistemului aerului conditionat pentru a opri fluxul de aer rece in masina. Mai degraba decat sa ghiciti ce ar putea fi, ar trebuie sa intelegeti care sunt cele mai comune cauze. In continuare vom prezenta primele 5 cauze carora trebuie sa le acordati atentie atunci cand aerul conditionat nu baga aer rece.

1. Sistemul contaminat

Daca conduceti vehiculul in locuri cu umiditate crescuta si pline de praf, este posibil ca sistemul aerului conditionat sa fie contaminat.

Cu alte cuvinte, ar putea bloca fluxul de aer care intra in mod normal in sistemul de aer conditionat pentru a produce aer rece. Daca aerul nu poate intra in sistem, nu veti putea conditiona deloc aerul. Daca condensatorul A/C este infundat, lichidul de racire va fi supraincalzit deoarece nu va putea ajunge la condensator si nu se va raci.

2. Compresor defect al aerului conditionat

Compresorul aerului conditionat este responsabil pentru condensarea agentului frigorific, astfel incat acesta sa fie puternic presurizat. Acest lucru se intampla inainte ca agentul frigorific sa fie pompat in condensatorul A/C unde se raceste.

Daca compresorul este defect, atunci nu va putea sa comprime agentul frigorific. Acest lucru va determina ca procesul de racire a aerului sa nu functioneze complet.

3. Scurgeri ale agentului de racire (freon)

Agentul frigorific (freonul) este foarte important pentru aerul conditionat. Atunci cand lichidul fierbinte al agentului frigorific este condensat de catre condensator, acesta produce un gaz rece care devine aerul racoros ce este suflat prin orificiile de aerisire.

Daca nu aveti suficient agent frigorific care curge prin sistemul de aer conditionat, atunci nu veti avea aer rece. Scurgerea agentului frigorific este un motiv comun pentru nivelul scazut al acestuia. Localizarea scurgerii poate fi foarte dificila. Verificati bine conexiunile furtunurilor sistemului pentru a observa daca sunt crapaturi sau scurgeri in ele.

4. Condensator A/C defect

La fel ca si cele mentionate anterior, condensatorul A/C este responsabil pentru racirea agentului frigorific sub presiune care vine de la compresorul A/C. Daca condensatorul este defect, agentul frigorific va ramane supraincalzit. Tot ce veti obtine este o masa de aer cald care iese prin orificiile de aerisire.

5. Probleme electrice

Sistemul A/C este alimentat de electricitate. Exista numeroase fire care leaga aparatul de aer conditionat de bateriile auto si de comenzile de la bord.

Daca unul dintre aceste cabluri este deteriorat, atunci ar putea fi o problema cu alimentarea electrica pe care sistemul aerului conditionat o necesita pentru a functiona corespunzator si pentru a produce aer rece.

S-ar putea sa fie dificil sa diagnosticati aceasta problema pe cont propriu deoarece ati putea presupune ca intregul sistem electric este compromis. Daca toate celelalte componente electrice functioneaza, atunci va trebui sa efectuati o inspectie vizuala a cablajului sistemului pentru a vedea unde este problema.

Daca nu sunteti sigur de aptitudinile dumneavoastra, atunci cel mai bine ar fi sa angajati un mecanic profesionist care sa rezolve problema.

Sursa foto: colonyoneauto.com, mike-thomson.com, isurvived2009.com, youtube.com

Citeste si...
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?

Lichidul de racire este un element esential in angrenajul oricarui autoturism si de multe ori putem sustine ca este la fel de impo...

Metode prin care sa conduci in siguranta atunci cand traficul este foarte aglomerat
Metode prin care sa conduci in siguranta atunci cand traficul este foarte aglomerat

Se apropie sarbatorile importante din acest an, iar drumurile sunt mai pline ca niciodata, aglomerate si tensionate din cauza nenu...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...