Despre motorul 1.2 TSI / TFSI de la Volkswagen AG

Despre motorul 1.2 TSI / TFSI de la Volkswagen AG

1.2 TSI / TFSI (familia EA111) este un motor turbo de 1,2 litri, cu patru cilindri, care a fost introdus pentru VW Golf Mk6 si Polo Mk5 la sfarsitul anului 2005. Acest motor a inlocuit partial versiunea cu aspiratie naturala a seriei EA111, trei cilindri - motorul 1.2 R3 EA111. Versiunea 1.2l TSI se bazeaza pe designul motorului 1.4 TSI / TSFI.

In locul blocului motor de fonta cenusie, care se gasea pe versiunea de 1,4 litri, modelul 1.2 TSI / TSFI are un bloc cilindric din aluminiu, cu mansoane din fonta. Dimensiunea gaurii a fost redusa de la 76,5 mm la 71,0 mm, dar a mentinut aceeasi cursa (75,6 mm).

In capatul inferior a primit, de asemenea, un nou arbore cotit din otel forjat si pistoane din aliaj de aluminiu turnat. Toate componentele de miscare au devenit mai usoare.

Pe partea superioara a blocului motor se afla o chiulasa din aliaj de aluminiu. Are doua supape pe cilindru (opt supape total) si un arbore cu came deasupra chiulasei (SOHC).

Problema reala pentru motoarele de capacitate cilindrica mici este de a le face mai placute pentru condus datorita absentei cuplului. In acest caz, chiulasa cu 2 valve ofera un cuplu mai mare la turatii joase si medii de rpm. Diametrul supapei de admisie este de 35,5 mm; diametrul supapei de evacuare - 30,0 mm. Motorul are un lant de distributie. Valvele sunt actionate de niste aparate de ghidare cu role de rulare cu tacheti hidraulici (nu este necesara ajustarea cursei valvei).

Motorul echipat cu turbocompresorul IHI 1634. Presiunea maxima este de 1,6 bari. Aerul comprimat este racit prin intercoolerul racit cu apa integrat in galeria de admisie. Exista, de asemenea, o supapa de acceleratie electronica Bosch "E-Gas". Motorul are sistemul de injectie cu strat de combustibil (FSI). Pompa de injectie de inalta presiune cu arbore cu came preia combustibilul cu presiune de 150 bari. Injectorii secventiali de combustibil injecteaza combustibilul direct in camerele de combustie. Sistemul de aprindere este complet electronic; fiecare bujie functioneaza cu bobina individuala de scanteie. Unitatea de comanda electronica a motorului (ECU) pentru motorul 1.2 TSI / TSFI este Siemens Simos 10.

Motorul 1.2 R4 TSI / TFSI este cu 24.5 kg mai usor ca 1.4l TSI, are o putere si un cuplu bun pentru o mica masina de oras. Obiectivul principal (inlocuirea motoarelor vechi de 1,6 litri) a fost realizat utilizand sistemul modern de injectie a combustibilului combinat cu un turbocompresor de admisie. In 2015, noul motor TS TSI EA211 a venit pe liniile de productie, dar predecesorul a fost produs pana in 2017.

Citeste si despre: probleme cu garnitura de chiulasa

Specificatii motor

Producator

Skoda Auto plant, Mlada Boleslav

Anii de productie

2005-2017

Material bloc cilindru

Aluminiu

Material chiulasa

Aluminiu

Tipul combustibilului

Benzina

Sistem de alimentare

Injectie de combustibil (Injectie stratificata cu combustibil)

Configuratie

In linie

Numarul de cilindri

4

Supape pe cilindru

2

Schema de comanda a supapelor

SOHC

Diametru, mm

71.0

Cursa, mm

75.6

Capacitate, cc

1,197

Tipul motorului cu combustie interna

In patru timpi cu turbocompresor

Rata compresiei

10.5:1

Putere, HP

86-105 (63-77kW)/ 4,500-5,000

Cuplu

160-175 Nm/ 3,500-4,100

Ordine de aprindere

1-3-4-2

Ulei de motor

SAE 5W-30, 5W-40. VW504 00 sau VW502 00

Capacitate ulei de motor, litri

3.6 – pana in 05.2011;

3.9 – din 06.2011

Intervalul schimbului de ulei

20,000 km/12 luni

Aplicabilitate

Volkswagen Beetle (A5), Volkswagen Polo Mk5, Volkswagen Golf Mk6, Volkswagen Caddy, SEAT Ibiza, SEAT Leon (1P), SEAT Altea, SEAT Altea XL, SEAT Toledo(KG), Skoda Octavia, Skoda Yeti, Skoda Fabia, Audi A1, Skoda Rapid (NH)

Probleme ale motorului EA111 1.2TSI/TFSI si fiabilitate

Problema cea mai frecventa este reprezentata de o intindere a lantului de distributie si de intarziere a lantului . Aceasta se poate intampla la kilometraj relativ mic - intre 60.000-100.000 km. Motorul produce o multime de vibratii - aceasta este o functionare normala a motorului la rece!

Motorul a necesitat combustibil de inalta calitate (benzina fara plumb) si ulei de motor de calitate. Fiabilitatea motorului depinde, de asemenea, de stilul de conducere al proprietarilor si de cat de curand a fost facuta intretinerea. Durata medie de viata a motorului 1.2 TSI este de 250.000 km.

Citeste si despre: galeria de admisie pierde vid

Modificari

CBZA ​​- 86 CP (63 kW) / 4.800 rpm; 118 ft lb (160 Nm) / 1500 - 500 rpm. Aceasta este cea mai slaba versiune. Poate fi gasit in interiorul Volkswagen Golf Mk6 si Audi A1.

CBZC - 90 CP (66 kW) / 4.800 rpm; 118 ft lb (160 Nm) / 1500 - 500 rpm - motorul Volkswagen Polo Mk5 1.2 TSI.

CBZB - 105 CP (77 kW) / 4.800 rpm; 129 ft lb (175Nm) / 1.550-4.100 rpm. Cel mai puternic motor este pentru SEAT Ibiza.

Citeste si despre: motorul m52b20 de la BMW

Sursa foto: candsservice.com.au, paultan.org

Articole similare
Totul despre motoarele FSI, TSI si TFSI

Totul despre motoarele FSI, TSI si TFSI

Ce inseamna FSI, TSI si TFSI? Care este diferenta dintre ele, care este mai fiabil si care consuma mai putin? Ce sa alegi? Afla la noi.

Motorul Volkswagen Audi 1.5 TSI EA211

Motorul Volkswagen Audi 1.5 TSI EA211

Modelul 1.5 TSI este primul motor al familiei EA211 evo reinnoita, introdus in 2016. Acesta este un motor de turbocompresor cu patru cilindri.

Despre motorul Volkswagen Audi 1.6 TDI

Despre motorul Volkswagen Audi 1.6 TDI

Seria de motoare EA288 a aparut in 2012. Este denumita si platforma modulara a motoarelor diesel (MDB - Modularer Dieselbaukasten).

Motorul Volkswagen Audi 1.0 TSI EA211

Motorul Volkswagen Audi 1.0 TSI EA211

Volkswagen a introdus motorul in 2015 ca pe un alt pas al strategiei sale de reducere a capacitatii cilindrice.

Despre motorul 2.0 TSI de la AUDI/VW

Despre motorul 2.0 TSI de la AUDI/VW

Motorul de doi litri EA113 TFSI a aparut in 2004. A fost proiectat pe baza motorului cu aspiratie naturala VW 2.0 FSI cu injectie directa de combustibil.

Motorul Volkswagen Audi 1.4 TSI EA211

Motorul Volkswagen Audi 1.4 TSI EA211

1.4 TSI a seriei EA211 este un motor de 1.4 litri cu patru cilindri pe benzina cu turbocompresor.

Motorul Volkswagen Audi 2.5 R5 TDI

Motorul Volkswagen Audi 2.5 R5 TDI

Acest motor este motorul turbo diesel de 2,5 litri cu 5 cilindri, cu sistem de injectie a pompei. Viata sa a inceput in 1989.

Despre motorul Volkswagen Audi 2.0 TDI

Despre motorul Volkswagen Audi 2.0 TDI

Motorul 2.0 TDI Common Rail se bazeaza pe versiunea anterioara - motorul 2.0 TDI PD. Acest motor nou apartine familiei EA189 (scandalul emisiilor VW).

Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR

Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR

Acest motor de generatie noua se bazeaza pe modelul 2.5 R5 TDI si a fost creat special pentru Volkswagen Crafter in 2006.

Despre motorul 8NR-FTS de la Toyota

Despre motorul 8NR-FTS de la Toyota

A fost introdus in 2015 si a devenit cea mai buna oferta pentru Toyota Auris si mai tarziu o optiune pentru Toyota C-HR.

Motorul Volkswagen Audi R32 3.2 VR6

Motorul Volkswagen Audi R32 3.2 VR6

VW R32 este un motor de 3.2 litri VR6 cu aspiratie naturala bine cunoscut de pe modelul VW Golf R32 mk4 / 5.

Top 5 masini second hand pe benzina sub 10.000 de euro

Top 5 masini second hand pe benzina sub 10.000 de euro

Atunci cand vine momentul sau pur si simplu ne dorim sa schimbam masina, un intreg proces de gandire se dezlantuie.

Motorul VW 2.5 litri TDI PD

Motorul VW 2.5 litri TDI PD

Modelul 2.5 R5 TDI PD este urmatoarea generatie de motor diesel de 2,5 litri in linie dupa modelul 2.5 R5 TDI.

Despre motorul Volkswagen Audi 2.0 TDI PD

Despre motorul Volkswagen Audi 2.0 TDI PD

TDI-ul de 2.0 litri a fost primul motor diesel Volkswagen cu patru supape pe cilindru utilizat in 2004 pe Golf si Passat.

Despre 8AR-FTS de la Toyota

Despre 8AR-FTS de la Toyota

Motorul 8AR-FTS este un motor pe benzina cu injectie directa, de 2.0 litri, din familia de motoare AR cu patru cilindri.

Despre motorul D4F de la Renault

Despre motorul D4F de la Renault

Motorul D4F a inlocuit vechiul D7F la sfarsitul anului 2000. Acest motor a fost proiectat, la fel ca toate seriile D, pentru masinile mici si compacte.

Despre motorul Volkswagen Audi 1.4 TDI

Despre motorul Volkswagen Audi 1.4 TDI

Noul motor cu trei cilindri 1.4 TDI face parte din seria EA288. Acesta a inlocuit motorul de 1,2 litri cu 3 cilindri EA189.

Despre motorul 1AZ-FE de la Toyota

Despre motorul 1AZ-FE de la Toyota

Seria AZ a venit sa inlocuiasca motoarele din seria Toyota S in 2000. Primul din gama de deplasari este motorul 1AZ-FE de 2.0 litri.

Motorul Volkswagen Audi 4.2 TDI

Motorul Volkswagen Audi 4.2 TDI

Motorul diesel V8 TDI de 4,2 litri se bazeaza pe versiunea de 4.0 litri. Primul V8 TDI a fost instalat in Audi A8 in 1999.

Motorul Volkswagen Audi 3.0 V6 TDI

Motorul Volkswagen Audi 3.0 V6 TDI

Motorul 3.0l V6 TDI a fost dezvoltat de Audi (membru al Grupului Volkswagen) si a fost introdus in 2004 ca nou motor in Audi D3 A8.

Motorul Volkswagen Audi 3.6 FSI VR6

Motorul Volkswagen Audi 3.6 FSI VR6

Motorul VW 3.6 FSI este un motor de 3,6 litri VR6 (familie ingusta V EA390). Acesta a fost introdus pentru prima data in Audi Q7 in 2005.

Despre motorul 2.0 Ecoboost de la Ford

Despre motorul 2.0 Ecoboost de la Ford

Motorul Ford 2.0 EcoBoost GTDI nu are probleme enorme, dar totusi, unii proprietari de masini s-au confruntat cu probleme pe parcursul anilor de productie.

Informatii despre motorul TDI

Informatii despre motorul TDI

Incepem simplu, cu ce inseamna TDI, mai exact ne referim la un motor “Turbocharged Direct Injection”, adica un motor turbo cu un sistem direct de injectie.

Motorul Volkswagen Audi 2.7 V6 TDI

Motorul Volkswagen Audi 2.7 V6 TDI

Motorul V6 TDI de 2,7 litri este o versiune mai mica a motorului TDI de 3,0 litri. Acest motor a fost dezvoltat de Audi.

Skoda Octavia II (2005 – 2013) pareri si probleme comune

Skoda Octavia II (2005 – 2013) pareri si probleme comune

Skoda Octavia este o masina de familie produsa de producatorul ceh de automobile Skoda Auto incepand cu anul 1996.

Despre motorul M52B20 de la BMW

Despre motorul M52B20 de la BMW

M52B20 este un motor cu 6 cilindri in linie. A fost lansat in 1994 si face parte din seria M52 care include si motoarele M52B24, M52B25, M52B28 si S52B32.

Despre motorul MR20DE de la Nissan

Despre motorul MR20DE de la Nissan

Este un motor mai puternic si cuplul mai mare al motorului care este dotat cu un lant de distributie acum fiabil.

Despre motorul F16D3 de la Chevrolet

Despre motorul F16D3 de la Chevrolet

Motorul de 1.6 litri al lui Chevrolet, numit F16D3, se bazeaza pe motorul F14D3 de 1.4 litri, care in sine este o copie a motorului Opel X14XE.

Despre motorul N42B20 de la BMW

Despre motorul N42B20 de la BMW

Acest motor in linie, cu patru cilindri, de doi litri, a aparut in 2001 cu o singura tinta – de a inlocui vechile motoare M43B18, M43TU si M44B19.