1.2 TSI / TFSI (familia EA111) este un motor turbo de 1,2 litri, cu patru cilindri, care a fost introdus pentru VW Golf Mk6 si Polo Mk5 la sfarsitul anului 2005. Acest motor a inlocuit partial versiunea cu aspiratie naturala a seriei EA111, trei cilindri - motorul 1.2 R3 EA111. Versiunea 1.2l TSI se bazeaza pe designul motorului 1.4 TSI / TSFI.
[[ad number=“1”]]
In locul blocului motor de fonta cenusie, care se gasea pe versiunea de 1,4 litri, modelul 1.2 TSI / TSFI are un bloc cilindric din aluminiu, cu mansoane din fonta. Dimensiunea gaurii a fost redusa de la 76,5 mm la 71,0 mm, dar a mentinut aceeasi cursa (75,6 mm).
In capatul inferior a primit, de asemenea, un nou arbore cotit din otel forjat si pistoane din aliaj de aluminiu turnat. Toate componentele de miscare au devenit mai usoare.
[[ad number=“2”]]
Pe partea superioara a blocului motor se afla o chiulasa din aliaj de aluminiu. Are doua supape pe cilindru (opt supape total) si un arbore cu came deasupra chiulasei (SOHC).
Problema reala pentru motoarele de capacitate cilindrica mici este de a le face mai placute pentru condus datorita absentei cuplului. In acest caz, chiulasa cu 2 valve ofera un cuplu mai mare la turatii joase si medii de rpm. Diametrul supapei de admisie este de 35,5 mm; diametrul supapei de evacuare - 30,0 mm. Motorul are un lant de distributie. Valvele sunt actionate de niste aparate de ghidare cu role de rulare cu tacheti hidraulici (nu este necesara ajustarea cursei valvei).
[[ad number=“2”]]
turbocompresorul
Motorul 1.2 R4 TSI / TFSI este cu 24.5 kg mai usor ca 1.4l TSI, are o putere si un cuplu bun pentru o mica masina de oras. Obiectivul principal (inlocuirea motoarelor vechi de 1,6 litri) a fost realizat utilizand sistemul modern de injectie a combustibilului combinat cu un turbocompresor de admisie. In 2015, noul motor TS TSI EA211 a venit pe liniile de productie, dar predecesorul a fost produs pana in 2017.
[[ad number=“3”]]
Citeste si despre: probleme cu garnitura de chiulasa
Specificatii motor
Producator
Skoda Auto plant, Mlada Boleslav
Anii de productie
2005-2017
Material bloc cilindru
Aluminiu
Material chiulasa
Aluminiu
Tipul combustibilului
Benzina
Sistem de alimentare
[[ad number=“4”]]
Injectie de combustibil (Injectie stratificata cu combustibil)
Configuratie
In linie
Numarul de cilindri
4
Supape pe cilindru
2
Schema de comanda a supapelor
SOHC
Diametru, mm
71.0
Cursa, mm
75.6
Capacitate, cc
1,197
Tipul motorului cu combustie interna
In patru timpi cu turbocompresor
[[ad number=“5”]]
Rata compresiei
10.5:1
Putere, HP
86-105 (63-77kW)/ 4,500-5,000
Cuplu
160-175 Nm/ 3,500-4,100
Ordine de aprindere
1-3-4-2
Ulei de motor
SAE 5W-30, 5W-40. VW504 00 sau VW502 00
components.ads.article.code15Capacitate ulei de motor, litri
[[ad number=“6”]]
3.6 – pana in 05.2011;
3.9 – din 06.2011
Intervalul schimbului de ulei
20,000 km/12 luni
Aplicabilitate
Volkswagen Beetle (A5), Volkswagen Polo Mk5, Volkswagen Golf Mk6, Volkswagen Caddy, SEAT Ibiza, SEAT Leon (1P), SEAT Altea, SEAT Altea XL, SEAT Toledo(KG), Skoda Octavia, Skoda Yeti, Skoda Fabia, Audi A1, Skoda Rapid (NH)
Probleme ale motorului EA111 1.2TSI/TFSI si fiabilitate
[[ad number=“7”]]
Problema cea mai frecventa este reprezentata de o intindere a lantului de distributie si de intarziere a lantului . Aceasta se poate intampla la kilometraj relativ mic - intre 60.000-100.000 km. Motorul produce o multime de vibratii - aceasta este o functionare normala a motorului la rece!
Motorul a necesitat combustibil de inalta calitate (benzina fara plumb) si ulei de motor de calitate. Fiabilitatea motorului depinde, de asemenea, de stilul de conducere al proprietarilor si de cat de curand a fost facuta intretinerea. Durata medie de viata a motorului 1.2 TSI este de 250.000 km.
Citeste si despre: galeria de admisie pierde vid
Modificari
CBZA - 86 CP (63 kW) / 4.800 rpm; 118 ft lb (160 Nm) / 1500 - 500 rpm. Aceasta este cea mai slaba versiune. Poate fi gasit in interiorul Volkswagen Golf Mk6 si Audi A1.
CBZC - 90 CP (66 kW) / 4.800 rpm; 118 ft lb (160 Nm) / 1500 - 500 rpm - motorul Volkswagen Polo Mk5 1.2 TSI.
CBZB - 105 CP (77 kW) / 4.800 rpm; 129 ft lb (175Nm) / 1.550-4.100 rpm. Cel mai puternic motor este pentru SEAT Ibiza.
[[ad number=“8”]]
Citeste si despre: motorul m52b20 de la BMW
Sursa foto: candsservice.com.au, paultan.org
Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!