Despre motorul 1.2 TSI / TFSI de la Volkswagen AG

Despre motorul 1.2 TSI / TFSI de la Volkswagen AG

1.2 TSI / TFSI (familia EA111) este un motor turbo de 1,2 litri, cu patru cilindri, care a fost introdus pentru VW Golf Mk6 si Polo Mk5 la sfarsitul anului 2005. Acest motor a inlocuit partial versiunea cu aspiratie naturala a seriei EA111, trei cilindri - motorul 1.2 R3 EA111. Versiunea 1.2l TSI se bazeaza pe designul motorului 1.4 TSI / TSFI.

[[ad number=“1”]]

In locul blocului motor de fonta cenusie, care se gasea pe versiunea de 1,4 litri, modelul 1.2 TSI / TSFI are un bloc cilindric din aluminiu, cu mansoane din fonta. Dimensiunea gaurii a fost redusa de la 76,5 mm la 71,0 mm, dar a mentinut aceeasi cursa (75,6 mm).

In capatul inferior a primit, de asemenea, un nou arbore cotit din otel forjat si pistoane din aliaj de aluminiu turnat. Toate componentele de miscare au devenit mai usoare.

[[ad number=“2”]]

Pe partea superioara a blocului motor se afla o chiulasa din aliaj de aluminiu. Are doua supape pe cilindru (opt supape total) si un arbore cu came deasupra chiulasei (SOHC).

Problema reala pentru motoarele de capacitate cilindrica mici este de a le face mai placute pentru condus datorita absentei cuplului. In acest caz, chiulasa cu 2 valve ofera un cuplu mai mare la turatii joase si medii de rpm. Diametrul supapei de admisie este de 35,5 mm; diametrul supapei de evacuare - 30,0 mm. Motorul are un lant de distributie. Valvele sunt actionate de niste aparate de ghidare cu role de rulare cu tacheti hidraulici (nu este necesara ajustarea cursei valvei).

[[ad number=“2”]]

turbocompresorul

Motorul 1.2 R4 TSI / TFSI este cu 24.5 kg mai usor ca 1.4l TSI, are o putere si un cuplu bun pentru o mica masina de oras. Obiectivul principal (inlocuirea motoarelor vechi de 1,6 litri) a fost realizat utilizand sistemul modern de injectie a combustibilului combinat cu un turbocompresor de admisie. In 2015, noul motor TS TSI EA211 a venit pe liniile de productie, dar predecesorul a fost produs pana in 2017.

[[ad number=“3”]]

Citeste si despre: probleme cu garnitura de chiulasa

Specificatii motor

Producator

Skoda Auto plant, Mlada Boleslav

Anii de productie

2005-2017

Material bloc cilindru

Aluminiu

Material chiulasa

Aluminiu

Tipul combustibilului

Benzina

Sistem de alimentare

[[ad number=“4”]]

Injectie de combustibil (Injectie stratificata cu combustibil)

Configuratie

In linie

Numarul de cilindri

4

Supape pe cilindru

2

Schema de comanda a supapelor

SOHC

Diametru, mm

71.0

Cursa, mm

75.6

Capacitate, cc

1,197

Tipul motorului cu combustie interna

In patru timpi cu turbocompresor

[[ad number=“5”]]

Rata compresiei

10.5:1

Putere, HP

86-105 (63-77kW)/ 4,500-5,000

Cuplu

160-175 Nm/ 3,500-4,100

Ordine de aprindere

1-3-4-2

Ulei de motor

SAE 5W-30, 5W-40. VW504 00 sau VW502 00

components.ads.article.code15

Capacitate ulei de motor, litri

[[ad number=“6”]]

3.6 – pana in 05.2011;

3.9 – din 06.2011

Intervalul schimbului de ulei

20,000 km/12 luni

Aplicabilitate

Volkswagen Beetle (A5), Volkswagen Polo Mk5, Volkswagen Golf Mk6, Volkswagen Caddy, SEAT Ibiza, SEAT Leon (1P), SEAT Altea, SEAT Altea XL, SEAT Toledo(KG), Skoda Octavia, Skoda Yeti, Skoda Fabia, Audi A1, Skoda Rapid (NH)

Probleme ale motorului EA111 1.2TSI/TFSI si fiabilitate

[[ad number=“7”]]

Problema cea mai frecventa este reprezentata de o intindere a lantului de distributie si de intarziere a lantului . Aceasta se poate intampla la kilometraj relativ mic - intre 60.000-100.000 km. Motorul produce o multime de vibratii - aceasta este o functionare normala a motorului la rece!

Motorul a necesitat combustibil de inalta calitate (benzina fara plumb) si ulei de motor de calitate. Fiabilitatea motorului depinde, de asemenea, de stilul de conducere al proprietarilor si de cat de curand a fost facuta intretinerea. Durata medie de viata a motorului 1.2 TSI este de 250.000 km.

Citeste si despre: galeria de admisie pierde vid

Modificari

CBZA ​​- 86 CP (63 kW) / 4.800 rpm; 118 ft lb (160 Nm) / 1500 - 500 rpm. Aceasta este cea mai slaba versiune. Poate fi gasit in interiorul Volkswagen Golf Mk6 si Audi A1.

CBZC - 90 CP (66 kW) / 4.800 rpm; 118 ft lb (160 Nm) / 1500 - 500 rpm - motorul Volkswagen Polo Mk5 1.2 TSI.

CBZB - 105 CP (77 kW) / 4.800 rpm; 129 ft lb (175Nm) / 1.550-4.100 rpm. Cel mai puternic motor este pentru SEAT Ibiza.

[[ad number=“8”]]

Citeste si despre: motorul m52b20 de la BMW

Sursa foto: candsservice.com.au, paultan.org

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...