Modelul 2.5 SkyActiv-G (PY-VPR si PY-VPS) este un motor pe benzina de 2.5 litri care a fost introdus pentru prima data in Mazda KE CX-5 si Mazda6 in 2012. Acest motor are aceleasi tehnologii ca la modelul 2.0 SkyActiv-G. Dar motorul de 2.5 litri nu este doar un motor mai mare de deplasare, ci are si caracteristici unice.
In primul rand, SkyActiv 2.5 a venit sa inlocuiasca motorul L5-VE. Ca si predecesorul sau, noul motor are un bloc cilindric din aliaj de aluminiu cu 4340 gauri din aliaj de otel-molibden. De asemenea, acest mare motor cu patru cilindri SkyActiv-G are o unitate de echilibrare.
Se compune din doi arbori de echilibrare cu arbore cotit, care se rotesc la viteza dubla a arborelui cotit. Blocul are o gaura mai mare pentru a oferi o capacitate de 2488 cc. Toate componentele interne sunt mai usoare si mai puternice acum.
Exista un arbore cotit din otel forjat, tije de legatura forjate si pistoane din aluminiu. Frecarea capatului inferior a fost redusa cu 30%.
Motorul are chiulasa destul de similara cu versiunea de doi litri. A fost fabricat din aluminiu-siliciu, doi arbori cu came, patru supape pe cilindru, brate oscilante care aveau accelerare cu role cu ac.
Sistemul 2.5 SkyActiv-G are sistem variabil de supapa, Mazda “Dual Sequential Valve Timing” (Dual S-VT). Sistemul de combustibil a fost, de asemenea, modernizat. Exista un sistem direct de injectie a combustibilului care injecteaza combustibilul direct in camera de combustie.
Sistemul include o pompa de combustibil de inalta presiune foarte productiva si duze de injectie cu sase gauri pentru un amestec mai bun de aer si combustibil. Motorul comercializat sub eticheta “SkyActiv-G” din cauza raportului neobisnuit de compresie a motorului pe benzina - 14.0: 1 (13.0: 1 pentru SUA, Canada si Australia).
O alta caracteristica unica a acestui motor - are galeria de evacuare sportiva 4-2-1. Acest sistem de evacuare 4-2-1 este proiectat pentru a preveni recircularea gazelor de esapament fierbinti si a gazelor ramase in interiorul camerei de ardere. Dar acest lucru cauzeaza dezavantaje.
Distanta mare intre motor si convertorul catalitic face ca gazele de evacuare sa fie mai reci si sa nu fie suficient de fierbinti pentru a incalzi rapid convertizorul catalitic in primele minute de functionare. La functionarea la rece, motorul 2.5 SkyActiv-G ridica temperatura gazelor de esapament prin intarzierea timpului de aprindere. Deci, gazele fierbinti incalzesc convertorul catalitic mult mai rapid.
Specificatii motor
- Producator: Mazda
- Anii de productie: 2013-prezent
- Material bloc cilindru: Aluminiu
- Material chiulasa: Aluminiu
- Tipul combustibilului: Benzina
- Sistem de alimentare: Injectie de combustibil directa
- Configuratie: In linie
- Numarul de cilindri: 4
- Supape pe cilindru: 4
- Schema de comanda a supapelor: DOHC
- Diametru, mm: 89.0
- Cursa, mm: 100.0
- Capacitate, cc: 2,448
- Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpi aspirat in mod natural
- Rata compresiei: 14.0:1 (13.0:1 - US, Canada si Australia)
- Putere, HP: 184-189 (137-141kW)/ 5800
- Cuplu: 251-256 Nm/ 3250
- Ordine de aprindere: 1-3-4-2
- Ulei de motor: SAE 5W-30, 5W-20; SAE 0W-20 (USA, Canada)
- Capacitate ulei de motor, litri: 4.5 (0.2 – filtru de ulei)
Aplicabilitate: Mazda CX-5, Mazda6, Mazda3
Probleme ale motorului 2.5 SkyActiv-G si fiabilitate
Noul motor SkyActiv Mazda de 2,5 litri nu are inca o istorie lunga de productie. In aceasta perioada scurta, nu exista probleme semnificative mentionate de proprietarii de masini sau de producator.
Seria SkyActiv se prezinta ca un motor bun si de incredere, cu un consum redus de combustibil si costuri de intretinere pentru un sedan de dimensiuni medii si un SUV.
Modificari
SkyActiv-G 2.5T - motor de turbo de 2.5 litri. 250 CP / 5.000 rpm; 420 Nm/ 2000 rpm.
Versiunea PY-VPR - SkyActiv-G 2.5 care a alimentat Mazda GJ Mazda 6 - a inclus sistemul de regenerare a energiei de franare “i-ELOOP”.
Sursa foto: autoworld.com.my, mgreviews.com