Despre motorul D16 de la Honda

D16 este un motor de 1.6 litri cu patru cilindri din seria D de la Honda. Cel mai masiv motor de serie este modelul D16A. Acest motor este omniprezent pentru modelul Civic, precum si motorul D15B mai mic.

Motorul D16 este foarte similar cu motorul D15. D16 are aceeasi dimensiune de cilindru, dar are aceeasi cursa a pistonului mai semnificativa pentru a ajunge la o deplasare mai mare. In acest caz, D16 a primit blocul de cilindru din aluminiu, care este mai inalt cu 4,5 mm. Motorul are doar 16 valve, dar ele pot fi controlate de un sistem de came SOHC si DOHC. De asemenea, producatorul a produs motoarele VTEC si motoarele non-VTEC. La fel ca la modelul D15, exista arbori cu came care sunt actionati de cureaua de distributie. Motorul nu are tacheti hidraulici. Ajustarea este necesara la fiecare 40.000 km.

De-a lungul timpului motorul a primit numeroase modificari enumerate mai jos.

Aplicabilitate

Honda Accord, Honda Civic, Honda Ballade, Honda Capa, Honda Civic Shuttle, Honda Concerto, Honda CRX, Honda Del Sol S, Honda Domani, Honda HRV, Acura Integra, Rover 216, Rover 416.

Probleme ale motorului D16 si fiabilitate

 

Nu aduce nimic nou in comparatie cu motorul D15. Scripetele arborelui cotit, fisurile de evacuare, distribuitorul, etc.

Durata de viata a motorului D16A este putin mai lunga - 300.000 km. Dar sunteti norocos daca veti gasi un motor cu kilometraj mic in zilele noastre.

 

Modificari

1. D16A1 - primul motor, chiulasa de 16 valve DOHC, supape de admisie de 30 mm, randament de evacuare 27 mm, raport de compresie 9,3, puterea de 115 CP. Din 1988, motorul a primit un nou piston, raportul de compresie a crescut la 9,5 si puterea a crescut la 120 CP. Productia a inceput in 1986 pentru Acura Integra pe piata americana si s-a oprit in 1989.

2. D16A3 - D16A1 pentru Acura Integra australian. 

3. Motorul D16A6 - 16 valve cu cap cilindric SOHC, durata arborelui cu came este 222/224 grade, diametrul de 29 mm al supapei de admisie, evacuarea -25 mm, raportul de compresie 9.1, duzele de combustibil sunt 235 cc, puterea este de 107-110 CP. Anii de productie sunt 1988-1996.

4. D16A7 - D16A6 fara convertizor catalitic, raport de compresie 9,6, puterea este de 119 CP. Productie: 1988-1995.

5. Cap DOHC D16A8 - 16 valve, raport de compresie 9,5, puterea este de 120 CP. Productie: 1988-1997.

6. D16A9 - analog al lui D16A8 fara convertizor catalitic, 126-130 CP. Productie: 1988-1995.

7. Motorul D16B2 - 16 valve cu cap SOHC, raportul de compresie 9,4, duzele de combustibil sunt de 190 cc, 115 cp. Productie: 1997-2001.

8. Motorul D16B5 - SOHC cu 16 valve cu raport de compresie 12,5: 1. Motorul are sistem VTEC-E. Puterea sa este de 106 CP. Modelul D16B5 a fost produs in perioada 1988-1996.

9. D16B6 - 16 valve SOHC, raport de compresie 9,6, 114 CP. Realizat abia in 1999.

10. D16V1 - acest motor a fost pentru modelul Civic european. Specificatii: 16 valve SOHC cap, VTEC-E, 10,4 rata de compresie, 109 CP. Productie: 1999-2005.

11. Motorul SOHC D16W1 - 16 valve, raportul de comprimare 9,6. Acesta face 103 CP. Aplicatii: 1999-2006 Honda HRV.

12. D16W3 - 16V SOHC, raport de compresie 10,4. Puterea motorului este de 116 CP. Aceasta modificare a fost produsa din 1998 pana in 2001.

13. D16W4 - 16V SOHC, VTEC, raport de compresie 9,6, duze de carburant de 190 cc, 125 CP. Producyie: 1998-2001.

14. D16W5 - acelasi D16W4 dar cu sistem VTEC-E. Puterea este de 124 CP. Acesta a fost produs in perioada 2000-2006 si montat pe Honda HRV.

15. D16W7 - Cap SOHC, VTEC-E, raport de compresie 10,9, 115 CP. Productie: 2001-2007.

16. D16W9 - motorul a primit 3 trepte VTEC. A produs 130 CP. 2001-2005.

17. D16Y1 - SOHC VTEC, raport de compresie 9,3, 131 CP. 1992-1995.

18. Capul D16Y3 - SOHC cu arbore cu came instalat din D16A6, 9.4 CR și 113 CP. Ea a fost produsa din 1995 pana in 1997.

19. D16Y4 - analog al lui D15Y3, dar avea un alt arbore cu came. 1996-2000.

20. D16Y5 - analog al lui D16Y3 echipat cu sistem VTEC-E, diametrul valvei de admisie este de 30 mm, 26 mm - evacuare, 190 cc duze, puterea este de 115 CP. Versiunea VTi a produs 127 CP. Productie: 1996-2000.

21. Duze de carburant D16Y7 - 180 cc, 107 cp. Productie: 1996-2000.

22. D16Y8 (D16Y6) - SOHC VTEC, durata arborelui cu came este 246/230 deg, diametrul supapelor de admisie este de 30 mm, esapamentul - 26 mm, pistoanele noi, raportul de compresie este de 9,6, duzele de 240 cmc, puterea este de 127 CP. Ani de productie: 1996-2000.

23. D16Y9 - D16Y4 cu noul arbore cu came, puterea este de 107-111 CP. Productie: 1996-2000.

24. D16Z5 - analog al lui D16A9 cu un convertor catalitic produs de 124 CP. Productie: 1989-1992.

25. D16Z6 - SOHC VTEC, durata arborelui cu came este 244/228, raportul de compresie 9.2, duzele de combustibil de 235 cc, 125 CP. Productie: 1992-1996.

26. D16Z7 - analog al lui D16Z6 cu un raport de compresie de 9,6: 1. Puterea este de 127 CP. A fost produsa in perioada 1996-2000.

27. D16Z9 - SOHC VTEC, 9,3 CR, 130 CP. Productie: 1994-1995.

28. SOHC ZC - VTEC, 9.2 raportul de compresie, 130 CP. A fost produsa din 1991 pana in 1995.

29. DOHC ZC - cap de cilindru cu camera dubla, raportul de compresie este de 9.3 (9.5 din 1988), 100 cp cu carburator si 115-130 CP cu injectie de combustibil. Ea a fost produsa din 1984 pana in 1995.

 

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate