Despre motorul HR16DE de la Nissan

Despre motorul HR16DE de la Nissan

Motorul Nissan HR16DE este rezultatul evolutiei motorului K4M de la Renault. Vehiculele Renault au fost echipate si cu acest motor, dar sub alt nume - H4M. Noul motor a venit sa inlocuiasca vechiul motor QG16DE.

HR16DE dispune de sistem variabil de reglare a valvelor pe arborele cu came, de acceleratia electronica si de doua injectoare de carburant pe cilindru. Lantul de distributie nu este fiabil si este intins prea devreme.

Reglarea golurilor pentru valva este necesara pentru HR16DE la fiecare 120.000 de km. Nu exista tacheti hidraulici. Motorul a fost modernizat foarte bine.

Noii arbori cu came si sistemul de alimentare cu combustibil au contribuit la reducerea consumului de combustibil si la cresterea puterii si a cuplului, iar acest motor indeplineste standardul european de mediu Euro 5.

Pe scurt, modelul HR16DE este un motor destul de conventional de 1,6 litri. De asemenea, putem spune ca HR16DE este versiunea mai mica a MR20DE.

Specificatii motor

Producator: Atsuta Plant, Oppama Plant, Shonan Plant, Nissan Motor Manufacturing UK, Nissan Motor Iberica S.A., Dongfeng Motor Company Anii de productie: 2006-prezent Material bloc cilindru: Aluminiu Material chiulasa: Aluminiu Tipul combustibilului: Benzina Sistem de alimentare: Injectie de combustibil controlabila electric Configuratie: In linie Numarul de cilindri: 4 Supape pe cilindru: 4 Schema de comanda a supapelor: DOHC Diametru, mm: 78.0 Cursa, mm: 83.6 Capacitate, cc: 1598 Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpi cu aspiratie naturala Rata compresiei: 9.5 Putere, HP: 110-117/6000

Aplicabilitate: Nissan Note, Nissan Tiida, Nissan Qashqai, Nissan Juke, Nissan Micra, Nissan Wingroad, Nissan Cube, Nissan Bluebird Sylphy, Nissan Latio, Nissan Grand Livina, Nissan Versa, Nissan NV200

Probleme ale motorului HR16DC si fiabilitate

  1. O suieratura a motorului. Zgomotul este un sunet al unei curele de accesorii. Strangeti-o. Daca nu este de ajutor, inlocuiti vechea curea cu una noua.
  2. Motorul se opreste. Problema este in releul unitatii de aprindere. Nissan a rechemat oficial un lot de masini cu aceasta problema. Se fixeaza prin inlocuirea complet a unitatii de aprindere. Oricum, riscati sa fiti blocati in mijlocul drumului.
  3. Vibratiile motorului. De obicei, asta spune despre moartea la montarea dreapta a motorului.
  4. In plus, motorul HR16DE-H4M este dificil de pornit pe vreme rece. Puteti schimba bujiile, incepeti cu acceleratia deschisa, poate imbunatati situatia. Aceasta este o caracteristica atat de neplacuta.

Sursa foto: breakeryard.com

Citeste si...
Despre motorul QG18DE de la Nissan
Despre motorul QG18DE de la Nissan

Motorul QG18DE este identic cu motorul QG16DE de 1,6 litri, dar are diametrul mai mare (80,0 mm). Ca urmare, deplasarea este de 1,...

Despre motorul QR25DE de la Nissan
Despre motorul QR25DE de la Nissan

Motorul QR25DE de 2,5 litri este tehnic copia lui QR20DE, cu exceptia catorva detalii. Motorul are un alt arbore cotit, iar acum c...

Despre motorul VK56DE de la Nissan
Despre motorul VK56DE de la Nissan

Motorul VK56DE a aparut in 2003 ca ​​unitate de putere pentru modelul Nissan Armada de pe piata americana. Motorul este fabricat i...

Despre motorul VQ30DE de la Nissan
Despre motorul VQ30DE de la Nissan

Nissan a inceput productia primului mare motor al seriei VQ in 1994. A fost motorul VQ30DE. Motorul a inlocuit VG30DE si VE30DE. M...