Motorul Mazda L3-VE este membru al seriei L a lui Mazda. Este un motor pe benzina cu 4 cilindri in linie, de 2,3 litri, care a fost produs intre 2001 si 2010. L3-VE este, de asemenea, numit motor MZR. Motorul se bazeaza pe o versiune mai mica de 2,0 litri - motorul LF-DE.
Motorul L3-VE are un bloc cilindric din aliaj de aluminiu cu mansoane de cilindru din fonta turnate direct in blocul motor. Motorul de 2,3 litri imparte dimensiunea diametrului cu LF-DE, in timp ce cursa a fost marita cu 10,9 mm pana la 94,0 mm (3,70 in).
Exista o carcasa din doua piese cu doi arbori de echilibrare in partea inferioara a blocului. Este o unitate de echilibrare tip caseta, actionata de un angrenaj atasat la arborele cotit care se roteste la o viteza dubla fata de arborele cotit pentru a compensa forta secundara de inertie.
Motorul are un arbore cotit de fier cu opt contragreutati si un amortizor de forta, tije de legatura forjate, pistoane din aluminiu cu fuste acoperite cu grafit.
Capetele cilindrilor sunt, de asemenea, fabricate din aliaj de aluminiu-siliciu. Exista doi arbori cu came duble si patru supape pe cilindru.
de admisie si evacuare sunt actionati de lantul de distributie. Lantul nu necesita intretinere si este echipat cu dispozitivul de tensionare a lantului care functioneaza automat folosind presiunea uleiului motorului. Supapele de admisie si evacuare au un unghi de 39 de grade.
Citeste si despre: motorul 2.3l DISI Turbo de la Mazda
Acestea sunt actionate de dispozitive de cuplaj solid (este necesara ajustarea periodica). Supapa a fost echipata cu sistemul de reglaj variabil al valvei Mazda - sistemul “Sequential Valve Timing” (S-VT).
Sistemul de admisie este alcatuit din colectorul de admisie cu lungime variabila din plastic cu sistem de inductie variabil (VIS). Exista, de asemenea, conducta de aer variabila Mazda (VAD), care a functionat ca al doilea canal de admisie peste 4.500 rpm.
Sistemul L3-VE are sistem de injectie electronica secventiala, multi-punct si bobine individuale cu aprindere directa. Gazele de esapament trec prin colectorul de
Mazda a produs si versiunea turbo a acestui motor - 2.3L DISI Turbo, cunoscut si ca motorul L3-VDT.
Specificatii motor
Producator
Mazda
Anii de productie
2001-2010
Material bloc cilindru
Aluminiu
Tipul combustibilului
Benzina
Sistem de alimentare
Injectie de combustibil
Configuratie
In linie
Numarul de cilindri
4
Supape pe cilindru
4
Schema de comanda a supapelor
DOHC
Diametru, mm
87.5
Cursa, mm
94.0
Capacitate, cc
2,260
Tipul motorului cu combustie interna
In patru timpi aspirat in mod natural
Rata compresiei
10.6:1
9.7:1
Putere, HP
164 hp (122 kW)/6,500
154 hp (115 kW)/5,750
Cuplu
195 Nm/4,000-4,500
209 Nm/4,000-4,500
Greutate motor
180 kg
Ordine de aprindere
1-3-4-2
Ulei de motor
5W-30
Capacitate ulei de motor, litri
4.4
Intervalul schimbului de ulei, km
15,000 km/12 luni
Aplicabilitate
Mazda Axela / Mazda3, Mazda Atenza / Mazda6, Mazda MPV, Mazda Premacy / Mazda5, Mazda B2300
Probleme ale motorului 2.3l MZR / L3-VE si fiabilitate
Carcasele filtrului stoc au tendinta de scurgere. Pentru a ajuta la longevitatea acelui L3-VE / MZR 2.3L, trebuie sa inlocuiti carcasa filtrului de ulei cu o carcasa spin-on. In caz contrar, veti merge cu el gol. Utilizati un filtru de calitate si verificati periodic uleiul.
L3-VE are o problema de ardere a uleiului. Cele mai multe masini cu probleme de ardere a uleiului sunt masinile produse din 2004-2005.
Nu exista un raspuns clar la intrebarea care provoaca un consum ridicat de ulei. Dar Mazda a facut unele modificari in ultimii ani de productie, ceea ce a facut motoarele de 2.3L mai putin predispuse la arderea uleiului.
In rest, motorul este destul de fiabil si durabil. Longevitatea motorului ajunge fara probleme la 250.000 km.
Citeste si despre: motorul M52B28 de la BMW
Sursa foto: commons.wikimedia.org
Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!