Despre motorul Volkswagen Audi 1.4 TSI/TFSI

Despre motorul Volkswagen Audi 1.4 TSI/TFSI

Motorul 1.4 TSI / TFSI apartine seriei EA111 de motoare pe benzina turbo. Motorul a fost prezentat pentru prima data la Salonul Auto de la Frankfurt in 2005 ca un exemplu de reducere a capacitatii cilindrice de catre grupul Vw.

[[ad number=“1”]]

Principalul obiectiv al motoarelor cu turbocompresoare mici a fost inlocuirea motoarelor FSI 1.6 si FSI de 2.0 litri cu aspiratie naturala, fara a pierde puterea si cuplul, oferind in acelasi timp o mai mare eficienta a combustibilului si un standard mai bun de emisii. Motoarele 1.4 TSI si 1.2 TSI sunt cele mai comune unitati de putere pentru hatchbackurile VW Golf si Polo, dar si pentru sedanele compacte precum Jetta.

Motorul 1.4 TSI EA111 are un bloc cilindric din fonta cu o deplasare de 82 mm. Exista un arbore cotit din otel forjat pe cinci rulmenti principali. Motorul are o chiulasa din aluminiu cu 16 valve (patru supape pe cilindru), cu arbori cu came de admisie si de evacuare deasupra. Arborii cu came sunt actionati de un lant de distributie cu role proiectat pentru intreaga durata a functionarii motorului.

[[ad number=“2”]]

Aceasta versiune este, de asemenea, este echipata cu sistem de reglare continua a sistemului de reglare a supapei de admisie variabila.

Valvele sunt actionate de un dispozitiv oscilant de ghidare, echipat cu dispozitive hidraulice de ridicare / tacheti hidraulici pentru compensarea cursei valvelor. Toate motoarele de 1.4 TSI au corpul de acceleratie cu supapa de acceleratie electronica Bosch “Gas-E”.

Componenta importanta a motorului este turbocompresorul. Exista doua versiuni diferite ale STI 1.4. Versiunea mai putin puternica echipata cu un turbocompresor TD02 a produs o presiune maxima de acceleratie de 1,8 bari si un intercooler racit cu apa integrat in galeria de admisie.

Gama de putere pentru motoarele respective este intre 122-131 CP (90-96 kW). Versiunile mai puternice au compresorul Eaton Roots de generatia a cincea generata de curele, pe langa turbocompresorul KKK K03. Aceasta combinatie elimina aspectul turbo-lag si produce mult mai multa putere si cuplu.

[[ad number=“3”]]

Versiunile TFSI au sistemul VW de injectie cu strat de combustibil (FSI). Livrarea combustibilului este asigurata de pompa de joasa presiune din interiorul rezervorului de combustibil si de pompa de inalta presiune cu injectie de inalta presiune cu arbore cu came cu o presiune de combustibil de pana la 150 bar pentru injectorii de combustibil cu sase gauri.

Combustibilul este injectat direct in interiorul camerei de ardere a fiecarui cilindru. Bujiile NGK sunt pozitionate in centru, intre prizele de admisie si supapele de evacuare.

Citeste si despre: motorul Volkswagen Audi 1.4 TDI

Fiecare bujie are o bobina individuala de aprindere. Functionarea motorului este controlata de unitatea electronica de comanda a motorului Bosch Motronic ME (ECU).

Motorul de 1.4 litri EA111 este castigatorul de-a lungul timpului al premiului “Motorul International al Anului”. In ciuda acestui fapt, Volkswagen inlocuieste acest motor cu o tehnologie avansata de 1.4 TSI a seriei EA211.

Specificatii motor

[[ad number=“4”]]

  • Producator: Mlada Boleslav Plant
  • Anii de productie: 2005
  • Material bloc cilindru: Fonta
  • Material chiulasa: Aluminiu
  • Tipul combustibilului: Benzina
  • Sistem de alimentare: Injectie directa
  • Configuratie: In linie
  • Numarul de cilindri: 4
  • Supape pe cilindru: 4
  • Schema de comanda a supapelor: DOHC
  • Diametru, mm: 76.5
  • Cursa, mm: 75.6
  • Capacitate, cc: 1390
  • Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpi, cu turbocompresor + supraalimentator
  • Rata compresiei: 10.0
  • Putere, HP: 122-180/5000-6200
  • Cuplu: 145-185/1500-4500
  • Ordine de aprindere: 1-3-4-2
  • Ulei de motor: 5W-30, 5W-40
  • Capacitate ulei de motor, litri: 3.8
  • Intervalul schimbului de ulei, km: 15,000

Aplicabilitate

[[ad number=“5”]]

VW Golf Mk5 Mk6, VW Touran, Audi A3, VW Scirocco, SEAT Leon, Skoda Octavia, VW Tiguan

Probleme ale motorului VW-Audi 1.4 TSI TFSI si fiabilitate

  1. Lantul de distributie si zgomotul dispozitivului de intindere reprezinta problema extinsa pentru motorul 1.4 TSI. Una dintre ele (sau ambele) are nevoie de inlocuire cat mai curand posibil.
  2. O masina nu accelereaza bine. Foarte des, aceasta este o problema cu Wastegate in turbocompresor.
  3. Motoarele VW-AUDI 1.4 TSI nu se incalzesc bine si mananca ulei. Acestea sunt caracteristici unice.

Motorul 1.4 TSI cu intretinere adecvata poate rula pana la 300.000 km, fara daune sau probleme.

Modificari

[[ad number=“6”]]

  • CAXA - 122 CP (90kW), 200Nm la 1.500-3.500 rpm. Aceasta este versiunea populara de 122 CP a motorului TSI de 1,4 litri cu un turbocompresor.
  • CAXC - 125 CP (92 kW), 200 Nm la 1500-4000 rpm. Motorul este pentru Audi A3, SEAT Leon.
  • CFBA - 131 CP (96 kW), 220 Nm la 1750-3,500 rpm. Aceasta versiune este pentru VW Jetta V, Golf Mk6, Passat B6 si Skoda Octavia Mk2.
  • BMY - 140 CP (103 kW), 220 Nm la 1750-5000 rpm. Motorul are compresor mecanic si presiune turbocompresor de 2,5 bar.
  • CAVF - 150 CP (110 kW), 220 Nm la 1.250-4.500 rpm. SEAT Ibiza FR are aceasta versiune.
  • BWK / CAVA - 150 CP (110 kW), 240 Nm la 1750-4000 rpm. Motorul cu mai multe turatii pentru VW Tiguan.
  • CDGA - 150 CP (110 kW), 240 Nm la 1750-4000 rpm. Aplicabilitate: VW Touran, Passat B7 EcoFuel.
  • CAVD - 160 cp (118 kW), 240 Nm la 1750-4,500 rpm. Versiune speciala pentru hot hatch-uri si scaune compacte precum Golf Mk6, Scirocco Mk3, VW Jetta TSI Sport.
  • CAVE / CTHE - 179 CP (132 kW), 250 Nm la 2.000-4.500 rpm. Cel mai puternic motor al seriei de 1.4 litri a fost conceput pentru SEAT Ibiza Cupra, Polo GTI, Fabia RS si Audi A1.

[[ad number=“7”]]

Citeste si despre: motorul Volkswagen Audi 1.2 TDI

Sursa foto: autocar.co.uk, wheels.ca

Citeste si...
Cum iti dai seama ca motorul masinii este pe moarte?
Cum iti dai seama ca motorul masinii este pe moarte?

In termeni simpli putem considera ca motorul este inima oricarui autovehicul, iar ca si in cazul persoanelor, in momentul in care...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...