Motorul 2.0 TDI Common Rail se bazeaza pe versiunea anterioara - motorul 2.0 TDI PD. Acest motor nou apartine familiei EA189 (scandalul emisiilor VW), care include si motorul 1.6 TDI si motorul de 1.2 TDI cu 3 cilindri.
Multe componente noi ale motorului au fost dezvoltate pentru a raspunde cerintelor in crestere privind caracteristicile de zgomot, consumul de combustibil si emisiile.
[[ad number=“1”]]
Cel mai important in acest caz este trecerea la sistemul de injectie Common-Rail. Motorul are un arbore cotit din otel forjat cu patru contragreutati in loc de opt. Reduce sarcina pe lagarele arborelui cotit si zgomotul cauzat de vibratii.
Motorul 2.0 TDI CR utilizeaza pistoanele sale cu o camera de ardere cu volum mai mare, din acest motiv motorul are un raport de compresie mai redus de 16,5: 1. Schimbarea cea mai vizibila este noua chiulasa.
cum sa determini cauzele vibratiilor la masina
Este fabricata din aluminiu si are pentru supape pe cilindru si doi arbori cu came. Dar cureaua de distributie actioneaza exclusiv arborele cu came de evacuare, iar arborele cu came de admisie se deplaseaza cu angrenajul de la arborele cu came de evacuare, la partea din spate a chiulasei.
[[ad number=“2”]]
Motorul 2.0 TDI a primit colectoare de admisie cu geometrie variabila, turbocompresor cu geometrie variabila cu reglare electronica integrat in colectorul de evacuare din fonta,
Specificatii motor
Producator
VW Motor Polska Sp. z o.o., Audi Hungaria Motor Kft.
Anii de productie
2007-2015
Material bloc cilindru
Fonta
[[ad number=“3”]]
Material chiulasa
Aluminiu
Tipul combustibilului
Motorina
Sistem de alimentare
Common Rail
Configuratie
In linie
Numarul de cilindri
4
[[ad number=“4”]]
Supape pe cilindru
4
Schema de comanda a supapelor
DOHC
Diametru, mm
81.0
Cursa, mm
95.5
Capacitate, cc
1968
Tipul motorului cu combustie interna
In patru timpi cu turbocompresor
Rata compresiei
[[ad number=“5”]]
16.5:1
Putere, HP
140/3750-4100
Cuplu
236/1750-2800
Ordine de aprindere
1-3-4-2
Ulei de motor
VW 507.00, 5W-30
Capacitate ulei de motor, litri
3.8
[[ad number=“6”]]
components.ads.article.code15Aplicabilitate
Audi TT Mk2 2.0 TDI quattro, Audi 8P A3, Audi B8 A4, Audi Q5, SEAT Leon Mk2, SEAT Altea, SEAT Toledo Mk3, SEAT Exeo, Skoda Octavia Mk2, Skoda Superb Mk2, Skoda Yeti, Volkswagen Golf Mk6, VW Jetta Mk5 TDI, Volkswagen Tiguan, Volkswagen Passat, Volkswagen Transporter
Probleme ale motorului 2.0 TDI CR Volkswagen si fiabilitate
In sine, acest motor este foarte fiabil. Problema principala este ca acest motor a fost implicat in scandalul emisiilor Volkswagen (cunoscut si ca “emissionsgate” sau “dieselgate”).
Citeste si despre: probleme care cauzeaza vibratii la motor
Sursa foto: autocar.co.uk
Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!