Despre motorul Volkswagen Audi 2.0 TDI

Despre motorul Volkswagen Audi 2.0 TDI

Motorul 2.0 TDI Common Rail se bazeaza pe versiunea anterioara - motorul 2.0 TDI PD. Acest motor nou apartine familiei EA189 (scandalul emisiilor VW), care include si motorul 1.6 TDI si motorul de 1.2 TDI cu 3 cilindri.

Multe componente noi ale motorului au fost dezvoltate pentru a raspunde cerintelor in crestere privind caracteristicile de zgomot, consumul de combustibil si emisiile.

Cel mai important in acest caz este trecerea la sistemul de injectie Common-Rail. Motorul are un arbore cotit din otel forjat cu patru contragreutati in loc de opt. Reduce sarcina pe lagarele arborelui cotit si zgomotul cauzat de vibratii.

Motorul 2.0 TDI CR utilizeaza pistoanele sale cu o camera de ardere cu volum mai mare, din acest motiv motorul are un raport de compresie mai redus de 16,5: 1. Schimbarea cea mai vizibila este noua chiulasa.

Citeste si despre: cum sa determini cauzele vibratiilor la masina

Este fabricata din aluminiu si are pentru supape pe cilindru si doi arbori cu came. Dar cureaua de distributie actioneaza exclusiv arborele cu came de evacuare, iar arborele cu came de admisie se deplaseaza cu angrenajul de la arborele cu came de evacuare, la partea din spate a chiulasei.

Motorul 2.0 TDI a primit colectoare de admisie cu geometrie variabila, turbocompresor cu geometrie variabila cu reglare electronica integrat in colectorul de evacuare din fonta, filtrul de particule diesel, sistemul EGR la temperatura joasa si ECU electronica Bosch EDC 17. Motorul de doi litri poate fi echipat cu doi arbori de echilibrare in functie de modelul vehiculului.

Specificatii motor

Producator

VW Motor Polska Sp. z o.o., Audi Hungaria Motor Kft.

Anii de productie

2007-2015

Material bloc cilindru

Fonta

Material chiulasa

Aluminiu

Tipul combustibilului

Motorina

Sistem de alimentare

Common Rail

Configuratie

In linie

Numarul de cilindri

4

Supape pe cilindru

4

Schema de comanda a supapelor

DOHC

Diametru, mm

81.0

Cursa, mm

95.5

Capacitate, cc

1968

Tipul motorului cu combustie interna

In patru timpi  cu turbocompresor

Rata compresiei

16.5:1

Putere, HP

140/3750-4100

Cuplu

236/1750-2800

Ordine de aprindere

1-3-4-2

Ulei de motor

VW 507.00, 5W-30

Capacitate ulei de motor, litri

3.8

Aplicabilitate

Audi TT Mk2 2.0 TDI quattro, Audi 8P A3, Audi B8 A4, Audi Q5, SEAT Leon Mk2, SEAT Altea, SEAT Toledo Mk3, SEAT Exeo, Skoda Octavia Mk2, Skoda Superb Mk2, Skoda Yeti, Volkswagen Golf Mk6, VW Jetta Mk5 TDI, Volkswagen Tiguan, Volkswagen Passat, Volkswagen Transporter

Probleme ale motorului 2.0 TDI CR Volkswagen si fiabilitate

In sine, acest motor este foarte fiabil. Problema principala este ca acest motor a fost implicat in scandalul emisiilor Volkswagen (cunoscut si ca "emissionsgate" sau "dieselgate").

Citeste si despre: probleme care cauzeaza vibratii la motor

Sursa foto: autocar.co.uk

Articole similare

Acest cod se refera la eroarea tensiunii circuitului injectorului de carburant - cilindrul 7 - tensiune scazuta.

Acest cod se refera la eroarea circuitului galeriei de admisie - tensiune ridicata - bancul 2.

Cu aceasta cheie fob, este si mai greu sa va uitati cheile in masina si sa inchideti masina, atat timp cat cheia fob se afla in interiorul masinii.

Acest cod se refera la eroarea tensiunii circuitului injectorului de carburant - cilindrul 11 - variatii de tensiune.

Cauti o masina? Iti garantam cel mai mic pret de piata.