Cele mai multe masini care ajung intr-un service auto, au nevoie de efectuarea schimbului de ulei si a filtrelor.
Ei bine, cele mai multe service-uri solicita un pret destul de piperat pentru o lucrare atat de simpla precum este schimbul de ulei, mai ales ca schimbarea uleiului se face simplu si rapid.
In cazul in care va doriti sa acumulati mai multe informatii despre cum se poate face schimbul de ulei al masinii acasa, va invitam sa descoperiti acest lucru in cele ce urmeaza in acest articol, care va prezinta un ghid de schimbare a uleiului. De mentionat este faptul ca inainte de a trece la treaba, trebuie sa aveti la dispozitie de fiecare data cartea service a masinii.
Citeste si despre: cand trebuie sa schimbi uleiul de motor
Este extrem de important sa cunoasteti care este tipul de ulei compatibil pentru masina dumneavoastra, dar si care este filtrul de ulei potrivit pentru aceasta.
In acest sens, cartea service a masinii va poate fi utila, pentru ca acolo este specificat tipul de ulei necesar pentru masina dvs. Puteti intreba chiar si vanzatorul de la magazinul de piese auto, care este uleiul potrivit pentru masina dvs., iar acesta va poate recomanda uleiul si filtrul necesar. Vanzatorul va poate recomanda de exemplu uleiul de motor 10W30 sau 10W40, in functie de marca si modelul masinii, in functie de vechime etc.
Odata ce ati cumparat deja uleiul, urmatorul pas este acela de a ridica masina in conditii de siguranta. Folositi suporturi pentru cricuri de fiecare data cand lucrati ceva si va aflati sub masina, pentru ca masina poate cadea de pe cric din diferite motive, insa avand suporturile amplasate sub masina, veti lucra in siguranta.
Odata facut si acest pas, este important sa indepartati scutul de plastic sau scutul metalic de sub motor. Foarte multe masini sunt dotate cu un astfel de scut metalic sau scut din plastic, care trebuie indepartat pentru a ajunge la dopul de ulei si la filtru (filtrul poate fi si sus).
Odata ce ati ajuns la acestea, indicat ar fi sa inlocuiti prima data filtrul de ulei, mai ales daca acesta se afla in partea superioara a motorului, pentru ca in filtru se gaseste foarte putin ulei, iar atunci cand indepartati filtrul, tot uleiul murdar va cobori in baia de ulei.
In cazul in care masina are filtru de insertie, de asemenea, acesta de cele mai multe ori se gaseste in partea superioara a motorului. Este important sa il depistati si sa il inlocuiti cu altul nou. In cazul in care insa filtrul de ulei se afla sub motor, cum ar fi filtrul cu placa, este indicat sa inlocuiti filtrul doar dupa ce inlocuiti uleiul.
Dupa ce terminati de rezolvat problema filtrelor, este important sa evacuati uleiul din baia de ulei. Este extrem de important sa slabiti mufa potrivita, pentru ca in cazul in care din greseala veti scoate dopul de la transmisie, veti avea de lucru si pentru a umple transmisia. Tocmai de aceea, este indicat sa folositi cartea service a masinii in aceasta situatie.
Ei bine, cand stiti care este dopul de golire pe care trebuie sa il scoateti, faceti acest lucru pentru a permite ca uleiul sa se scurga. Inlocuiti si dopul de ulei, dar si sigiliul, iar in cazul in care filtrul de ulei arata bine, puteti schimba doar sigiliul fara filtru.
In cazul in care insa nu inlocuiti nici sigiliul, atunci trebuie sa stiti ca va expuneti unui risc ridicat de a va confrunta cu pierderi de ulei. Strangeti apoi fisa de ulei cu cuplul corect folosind o cheie potrivita, iar pentru specificarea cuplului corect studiati din nou cartea de service a masinii.
Ei bine, dupa ce veti parcurge si acest pas, cu siguranta urmatorul pas este acela de a adauga noul ulei de motor. Folositi cantitatea potrivita, iar pentru a face acest lucru trebuie sa studiati din nou cartea service a masinii. Aveti mare grija sa nu scapati ulei pe partile fierbinti precum galeria de evacuare. Apoi, scoateti joja de ulei pentru ca aerul sa iasa din motor.
Dupa ce veti pune cantitatea de ulei care este mentionata in cartea service a masinii, ar fi indicat sa vedeti ce va arata joja. Daca totul este in regula, nivelul uleiului ar trebui sa arate putin peste semnul MAX, dat fiind faptul ca filtrul de ulei este gol momentan.
Urmatorul pas este acela de a porni motorul dupa ce ati efectuat toti acesti pasi. Dupa ce porniti motorul trebuie sa va asigurati ca in bord se va aprinde martorul rosu de presiune a uleiului. Acesta trebuie sa se aprina si apoi sa se stinga dupa cateva secunde. Trebuie sa lasati motorul sa mearga in gol aproximativ 15 secunde, pana cand se va umple cu ulei filtrul, iar dupa aceea trebuie sa opriti motorul.
Odata ce ati parcurs si aceasta etapa, urmeaza sa verificati din nou joja. Daca va intrebati de ce este necesar sa faceti acest lucru, ei bine, lasand motorul oprit aproximativ 5 minute, uleiul va ajunge in baia de ulei. Apoi va fi nevoie sa verificati joja si sa va asigurati ca nivelul de ulei este cel bun, adica se afla la mijloc, intre semnul MIN si MAX.
De cele mai multe ori, nivelul uleiului va fi pe marcajul MAX, insa chiar si asa, exista masini la care nivelul va fi undeva intre MIN si MAX. Verificati inca odata cartea service a masinii pentru a va asigura ca nivelul uleiului este acolo unde trebuie.
Dupa ce veti face si acest lucru, va fi nevoie sa porniti motorul masinii si sa il lasati sa mearga la relanti aproximativ 10 minute, sau daca doriti, puteti scoate masina la o plimbare. Este important insa sa va asigurati ca nu exista pierderi de ulei de la fisa sau filtru inainte de a scoate masina la testare.
Ei bine, si acum pasul final. Dupa ce trec cele 10 minute, sau dupa o plimbare pentru a testa masina, verificati din nou nivelul uleiului. Daca acesta se afla pe joja intre MIN si MAX, atunci inseamna ca v-ati descurcat si ati schimbat perfect uleiul.
Asadar, dupa cum se poate vedea, nu este foarte greu sa schimbati uleiul masinii pe cont propriu in cazul in care urmati instructiunile si folositi cartea service a masinii. Facand acest lucru, veti economisi niste banuti.
Citeste si despre: uleiul sintetic, este bun pentru masina ta
Sursa foto: nsford.com, ptanorthmidas.co.za, aposhiangarage.com, ridewithprestige.com, wolfchasehonda.com
Schimbarea uleiului de motor permite o lubrifiere corecta a partilor componente ale acestuia, astfel incat nu se vor supraincalzi.
Masina scoate un ticait cand porneste? Ralanti-ul este dur? Masina accelereaza incet? La motor se aude o bataie?
Fiecare masina are nevoie de schimburi de ulei si de revizii. Uleiul este esential pentru lubrifierea si racirea componentelor metalice ale motorului.
Afla cate tipuri de filtre de ulei exista si care ar putea fi cel mai potrivit pentru masina ta.
Motorul F4R a devenit foarte popular datorita masinii Megan si a unor modele sportive ale Renault. Exista multe modificari ale acestui motor.
Conduci linistit si deodata observi ca becul ce tine de sistemul de ulei, din bordul masinii, se aprinde.
Ce poate fi mai nasol decat sa mergi dimineata linistit la masina si sa observi o balta mare de ulei fix sub masina?
FB25 de 2.5 litri este un motor cu patru cilindri fara turbocompresor care a inlocuit motorul EJ25 in modelele Legacy si Forester.
Motorul turbo 2.0L al lui Honda are un cap cilindric ( chiulasa ) usor din aluminiu. Galeria de evacuare este turnata cu chiulasa ca o unitate.
Cand trebuie schimbat filtrul de ulei si care este rolul lui?
Cand circula uleiul prin motor, poate aduna gunoaie. Dupa o perioada cele normale aduna gunoaie care scad din eficienta motorului.
In acest articol vom vorbi despre cureau de accesorii, o curea carei nu ii este data atata importanta pe cat ar merita.
12A se bazeaza pe principiul de functionare al motorului 10A (primul motor rotativ in productia de masa).
Iata cateva instructiuni generale pentru potrivirea filtrului de ulei corespunzator cu vascozitatea corecta a uleiului.
Servodirectia este un sistem electric sau hidraulic care ofera asistenta la directie la viteze mici.
Motorul este sigur, insa in prezent este greu sa gasesti o masina cu acel motor si kilometraj putin.
In momentul in care trebuie sa completati lichidul de transmisie, exista posibilitatea sa adaugati mai mult lichid de transmisie decat ar fi necesar.
Exista mai multe motive din cauza carora martorul de presiune a uleiului se aprinde in bordul masinii.
Producatorul nu a aplicat adevaratul VTEC Honda pentru motorul turbo de 1,5 litri - nu exista niciun mecanism de turatie variabila, doar VTС dual.
Toata lumea are o idee diferita despre cat de des ar trebui schimbat uleiul vehiculului dumneavoastra si ce tip de ulei este cel mai bun pentru vehicul.
Modelele mai noi de la Ford, mai ales cele cu tractiune AWD sau 4WD au un martor de avertizare care are forma unei chei (wrench light).
Cand circula uleiul prin motor, poate aduna reziduri. Dupa o perioada uleiurile normale aduna gunoaie care scad din eficienta motorului.
De ce curge ulei pe la garnituri sau simeringuri? Ce se intampla daca mergi cu un nivel scazut de ulei?
Desi nu este una dintre reparatiile cele mai frecvent intalnite, schimbarea pompei de ulei s-ar putea sa survina la un moment dat.
Ar putea fi ceva la fel de simplu ca nivelul uleiul scazut, sau ar putea fi un indiciu al problemelor grave ale motorului.
Va recomandam sa folositi un ulei special pentru varsta masinii, ulei produs cu niste calitati ce vor preveni problemele inerente ce tind sa apara.
Unul dintre ingrediente este uleiul de baza sau "base oil" care se gaseste in grasimi lubrifiante, uleiuri de motor si lichide de prelucrare a metalelor.
Odata ce ai luat permisul si te numesti sofer, trebuie sa stii cateva lucruri de baza despre masina pe care o vei conduce.
Este necesar sa va asigurati de vascozitatea corecta a uleiului folosit si cereti sfatul unui mecanic atunci cand inlocuiti si filtrul si uleiul.
A fost pentru prima data introdus in anul 2003 model al Mazda3. Acest motor are si alte versiuni mai vechi - LF-VE si LF-VD.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login