E mai bine sa faci frana de motor sau sa franezi?

E mai bine sa faci frana de motor sau sa franezi?

O dezbatere la care parerile sunt foarte impartite intre soferi, dar uneori chiar si intre specialistii din domeniu, atunci cand vine vorba despre ce metoda este indicat sa utilizam pentru a frana. Cei care sustin utilizarea franei de motor sunt de parere ca acest obicei elimina uzura prematura a franelor masinii, in timp ce persoanele care nu sunt de acord cu abuzarea franei de motor sunt de parere ca in acest fel creste consumul de combustibil si exista riscul de aparitie a unor daune la nivelul motorului sau a sistemului de transmisie. Parerea noastra este ca fiecare tip de franare are rolul ei si trebuie utilizata in situatii diferite, iar in acest articol vom vorbi despre fiecare caz in parte.

Desigur, probabil motivul principal pentru care soferii aleg sa utilizeze frana de motor este pentru ca franele sa se uzeze mai incet, iar in acest fel sa economiseasca bani din inlocuirea mai rara a consumabilelor sistemului de franare. Cu toate acestea, daca facem un calcul atent, defectarea prematura a motorului sau a sistemului de transmisie va presupune costuri de reparatie mult mai mari decat inlocuirea placutelor de frana.

Pe de alta parte, trecerea intr-o treapta inferioara pune o presiune suplimentara asupra motorului, care in mod sigur va produce un grad de uzura mai ridicat, iar in timp poate produce chiar si daune. Mai mult, conform ultimelor studii realizate, s-a demonstrat ca frana de motor consuma mai mult combustibil decat procesul in care franam si dupa aceea trebuie sa acceleram din nou. In timp ce cantitatea de combustibil in plus s-ar putea sa nu fie semnificativa, economiile pe termen lung vor deveni cu adevarat substantiale.

Acestea fiind spuse, consideram ca cel mai oportun si corect este sa utilizam in general pedala de frana pentru a incetini, dar asta nu inseamna ca frana de motor nu trebuie folosita. In multe cazuri cand coboram o panta abrupta este chiar indicat sa utilizam o treapta de viteza inferioara pentru a beneficia de frana de motor, dar cel mai bine este ca acest proces sa fie acompaniat de franarea clasica, mai ales in cazul coborarilor foarte abrupte.

Citeste si...
Care este durata de viata a placutelor de frana?
Care este durata de viata a placutelor de frana?

Placutele de frana sunt prezente in sistemul de franare cu disc. Cand rotile vehiculului se rotesc, discurile de frana se rotesc s...

Care este grosimea recomandata a placutelor de frana?
Care este grosimea recomandata a placutelor de frana?

Discurile de frana reprezinta echivalentul modern al sabotilor de frana utilizati in sistemul de franare cu tambur. In prezent maj...

Frana de motor explicata: ce este si cum se face?
Frana de motor explicata: ce este si cum se face?

Frana de motor este o tehnica foarte buna de folosit atunci cand avem nevoie de un nivel mare de putere de franare si este gresit...

Intrebarea care a dezbinat internetul. Tu ce crezi: cum este cel mai bine sa va lasati masina parcata, cu frana de mana trasa, cu frana de mana si in viteza sau doar in viteza?
Intrebarea care a dezbinat internetul. Tu ce crezi: cum este cel mai bine sa va lasati masina parcata, cu frana de mana trasa, cu frana de mana si in viteza sau doar in viteza?

Auzisem de la un mecanic pe care il cunoastem de mult timp ca este mai bine sa punem masina in treapta a 2-a si sa nu actionam fra...