Este conducerea cu viteza chiar asa rea pentru masina mea?

Este conducerea cu viteza chiar asa rea pentru masina mea?

In mod clar, vom mentiona inca de la inceput ca depasirea limitei de viteza nu este legal si nu sustinem acest obicei, fiind unul foarte periculos. In articolul de azi insa, vom discuta despre efectul pe care il are asupra autovehiculului nostru condusul in permanenta cu viteze ridicate. In acest fel soferii vor putea intelege daca conducerea cu viteza ii poate afecta doar din punct de vedere legal sau si tehnic.

Motivul principal pentru care toti soferii ar trebui sa respecte limitele de viteza este mentinerea sigurantei pe sosele. Conducerea cu viteza prea mare creste riscul de a face accidente din cauza distantei de franare mai mari si, de asemenea, creste probabilitatea de coliziune cu pietonii, care se soldeaza cu raniri grave sau decese.

Pe langa toate aceste repercursiuni legale sau pericole la care va supuneti atunci cand conduceti cu viteza, mai exista un aspect foarte important si anume nivelul de uzura si mentinerea automobilului in stare corespunzatoare. Acest obicei poate afecta in mod semnificativ angrenajele autovehicului, asa incat in cele ce urmeaza vom prezenta cele mai importante probleme cu care va puteti confrunta.

Ridica nivelul de presiune asupra motorului

Atunci cand conduceti cu o viteza crescuta, in mod inevitabil si nivelul turatiei va fi ridicat. Motorul va fi mult mai solicitat decat in mod normal, asa incat va trebui sa faca fata unui nivel de presiune crescut. Acest lucru poate contribui la uzura generala a componentelor motorului si poate creste probabilitatea aparitiei unor defectiuni, care pot fi atat periculoase, cat si costisitoare.

Este deosebit de important sa fiti atenti la conducerea prea rapida si la suprasolicitarea motorului la scurt timp dupa ce ati pornit masina pe vreme rece. Daca uleiul din motor este rece, acesta va fi mai putin eficient in a isi face treaba de a circula in jurul componentelor pentru a asigura lubrifierea, ceea ce creste riscul de deteriorare.

Lovirea gropilor si a denivelarilor de viteza

Gropile pot fi un pericol major pentru masini, in special in timpul lunilor de iarna sau toamna, cand apa se infiltreaza in crapaturile din drum, ingheata si se extinde, creand gropi mai mari sau atunci cand sunt acoperite de apa si nu stiti cat de adanci sunt. Atunci cand viteza este foarte ridicata, veti observa mult mai tarziu aparitia unei gropi, iar posibilitatea de evitare a acesteia este minima. In plus, impactul intr-o astfel de situatie va fi mult mai puternic si paote produce pagube majore. Mentinerea unei viteze rezonabile este intotdeauna o modalitate inteleapta si eficienta de a va proteja autovehiculul.

Acelasi lucru este valabil si pentru limitatoarele de viteza, care sunt amplasate cu un motiv. Ignorarea semnelor de avertizare si lovirea denivelarilor in timp ce conduceti peste limita de viteza este posibil sa va deterioreze masina, afectand sistemul de directie al autovehiculului si, de asemenea, va poate face sa pierdeti controlul, crescand riscul unui accident.

Deteriorarea franelor

Conducerea peste limita de viteza inseamna ca timpul de reactie va fi redus, ceea ce este posibil sa duca la franari tarzii si bruste, foarte agresive. Acest lucru solicita foarte mult sistemul de franare, uzand placutele si discurile in mod prematur, care vor trebui inlocuite pentru a mentine autovehiculul in stare de functionare.

Cel mai rau scenariu care poate rezulta din conducerea prea rapida este ca pur si simplu nu franati la timp si intrati in coliziune cu o alta masina, un obiect stationar sau un pieton. Respectarea limitei de viteza, a unei distante de siguranta si acordarea unui timp suficient pentru a detecta pericolele este cea mai buna modalitate de a evita aceste evenimente.

sursa foto: bbc.com

Citeste si...
Cutie de viteze manuala sau automata. Care este cea mai buna?
Cutie de viteze manuala sau automata. Care este cea mai buna?

Toate autoturismele cu combustie interna sunt dotate fie cu o cutie de viteze manuala, fie cu una automata. Anumite modele de masi...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...