Etrier blocat - cum sa il reparati?

Etrier blocat - cum sa il reparati?

Etrierul este o componenta foarte importanta a sistemului de franare. Este componenta ce ajuta la oprirea sau incetinirea vehiculului atunci cand calcati pedala de frana. Daca un etrier este blocat, capacitatea de a opri vehiculul poate fi diminuata.

Daca pedala de frana nu revine la pozitia initiala dupa ce luati piciorul de pe ea, inseamna ca etrierul este blocat. De asemenea, vehiculul poate trage stanga sau dreapta cand calcati frana. Daca observati unul dintre aceste simptome inseamna ca etrierul este blocat.

Sunt mai multe motive in urma carora etrierul devine blocat. Nu trebuie intotdeauna sa inlocuiti etrierul, deoarece este destul de costisitor. In schimb puteti inspecta daca problema vine de la canalutele de alunecare ale etrierului, suruburile etrierului sau de la pistonul etrierului.

Santurile etrierului sunt locurile pe care se deplaseaza placutele de frana, daca acestea raman blocate in aceste santuri, atunci placutele de frana ar trebui inlocuite, deoarece probabil sunt corodate.

Suruburile etrierului sunt alta cauza a unui etrier blocat. Aceste suruburi contin un strat de protectie din cauciuc care ar putea fi rupt. Uneori suruburile se rup daca au fost stranse prea puternic de catre mecanic.

Pistonul are un invelis de cauciuc care se poate rupe foarte usor la inlocuirea placutelor de frana. Un piston rupt va creste cantitatea de resturi care se acumuleaza in etriere, ceea ce va provoca blocarea etrierului. Singura metoda de a rezolva aceasta problema, este inlocuirea etrierului.

Cel mai bun lucru pe care il puteti face pentru a evita blocarea etrierului este sa aveti grija de franele dumneavoastra. Inseamna ca trebuie sa inlocuiti periodic lichidul de frana si placutele de frana, pentru a va asigura ca acestea sunt bune si pentru a mentine etrierul lubrifiat. Daca faceti acest lucru, probabil ca nu veti avea probleme cu sistemul de franare.

Sursa foto: medium.com

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...