Exista mai multe tipuri de AdBlue?

Exista mai multe tipuri de AdBlue?

Trebuie sa stim ca AdBlue este un lichid care functioneaza impreuna cu sistemul SCR (Sistem de reducere catalitica selectiva) al motorului diesel pentru a ajuta in mod activ la reducerea emisiilor de oxid de azot. In general, majoritatea autovehiculelor care utilizeaza tehnologii de control activ al emisiilor pot fi de obicei identificate prin aparitia simbolurilor “SCR” sau “albastru” in numele acestora.

Motorul arde combustibilul in camera de ardere a blocului motor dupa care elimina pe evacuare emisiile care rezulta din procesul de ardere, care trec prin filtrul de particule unde lichidul AdBlue este pulverizat de catre computerul de bord care calculeaza cantitatea de lichid necesara.

Un sistem de control al dozarii amesteca lichidul AdBlue cu noxele motorului si le introduce in convertorul SCR. Aici, amoniacul din uree reactioneaza in mod activ cu oxizii de azot din fluxul de evacuare si ii neutralizeaza, formand azot si vapori de apa, care se pot elimina in mediul inconjurator fara probleme deoarece nu sunt nocivi.

In acelasi timp, acest sistem reduce consumul de combustibil cu aproximativ 5%. Sistemul AdBlue in combinatie cu SCR este foarte eficient si reuseste sa descompuna aproximativ 90% din oxizii de azot si reduce emisiile de hidrocarburi si monoxid de carbon intre 50-70% in functie de autoturism.

Exista vreo diferenta intre lichidele AdBlue de pe piata?

Desi pe piata auto gasit o multitudine de lichide AdBlue diferite in functie de producatorul acestora, toate solutiile sunt construite pe baza aceluiasi tip de elemente chimice in aceleasi proportii. Exista standarde la nivel international care verifica exactitatea de 32.5% uree si 67.5% apa deionizata.

Orice alt lichid folosit in loc de AdBLue poate produce daune semnificative asupra sistemului dumneavoastra. Niciodata sa nu completati cu apa atunci cand nu aveti destul lichid sau sa nu folositi solutii care nu au marca AdBlue inregistrata deoarece acestea pot provoca daune semnificative asupra motorului dumneavoastra, pot defecta convertorul catalitic si intreg sistemul de AdBlue. Astfel, va recomandam sa alimentati la timp si sa aveti intotdeauna lichid de rezerva in portbagaj.

Are masina mea nevoie de AdBlue?

In cazul in care masina dumneavoastra este construita in ultimii cinci ani si motorul este unul diesel, cel mai probabil aceasta este incorporata cu un sistem AdBlue. In cazul in care nu sunteti sigur, consultati manualul de utilizare al autoturismului sau identificati prezenta rezervorului cu capac albastru.

Care este durata de utilizare a lichidului si cat lichid trebuie sa folosim?

In mod normal, rata de utilizare a lichidului AdBlue este de 1 litru la 1000 de km in conditii de condus normale. Aceasta poate fi influentata in mod direct de capacitatea motorului, de stilul de condus si viteza cu care circulam. Rata exacta este diferita pentru fiecare tip de motor in parte si de dimensiunea rezervorului de pe masina, care variaza de obicei intre 10-15 litri. Intotdeauna sa alimentati cu lichid AdBlue atunci cand computerul de bord va indica ca este necesar sa faceti acest lucru, deoarece motorul diesel nu va porni daca ramanem fara lichid.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...