Ce inseamna avertismentul AdBlue?

Ce inseamna avertismentul AdBlue?

Martorul luminos AdBlue arata de obicei ca lichidul de evacuare al motorului este scazut, ceea ce va impiedica pornirea motorului.

Motoarele diesel au fost in general rezervate camioanelor si masinilor mai mari și mai grele pana acum. Cu toate acestea, datorita eficientei ridicate a motorinei, astazi au devenit mult mai obisnuite pe autoturismele mai mici.

Aceasta eficienta ridicata provine din faptul ca, in mod inerent, motorina are mai multa energie potentiala stocata in interior decat benzina obisnuita.

Alaturi de energia suplimentara, motoarele diesel au un raport de compresie mai mare, ceea ce le permite sa extraga mai mult din energia generala din combustibil decat un motor normal pe benzina.

Cu toate acestea, aceasta eficienta ridicata are un pret sub forma unor emisii suplimentare de gaze de esapament.

Pentru a ajuta convertorul catalitic ( catalizatorul ) sa descompuna gazele nocive, lichidul de esapament al motorinei adica AdBlue este injectat incet in conducta de esapament si ajuta la transformarea gazelor de evacuare in azot pur si vapori de apa.

Fluidul se vaporizeaza si o data ajuns in convertorul catalitic, oxizii de azot se vor descompun in apa si azot, care sunt inofensive.

Una dintre cele mai comune sisteme de evacuare diesel utilizata este AdBlue, care se gaseste in masinile americane, europene si japoneze.

Ce este martorul din bord AdBlue?

Sistemul AdBlue are o pompa care injecteaza o cantitate mica de lichid de evacuare diesel in functie de conditiile de functionare ale motorului.

Un mic rezervor cu un senzor de nivel al lichidului stocheaza lichidul, astfel incat nu sunt necesare umpleri frecvente.

Exista trei lumini pe linia de bord care se pot aprinde pentru a va avertiza in legatura cu orice probleme legate de sistemul AdBlue. Prima lumina este lampa de avertizare la nivel scazut. Ar trebui sa porniti bine inainte ca rezervorul sa fie complet gol, astfel incat sa aveti suficient timp sa il umpleti.

Aceasta lumina este de obicei galbena si odata ce ati umplut rezervorul cu mai mult lichid de evacuare AdBlue, ar trebui sa se opreasca.

Daca nu umpleti rezervorul, acesta va deveni in cele din urma rosu, ceea ce nu este un avertisment de repornire.

Cand aceasta lumina este rosie, nu veti mai putea reporni motorul dupa ce l-ati oprit. Daca se intampla acest lucru in timpul conducerii, luati masina pentru a pune rezervorul umplut imediat, altfel nu veti mai putea porni din nou motorul.

Aceasta este o caracteristica proiectata pentru a impiedica soferii sa mearga pe distante lungi fara nici un lichid de evacuare. Din nou, o data ce umpleti rezervorului ar trebui sa opreasca lumina.

In cele din urma, daca computerul detecteaza defectiunile din sistem, se va aprinde indicatorul motorului de service impreuna cu avertizarea nivelului de lichid.

Acest lucru ar putea indica o problema cu sistemul de livrare sau cu senzorul de nivel al lichidului sau ar putea indica faptul ca se utilizeaza lichid incorect.

Veti avea nevoie de un instrument de scanare pentru a citi codul de eroare si pentru a intelege ce se intampla. Nu ignorati aceasta lumina, deoarece folosirea tipului de lichid incorect ar putea deteriora sistemul permanent.

Este sigur sa conduceti cu lampa de avertizare Adblue aprinsa?

Cat timp aceasta lumina nu indica o problema de siguranta, neglijarea avertismentului va va impiedica eventual sa porniti motorul.

Cand observati avertizarea privind scaderea lichidului, veti avea in continuare un timp inainte ca reumplerea sa fie absolut necesara. Nu uitati de acest lucru, altfel ati putea ramane fara lichid si puteti risca sa ramaneti blocati.

Sursa foto: mbdoctor.com, rovertune.co.uk, rivervaleserviceandmot.co.uk

Citeste si...
Incercati aceasta metoda ingenioasa pentru a pune din nou masina in miscare daca este blocata in gheata sau zapada
Incercati aceasta metoda ingenioasa pentru a pune din nou masina in miscare daca este blocata in gheata sau zapada

O data cu iarna, vin si multe alte probleme din diverse domenii. Frigul neplacut, zapada care ingreuneaza traficul sau gheata care...

Cum functioneaza sistemul VTEC si ce este acesta?
Cum functioneaza sistemul VTEC si ce este acesta?

Producatorii de automobile continua sa inoveze, ceea ce a condus la aparitia unui sistem de care probabil nu foarte multi soferi a...

Acesta este judetul cu cei mai periculosi soferi din Romania!
Acesta este judetul cu cei mai periculosi soferi din Romania!

Atunci cand vine vorba despre sofat, fiecare sofer considera ca el este cel mai bun. Nu stim daca este vorba despre o chestie de m...

Este necesara detinerea de procura pentru autoturismul care nu este proprietate personala, in conditiile intrarii cu acesta in Grecia?
Este necesara detinerea de procura pentru autoturismul care nu este proprietate personala, in conditiile intrarii cu acesta in Grecia?

In grupurile de profil se remarca, in repetate randuri, o intrebare legata de modalitatea intrarii in Grecia cu un autoturism care...