Martorul luminos AdBlue arata de obicei ca lichidul de evacuare al motorului este scazut, ceea ce va impiedica pornirea motorului.
Motoarele diesel au fost in general rezervate camioanelor si masinilor mai mari și mai grele pana acum. Cu toate acestea, datorita eficientei ridicate a motorinei, astazi au devenit mult mai obisnuite pe autoturismele mai mici.
Aceasta eficienta ridicata provine din faptul ca, in mod inerent, motorina are mai multa energie potentiala stocata in interior decat benzina obisnuita.
Citeste si despre: martor airbag aprins in bord
Alaturi de energia suplimentara, motoarele diesel au un raport de compresie mai mare, ceea ce le permite sa extraga mai mult din energia generala din combustibil decat un motor normal pe benzina.
Cu toate acestea, aceasta eficienta ridicata are un pret sub forma unor emisii suplimentare de gaze de esapament.
Pentru a ajuta convertorul catalitic ( catalizatorul ) sa descompuna gazele nocive, lichidul de esapament al motorinei adica AdBlue este injectat incet in conducta de esapament si ajuta la transformarea gazelor de evacuare in azot pur si vapori de apa.
Fluidul se vaporizeaza si o data ajuns in convertorul catalitic, oxizii de azot se vor descompun in apa si azot, care sunt inofensive.
Una dintre cele mai comune sisteme de evacuare diesel utilizata este AdBlue, care se gaseste in masinile americane, europene si japoneze.
Citeste si despre: cum se anuleaza acasa martorul TPMS
Sistemul AdBlue are o pompa care injecteaza o cantitate mica de lichid de evacuare diesel in functie de conditiile de functionare ale motorului.
Un mic rezervor cu un senzor de nivel al lichidului stocheaza lichidul, astfel incat nu sunt necesare umpleri frecvente.
Exista trei lumini pe linia de bord care se pot aprinde pentru a va avertiza in legatura cu orice probleme legate de sistemul AdBlue. Prima lumina este lampa de avertizare la nivel scazut. Ar trebui sa porniti bine inainte ca rezervorul sa fie complet gol, astfel incat sa aveti suficient timp sa il umpleti.
Aceasta lumina este de obicei galbena si odata ce ati umplut rezervorul cu mai mult lichid de evacuare AdBlue, ar trebui sa se opreasca.
Daca nu umpleti rezervorul, acesta va deveni in cele din urma rosu, ceea ce nu este un avertisment de repornire.
Cand aceasta lumina este rosie, nu veti mai putea reporni motorul dupa ce l-ati oprit. Daca se intampla acest lucru in timpul conducerii, luati masina pentru a pune rezervorul umplut imediat, altfel nu veti mai putea porni din nou motorul.
Aceasta este o caracteristica proiectata pentru a impiedica soferii sa mearga pe distante lungi fara nici un lichid de evacuare. Din nou, o data ce umpleti rezervorului ar trebui sa opreasca lumina.
In cele din urma, daca computerul detecteaza defectiunile din sistem, se va aprinde indicatorul motorului de service impreuna cu avertizarea nivelului de lichid.
Acest lucru ar putea indica o problema cu sistemul de livrare sau cu senzorul de nivel al lichidului sau ar putea indica faptul ca se utilizeaza lichid incorect.
Veti avea nevoie de un instrument de scanare pentru a citi codul de eroare si pentru a intelege ce se intampla. Nu ignorati aceasta lumina, deoarece folosirea tipului de lichid incorect ar putea deteriora sistemul permanent.
Citeste si despre: ce semnifica martorul SRS
Cat timp aceasta lumina nu indica o problema de siguranta, neglijarea avertismentului va va impiedica eventual sa porniti motorul.
Cand observati avertizarea privind scaderea lichidului, veti avea in continuare un timp inainte ca reumplerea sa fie absolut necesara. Nu uitati de acest lucru, altfel ati putea ramane fara lichid si puteti risca sa ramaneti blocati.
Citeste si despre: pareri Opel Zafira A
Sursa foto: mbdoctor.com, rovertune.co.uk, rivervaleserviceandmot.co.uk
Fii inteligent cand iti propui achizitionare unei masini la mana a doua, autovehiculul trebuie neaparat testat de un mecanic profesionist.
Codul de eroare OBDII P0004 inseamna ca circuitul de control al regulatorului volumului/presiune de combustibil este ridicat.
Autonomia unui vehicul este distanta calculata pe care acesta o poate parcurge folosind cantitatea de combustibil ramasa in rezervor.
S-a aprins martorul ABS si nu mai functioneaza. Este sigur sa conduc cu martorul luminos al ABS-ului aprins?
Cand accelerezi brusc dureaza 2-3 secunde pana cand roata din camera calda este invartita puternic de gazele de evacuare
Miscarea supapelor este tot timpul monitorizata si atunci cand apare o eroare in functionarea supapelor de admisie acest cod va aparea.
Deci, ce presupune revizia in zilele noastre? In mod normal, face parte din ingrijirea permanenta de rutina, de obicei odata la aproximativ 15.000 de km.
Atunci cand butonul de kickdown este presat masina va schimba treptele superioare doar in limitare, niciodata inainte.
Este necesar sa va asigurati de vascozitatea corecta a uleiului folosit si cereti sfatul unui mecanic atunci cand inlocuiti si filtrul si uleiul.
Aerisirea sistemului de franare este o lucrare de mentenanta care prelungeste viata franelor.
Timpul 1: Admisia, Timpul 2: Compresia, Timpul 3: Arderea si destinderea, Timpul 4: Evacuare.
Aceasta eroare scoate in evidenta o problema la circuitul de actionare a pozitiei arborelui cu came "A" (cilindrul 1)
Fie ca alegi sa conduci o masina diesel sau una pe benzina, toate masinile au o limita de turatie. Dupa linia rosie motorul va exploda.
Acest cod este stocat cand este detectata o citire anormala de tensiune in circuitul electronic al regulatorului volumului/presiune de combustibil.
Lumina de avertizare ( martorul luminos ) al sistemului de servodirectie te anunta cand este o problema cu sistemul de servodirectie si va fi deconectat pana va fi reparat.
Fumul poate avea culori diferite care sa nu indice de fapt nicio problema. Daca fumul este de culoare alba, s-ar putea sa existe anumite probleme grave.
Afla de la dailydriven care sunt semnele si simptomele unei servodirectii pe cale sa se defecteze. Reparatii si sfaturi de intretinere.
Cum te ajuta servofrana si cum iti dai seama daca s-a stricat? Ce simptome are o servofrana defecta?
Afla de la noi care sunt simptomele unei casete de directie pe cale sa cedeze si cum sa rezolvi problema unei casete de directie defecte.
O sa enumeram cateva simptome care apar atunci cand bujia sau bujiile sunt pe cale sa cedeze. Sfaturi pentru repararea bujiilor.
Injectoarele pot ceda cu timpul de aceea o sa enumaram cateva simptome ale unui injector care nu functioneaza corespunzator.
Rovinieta, sau taxa de drum, este o taxa platita de soferi pentru a avea dreptul de a circula pe reteaua de drumuri nationale din afara oraselor.
Cum iti dai seama ca trebuie sa schimbi distributia masinii? Si ce se poate intampla daca distributia nu este schimbata la timp.
Semnele unei curele de distributie care nu functioneaza corect. Cureaua de distributie joaca un rol extrem de important, ea sincronizand cei doi arbori.
Afla cat de sigura este masina ta stiind ce inseamna stelele de siguranta pe care le-a primit de la Euro NCAP.
Descriem pe scurt rolul galerie de admisie si va spunem ce sa intampla atunci cand galeria este defecta.
Nu este greu sa ne dam seama ca bieleta antiruliu este o parte a suspensiei masinii, ea face legatura dintre amortizorul masinii si bara stabilizatoare.
Butucul rotii este singura parte a autoturismului care tine roata si de aceea este foarte important sa te asiguri ca rotile sunt montate corespunzator.
Probabil ati vazut in bordul masinii un martor luminos aprins. Acest lucru va informeaza ca exista o problema. Daca mergeti la un mecanic, acesta va folosi un scaner OBD2.
Atunci cand capul de bara este defect suspensia fata se slabeste. Cu cat suspensia se slabeste mai mult, soferul o sa simta vibratii in volan.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login